نکاتی که برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا باید بدانید

نکاتی که برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا باید بدانید
زمانی‌که سویه اُ-میکرون ویروس کرونا شدت گرفت و سرایت‌پذیری بالایی داشت، مقامات بهداشت و سلامت سازمان جهانی بهداشت مردم را تشویق به دریافت دوز سوم (یادآور اول) واکسن کوید۱۹ کردند. اما بررسی‌های محققان نشان داد، ایمنی دوز یادآور اول پس از چند ماه بسیار کم می‌شود. بنابراین تصمیم به تزریق دوز چهارم واکسن کوید۱۹ گرفته شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ درواقع محققان دریافتند، مقدار پادتن‌ها و واکنش‌های لنفوسیت‌های تی در برابر ویروس کرونا، ۷ ماه پس از تزریق دوز سوم واکسن کاهش چشمگیری دارد.برای تزریق دوز چهارم به این نکات توجه کنید:۱۴ روز پس از تزریق دوز چهارم واکسن کرونا، سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا تقویت می‌شود. افرادی که به‌تازگی از کرونا بهبود یافته‌اند، بدن‌شان در برابر این بیماری ایمن شده است.

اما این ایمنی معمولا ۳ ماه دوام دارد و پس از این مدت بهتر است، دوز یادآور بعدی را حتما دریافت کنند.زنان باردار پیش از تزریق دوز چهارم واکسن کرونا باید با پزشک خود مشورت کنند تا مطمئن شوند برایشان مشکلی پیش نمی‌آید. در واقع در بیشتر کشورهای دنیا هنوز تزریق دوز چهارم را برای زنان باردار مناسب نمی‌دانند.منبع:خبرآنلاین -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.