به مناسبت درگذست ام فرحات: خنساء فلسطین و تمجید رهبر انقلاب از او

به مناسبت درگذست ام فرحات: خنساء فلسطین و تمجید رهبر انقلاب از او
ام فرحات دیروز به فرزندانش پیوست.
مریم فرحات (ام فرحات) از اهالی حی الشجاعیه در شرق غزه است که در تاریخ 24 دسامبر 1949 در یک خانواده طبقه ضعیف غزه به دنیا آمد و دارای 10 برادر و 5 خواهر بود. او 6 پسر و چهار دختر داشت که همه پسرهایش از اعضای گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس هستند که در این میان، 3 پسر به نام‌های نضال، محمد و رواد شهید شده‌اند و یک فرزند وی نیز 11 سال است که در اسارت رژیم صهیونیستی بسر می برد تا ام فرحات به «خنساء فلسطین» مشهور شود.
«خنساء» یکی از زنان صدر اسلام بود که دو برادر و چهار فرزند او به دست کفار به شهادت رسیدند و خنساء این شهادتها را برای خود یک افتخار دانست.
رهبر معظم انقلاب در باره این زن میفرماید:
...بنده‌منظره‌اون‌مادری‌که‌با پسرش‌وداع‌می‌کرد، دیروز در تلویزیون‌دیدم‌. بسیار هم‌دلم‌پر از غم‌شد هم‌دلم‌پر از امید شد. غم‌بخاطر اینکه‌انسان‌ببیند. که‌دنیای‌اسلام‌چه‌گوهرهای‌ارزنده‌ای‌را دارد و نمی‌شناسد مثل‌اون‌مادر و دارد و قدردانی‌نمی‌کند مثل‌اون‌پسر. اون‌مادر می‌گفت‌اگر صد تا پسر مثل‌این‌فرزندم‌داشته‌باشم‌همه‌را در این‌راه‌می‌دهم‌. اینها را نمی‌شناسد دنیای‌اسلام.‌این‌گوهرهای‌گرانبها را قدر نمی‌داند. غم‌از این‌جهت‌و امید از این‌جهتی‌که‌ملتی‌که‌این‌روحیه‌درش‌هست،‌روحیه‌آن‌مادر و آن‌پسر که‌می‌آیند جلوی‌تلویزیون‌و خودشان‌را نشان‌می‌دهند و با هم‌خداحافظی‌می‌کنند و این‌مادر می‌داند که‌این‌بچه‌بناست‌برود تا دو ساعت‌دیگر به‌قتل‌برسد، این‌جوان‌رعنا را می‌فرستد بطرف‌میدان‌جنگ‌. ملتی‌که‌این‌شجاعت‌را دارد این‌ملت‌قابل‌این‌است‌که‌بماند قابل‌این‌است‌که‌پیروز شود...
منبع: سایت مستضعفین -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.