تصویری از رفح که همه چشم‌ها به آن است!

تصویری از رفح که همه چشم‌ها به آن است!
انحطاط اخلاقی بزرگ در اسرائیل

آتش سوزی در رفح، جشن در تل آویو

صهیونیست ها زنده زنده سوختن فلسطینی ها را روز عید نامیدند

فاجعه رفح صدای رسانه اسرائیلی را هم درآورد

همانطور که یهودیان دور آتش عید لاگ بعومر رقصیده و شادمانه خنده سر دادند، به همان نحو، آتش گرفتن مردم رفح را تماشا کرده و با شادمانی به آن خندیدند.



میزان خشونت و جنایت در غزه و منطقه رفح غیر قابل وصف و شمار است. ارتش اسرائیل در حال نسل کشی در غزه است. این مساله باعث اعتراض نهادهای بین المللی و کشورهای مختلف شده و همزمان، اعتراض برخی از رسانه های اسرائیلی را هم برانگیخته است. بسیاری از این رسانه ها معتقدند افزایش خشونت در غزه به ضرر اسرائیل تمام می شود، چرا که فشارهای مردمی را افزایش داده و باعث دوری متحدان اروپایی اسرائیل از آن می شود.



الجزیره قطر در این رابطه نوشته است: برخی می گویند خوشحالی راست های افراطی اسرائیل از کشتار غیرنظامیان در رفح، چهره زشت و واقعی اسرائیل را نشان می دهد و باعث می شود کسانی که معتقدند یک "اسرائیل متفاوت" وجود دارد و راست های افراطی نمایانگر چهره واقعی اسرائیل نیستند، در تلاش برای اثبات این موضوع با چالشی بزرگ روبرو شوند. این همان چیزی است که در مقاله ای که به تازگی روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشته، مطرح می شود. نویسنده این نشریه صهیونیستی در ابتدا تاکید دارد که از نظر مقامات رژیم صهیونیستی کشتاری که روز یکشنبه در شهر رفح فلسطین رخ داد، اجتناب ناپذیر بوده است اما نویسنده می گوید که حضور بیش از یک میلیون پناهنده فلسطینی در اردوگاه های این منطقه باعث تلفات انسانی گسترده خواهد شد و به یک نسل کشی بزرگ خواهد انجامید.

در ادامه به خلاصه گزارش هاآرتص می پردازیم:

یک فاجعه اخلاقی/ آتش سوزی در رفح، جشن در تل آویو

هاآرتص توضیح می دهد که حمله اسرائیل به رفح باعث ویرانی گسترده شده و چند ده نفر کشته شده اند و طبق فیلم های به نمایش درآمده از رفح، غیرنظامیان در چادرهای محاصره شده توسط آتش گیر کرده و در نوعی جهنم ترسناک دست و پا می ‌زنند.



نویسنده مقاله، آلیسون کاپلان سامر، مدعی است که طبق معمول، رهبران، شهروندان و حامیان اسرائیل در خارج از کشور آماده دفاع از ارتش به اصطلاح "اخلاق مدار" اسرائیل هستند. این نویسنده خاطرنشان می کند که مدافعان نتانیاهو و اسرائیل هرگونه اتهامی مبنی بر تجاوز و یا قتل عام عمدی را رد کرده و از به کارگیری عبارات و  کلماتی مانند "نسل کشی" یا "قتل عام" اجتناب می کنند. آنها ادعا می کنند که چنین اتهاماتی " تحریف نادرست حقیقت در بهترین حالت و یهود ستیزی پست در بدترین حالت " است. با این حال، نویسنده هاآرتص می نویسد: " اما از همان ابتدا به طرز دردناکی مشخص شد که تلاش های آنها {مدافعان نتانیاهو و ارتش اسرائیل} بیهوده خواهد بود و ثمری نخواهد داشت."

نویسنده هاآرتص تاکید دارد که همزمان با قتل عام فلسطینیان در رفح، رسانه های راست افراطی در اسرائیل شروع به جشن و پایکوبی کردند و همزمانی این قتل عام با جشن عید «لاگ بعومر» (Lag Baomer) را پاس داشتند. در جشن لاگ بعومر، یهودیان دور هم جمع شده و آتش های بزرگی روشن می کنند. بسیاری از ناظران و خبرنگاران عکس های این جشن و برپایی آتش را در کنار تصاویر منتشر شده از آتش سوزی وسیع چادرهای مردم ساکن رفح گذاشته و گفتند همانطور که یهودیان دور آتش عید لاگ بعومر رقصیده و شادمانه خنده سر دادند، به همان نحو، آتش گرفتن مردم رفح را تماشا کرده و با شادمانی به آن خندیده و می خندند.

هاآرتص در ادامه می نویسد که تندروهای اسرائیل خوشحالی خود را از این که آتش سوزی بزرگی در قلب «رفح» صورت گرفته پنهان نمی کنند و در توییتر ضمن انتشار تصاویر آتش گرفتن چادرهای مردم رفح، با توییت های متفاوت عبارت «عید مبارک» را توییت می کنند. اگرچه بسیاری از  توییت هایی این افراد به دلیل تبلیغ مسائل غیرانسانی از توییتر حذف شده، اما تاریخ این رویداد را فراموش نخواهد کرد و این مساله یک آبرو ریزی بزرگ برای اسرائیل خواهد بود.

سامر توضیح می دهد که در میان سیاستمداران و روزنامه نگاران تندرو اسرائیلی که آتش تنفر اخیر را برافروخته اند، «ینون ماگال» قرار دارد. او یکی از بازوان رسانه ای «ایتامار بن گویر» (وزیر امنیت داخلی اسرائیل) است و به نظر می‌رسد که او نیز مانند وزیر افراطی اسرائیل ابایی از ابراز شادی فاجعه اخیر نداشته و به آن افتخار می‌ کند.



هاآرتص در ادامه تاکید دارد که رفتار بن گویر و ماگال دنیا را علیه اسرائیل بسیج می کند و این ایده اولیه که غرض اسرائیل از شروع جنگ، دفاع از خود بوده، را زیر سوال می برد.

آتشی که اسرائیل را خواهد سوزاند

گزارش هاآرتص نشان می دهد که خود رسانه های اسرائیلی نیز از فاجعه اخیر در غزه شوکه شده اند و معتقدند فجایع اخیر  "چهره زشت اسرائیل" را به دنیا نشان می دهد و این امر به ضرر رژیم صهیونیستی تمام می شود، چرا که دیگر هیچ کس برای آنها دلسوزی نمی کند و همزمان، هیچ دولتی نیز از عملیات آنان در غزه حمایت نخواهد کرد. از این جهت، افزایش خشونت در غزه به ضرر خود اسرائیل تمام خواهد شد و دود این آتش در چشمان نتانیاهو و تل آویو خواهد رفت. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.