روایت اول | قاریان ایرانی، سطح مسابقات جهانی قرآن را ارتقاء داده‌اند

روایت اول | قاریان ایرانی، سطح مسابقات جهانی قرآن را ارتقاء داده‌اند
(آقای احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم)
مراسم انس با قرآن در اولین روز از ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

رسانه KHAMENEI.IR در حاشیه این دیدار گفت‌وگویی با آقای احمد ابوالقاسمی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم داشته است.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif آقای احمد ابوالقاسمی:
* از نظر من به‌عنوان کارشناسی که شاید ده‌ها مسابقه جهانی را دیدم، یک وجه ارتقای مسابقات جهانی، به حضور قاریان ایرانی بستگی دارد. مثلاً در مالزی دقیقاً در همان شبی که قاری ایرانی میخواهد تلاوت کند؛ سالن شلوغ‌تر است.

رهبر انقلاب شخصاً علاقمند به تلاوت قرآن‌اند و مروّج واقعی تلاوت استادانه و تلاوت اصیل هستند. مثلاً قبل از اینکه خیلی از قرّاء بدانند استاد مصطفی اسماعیل چه کسی است، ایشان استاد مصطفی اسماعیل را به جامعه قرآنی معرفی کردند و این نشان دهنده تیزبینی و ریزبینی ایشان نسبت به موضوع تلاوت است.

رهبر انقلاب در تلاوت تخصص دارند. نکات ریزی که ایشان بیان می‌کنند نشان دهنده تخصص و دقت ایشان به تلاوت تک تک قاریان جهان و قاریان ایرانی دارند.

یک‌بار خاطرم هست در ابتدای قرائت مقداری عجله می‌کردم و فقط خودم متوجه این موضوع بودم، اما ایشان این نکته را متوجه شده بودند و پیغام فرستادند که به فلانی بگویید اول قرائتش را جدی‌تر بگیرد و عجله نکند.

این خیلی مهم است که شخصی با این حجم از مشغولیت کاری و مشغله تا این حد روی تلاوت قرآن قاریان دقت داشته باشند.

در بحث اختلاف قرائت، شناخت قرّاء، سبک‌ها و آن‌چه که الان باید در دنیای اسلام ارائه شود و آن‌چه که الان مطرود است تمامی این موضوعات را رهبر انقلاب با نگاه کارشناسی دنبال می‌کنند.

رسانه‌ی KHAMENEI.IR، در حاشیه دیدارهای رهبر انقلاب، در گفتگو با کارشناسان و مدعوین دیدار در قالب بسته تصویری #روایت_اول به تبیین و تحلیل بیانات رهبر انقلاب میپردازد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.