مستند تکان دهنده مدال ننگین

مستند تکان دهنده مدال ننگین
دانلود مستند تکان دهنده مدال ننگین
در مستند مستند مدال ننگین به بررسی هدف واقعی انداختن بمب اتمی بر سر مردم غیرنظامی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکایی‌ها پرداخته شده است. این مستند بیست دقیقه‌ای همچنین به ابعاد مختلف این جنایات پرداخته و روند استفاده آمریکا از بمب اتمی در جنگ‌های ویتنام، عراق و افغانستان و… را نیز نشان می دهد.
در این مستند عملکرد آمریکا در حمله اتمی به هیروشیما، استفاده این کشور از اورانیوم ضعیف شده در حمله به ویتنام و عراق و از سوی دیگر مخالفت با فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران بررسی شده است. نگاهی به سکوت دولتمردان امریکا در برابر بمب های هسته ای رژیم صهیونیستی و وضعیت نامناسب نیروگاه هسته ای دیمونا از دیگر بخش های «فیلم مستند مدال ننگین» است.
حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بودند که در تاریخ ۶ و ۹ اوت ۱۹۴۵ در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر شد. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو حمله اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله هنگام حمله کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.