مثبت ۱۰۰ ثانیه | حسابتان را از صهیونیست‌ها جدا کنید

مثبت ۱۰۰ ثانیه | حسابتان را از صهیونیست‌ها جدا کنید
(یک نکته از بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان)
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار معلمان: «نکته‌ی بعدی، رفتار آمریکا است. شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام میدهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، نه تخریب کردند، نه شعارِ تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند، [ولی] این‌جور دارد با آنها رفتار میشود... آنچه انسان مشاهده میکند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی با رژیم صهیونیستی است؛ اینها شریک جرمند.» ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

چهل و هفتمین شماره از مجموعه گزارش‌های «مثبت۱۰۰ثانیه» به اشاره اخیر رهبر انقلاب به اعتراضات و تجمعات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و پشتیبانی ایالات متحده از این رژیم اختصاص دارد.

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تعدادی از دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک، در محوطه دانشگاه چادرهایی برپا کرده و خواستار قطع همکاری دانشگاه با شرکت‌های حامی صهیونیست‌ها شدند. دانشجویان فقط چادرهایی برپا و تحصن کرده‌اند، بدون درگیری و آسیب زدن به اموال دانشگاه. جالب آنکه در میان دانشجویان معترض، دانشجویان یهودی هم حضور داشتند.

تاکنون ۲۲ ایالت در آمریکا درگیر اعتراضات دانشجویی به جنگ غزه شده و با وجود دستگیری حدود هزار دانشجو، تلاش برای مهار اعتراضات ناکام بوده. دانشجویان معترض خواسته‌های مشابهی دارند:
توقف تجارت با شرکت‌های سازنده‌ی تسلیحات نظامی صادراتی به رژیم صهیونیبستی
دست رد زدن به بودجه تحقیقاتی که از سوی صهیونیست‌ها به این دانشگاه‌ها داده می‌شود
شفاف‌‌سازی در مورد تعاملات مالی این دانشگاه‌ها با صهیونیست‌ها
توقف سرمایه‌گذاری این دانشگاه‌ها در شرکت‌های منتفع از جنگ غزه

در مقابل این خواسته‌ها دانشگاهیان، کاخ سفید در جنگ غزه تمام‌قد در حال حمایت از صهیونیست‌هاست؛ از ارسال حجم انبوهی از تسلیحات تا اعطای کمک مالی و پشتیبانی دیپلماتیک در مجامع جهانی.

این اعتراضات فارغ از نتایجش نشان‌دهنده عمق جنایات و بدنامی صهیونیست‌ها و شراکت آمریکایی‌ها با آنها در این جنایات است. جنایاتی که حتی در دولت‌های همسو با صهیونیست‌ها هم باعث اعتراض و واکنش می‌شود. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.