مستند مجید فرزند ایران

مستند مجید فرزند ایران
مستند مجید فرزند ایران
مستند مجید فرزند ایران به مناسبت فرا رسیدن روز ملی فن آوری صلح‌آمیز در خصوص زندگی شهید شهریاری از شبکه سراسری شما پخش شد.
این مستند که در 52 دقیقه تهیه شده است به زندگی و ابعاد شخصیتی و علمی شهید هسته‌ای ایران مجید شهریاری می‌پردازد.

معرفی دانشمندان هسته‌ای و تلاش آنها برای استقلال علمی ایران هدف این مستند است بی تردید 20 فروردین، یادآور روز ملی فناوری هسته ای و اعلام بومی شدن دانش هسته ای در ایران اسلامی و مجهز شدن سرزمین ایران به انرژی هسته ای و در واقع روز بزرگ تحقق شعار «ما می توانیم» است.

شهید شهریاری در کنکور سراسری سال 1363 با کسب رتبه دوم در رشته الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شده و پس از فراغت تحصیل در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای شرکت کرده و با کسب رتبه اول تحصیلات خود را از سال 1369 در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرده، دوره تحصیلات دوره دکتری خود را نیز در سال 1377 به پایان رسانده و از آبان ماه 1377 نیز به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خدمت خود در این حوزه ادامه داده است.

دانشمند هسته‌ای ایران دکتر شهید مجید شهریاری 8 آذر ماه سال 89 به دست منافقان کوردل در عملیات تروریستی در تهران به شهادت رسید، این شهید والامقام دانشمندی متعهد و مومن بود که بدون هیچ چشم‌داشتی با نهایت اخلاص و ایمان قلبی قدم در راه خدمت به کشور گذاشت و در این راه از ایثار جان خود هم دریغ نکرد. عزتمندی و استقلال علمی امروز کشورایران، مرهون خون شهدایی چون دکتر مجید شهریاری است که باید قدردان این شهدا بود. این شهید بزرگوار نه تنها در عرصه علم و فن آوری بلکه در اخلاق و عرفان نیز سرمشق و الگو بوده است و یاد و خاطره این معلم بزرگ در خاطره‌ها جاودان خواهد ماند.

مستند"مجید فرزند ایران" تولید سیمای مرکز زنجان می باشد.این مستند سعی دارد به شخصیت علمی شهید مجید شهریاری از دوران کودکی و نوجوانی تا زمان شهادت به شکل مستند بازسازی و مصاحبه با خانواده، دوستان و مسئولین سیاسی کشور بپردازد.

مقام معظم رهبری: «شهادت دکترشهریاری، آبرویی داد به جامعه علمی کشور. شهادت همچنین شخصیت برجسته و مورد قبولی، به دشمن نشان داد که در محیط علمی جمهوری اسلامی، اینجور شخصیت‌ها و انگیزه‌هایی وجود دارد،مهم‌ترین تسلایی که انسان در اینجور حوادث به خودش می‌دهد این است که می‌داند خدای متعال برای این جانفشانی‌ها و این شهادت‌ها و این خون‌های به ناحق ریخته شده، ثواب‌هایی را معین و مدون کرده که به ذهن ما هم خطور نمی‌کند! به قدری این مقامات و درجات الهی، عالی و غیرقابل توصیف است که ما اصلاً نمی‌توانیم درک کنیم؛ و مطمئن باشید ایشان الان در بهترینِ حالات است، که هر مؤمنی و هر انسان صالحی، اگر چنانچه اندکی از آن مراتب را بتواند با دیده‌ی بصیرت خودش ببیند، آرزو می‌کند که ای‌کاش ما به همین سرنوشت دچار بشویم. و الحمدلله رب‌العالمین ایشان (شهید شهریاری) وضعشان اینطور است؛ و بزرگ‌ترین تسلی این است. لکن تسلای دومی هم وجود دارد و آن قدردانی مردم است. دیدید که مردم ما چه قدردانی و چه ارزش‌گذاری کردند از این شهید بزرگوار...»


عوامل برنامه عبارتند از:

تهیه کننده:حسن دهقان

دستیار تهیه: سکینه میرزاخانی

تصویر بردار و صدابردار: عین ا.. سهرابی

نویسنده: حسن دهقان کمارجی

تدوین گر: اصغر باقری

آهنگساز: حسن دهقان کمارجی

گوینده: داود نماینده

محقق: لیلا موسوی و حسن دهقان

جلوه های ویژه: امیر گنجی

بازیگران: مجتبی جعفرلو / مهدی سرابی / پویا طوماری / آرمان دانش پناه / محسن حیدری / یاسمن بهار خانه / مهیار نظری / محمدی و مرادی -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.