لبانی که پیامبر (ص) بوسید/ آیت الله جوادی آملی

لبانی که پیامبر (ص) بوسید/ آیت الله جوادی آملی
سخنان آیت الله جوادی آملی
🔰 لبانی که پیامبر (ص) بوسید
معاویه و امثال معاویه باطناً بت پرست و بت فروش بودند. بعد از جریان فتح بسیاری از کشورهای غربی که بت پرست بودند، (این را ابوریحان بیرونی _معاصر مرحوم بوعلی_ نقل می کند در " تحقیق ما للهند ")، می گوید: همین معاویه آن کشورهایی که فتح شدند و بت پرست بودند، سلاطین آنها بت های قیمتی داشتند، مرصّع بود؛ آن بت های مرصّع را بازسازی کرد، از راه کشتی به بت پرستان هند صادر کرد و از راه بت فروشی سرمایه پیدا می کرد.* این را دو حکیم از حکمای بزرگ قبل از هزار سال (ابوریحان و ابوالحسن عامری) نقل می کنند؛ این معاویه بود! این بت های مرصّع را بازسازی کردی، از راه کشتی به هند می دادی که چه چیزی بیاوری؟ از آنجا ( خیزُران ) نه خیزَران؛ خیزُران می آوردند.
حالا خیزُران را برای شما معنا کنم: همه ما درخت انجیر دیدیم، درخت انار هم می بینیم؛ چوب درخت انار با چوب درخت انجیر خیلی فرق می کند؛ چوب درخت انجیر خیلی محکم نیست، چوب درخت انار است که محکم است. (خیزُران) یک درخت هندی است، چوبش بسیار محکم است؛ از او عصا درست می کنند!! (یزید) این " خیزُران " را بلند کرد، خیلی ها گفتند در حضور بچه ها نمی زند! در حضور #زین_العابدین نمی زند! در حضور زینب نمی زند!
امّا این چوب را آورد و آورد، بر لب و دندان کسی زد که پیغمبر روزی بالای منبر بود، دید همین حسین آمد وارد مسجد شد، پیغمبر از بالای منبر پائین آمد، این حسین را در بغل کرد، برد بالای منبر، لب و دهانش را بوسید. مردم نمی دانستند که پیغمبر چرا این کار را می کند؛ برای اینکه آنها که در آن روز بودند، بعد از پنجاه سال زنده نبودند؛ بچه هایی که در آن مسجد بودند، اینها بعد از پنجاه سال مردان میانسال بودند؛ آنها گفتند: یزید! (ارفع قضیبک عن هاتین الشفتین فانّی رایت رسول الله یقبّلهما)*.
السّلام علی الحسین . و علی علی بن الحسین . و علی اولاد الحسین . و علی اصحاب الحسین و رحمه الله و برکاته
-------------------------------------------
📌 تحقیق ما للهند من مقوله مقبوله فی العقل او مردوله / البیرونی / صفحه ۸۷
📌 الارشاد للمفید / جلد ۲ / صفحه ۱۱۴
📋 نشست دوره ای اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم
📆 قم ؛ ۱۳۹۳/۰۹/۱۳ -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.