رودمعجن؛ روستایی زیبا در تربت حیدیه

رودمعجن؛ روستایی زیبا در تربت حیدیه
رودمَعجَن روستایی در شمال‌غرب تربت حیدریه در خراسان رضوی ایران است. روستای رودمعجن در ۴۸ کیلومتری شمال‌غرب شهر تربت حیدریه و در بخش بایگ قرار دارد. از تربت حیدریه تا بایگ حدود ۲۰ کیلومتر راه است و از بایگ هم تا روستای رودمعجن حدود ۲۸ کیلومتر. جاده‌ای کوهستانی و پیچ در پیچ را باید پیمود تا به روستا رسید. این روستا یک منطقهٔ کوهستانی با رودخانهٔ پرآب و آبشار بلند و کوه‌های مرتفع از مناطق مناسب گردشگری است.

با توجه به کوهستانی بودن منطقه، روستای رودمعجن دارای زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم و خشک است، ولی به‌دلیل وجود رودخانه در مرکز روستا و وجود باغ‌های سرسبز و کشتزارها و مزارع سرسبز و چشمه‌های فراوان از آب و هوای نسبتاً معتدل برخوردار است و از جمله معدود روستاهای خوش آب و هوای شهرستان تربت حیدریه به‌شمار می‌آید، به همین دلیل این روستا سالانه پذیرای صدها گردشگر از راه دور و نزدیک است.
هرگاه نام رودمعجن بر زبان آید، بی‌درنگ چشمه‌های سرد، آب‌وهوای پاک، کوچه‌باغ‌ها و رودخانهٔ پرآب میان تنگه‌های سربه‌فلک‌کشیده، مزارع سرسبز و آبشار بلند با صدای مهیب آب، باغ‌های میوه و مناظر طبیعی و فرح‌بخش در ذهن بیننده تداعی می‌شود. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.