نابغه مستندسازی، شهید آوینی

نابغه مستندسازی، شهید آوینی
۹۰ ثانیه برای شناخت نابغه مستندسازی، شهید آوینی
#شهید_آوینی بعد از پشت سر گذاشتن تحصیلات مقدماتی و گرفتن دیپلم، تصمیم گرفت به دانشگاه بره، ولی نمی دونست کدام رشته رو انتخاب کنه.
مرتضی به شغلی فکر می کرد که شاید نمی تونست اون رو توی دانشگاه ها پیدا کنه. سید سرانجام کارت کنکور ریاضی رو پاره کرد و به سراغ هنر رفت.
رفت به دانشکده هنرهای زیبای #دانشگاه_تهران تا معماری بخونه. توی اون سال ها، افکار و عقاید مختلفی رو تجربه و کتاب های روشن فکری زیادی رو مطالعه کرد.
اما بعد از یه مدتی فهمید که هیچ کدوم از این عقاید و گروه های دانشجویی، براش پاسخ در خوری ندارن.
آوینی هنوز گمشدش رو به دست نیاورده بود و به دنبال چیزی می گشت که در کتاب ها و بحث های سیاسی پیدا نمی شد. سید مرتضی فهمیده بود که تظاهر به دانایی هرگز جایگزین دانایی نمیشه، همونطور که خودش می گفت:
«تصور نکنید که من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران به روشنفکری ناآشنا هستم! خیر، من از یک «راه طی شده» با شما حرف می‌زنم، من هم سال‌های سال در یکی از دانشکده‌های هنری درس خوانده‌ام، من هم سال‌ها با جلوه‌فروشی و تظاهر به دانایی بسیار زیسته‌ام، ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای گذاشته‌ام اما بعد خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده‌است که ناچار شده‌ام رو دربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که «تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمی‌شود!» -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.