برنامه ضدانقلاب برای کامیون‌داران چیست؟

تحرکات ضدانقلاب برای متوقف کردن کامیون‌ها در جاده‌ها نشان از سناریو آنها برای التهاب بیشتر در بازار دارد.

به گزارش راسخون به نقل از جهان نیوز، چند ماهی است که کامیونداران با مشکلات مختلفی دسته و پنجه نرم می کنند. قشر زحمت کشی که بخش قابل توجهی از بار حمل و نقل کالا بر دوش آنهاست و شبانه روز در این حوزه در حال فعالیت هستند. در این حوزه دولت اما هنوز با توجه به افزایش سرسام آور قیمت دلار و متعاقب آن لوازم مورد نیاز کامیون‌ها نسبت به برآوردن نیاز این صنف اقدامات لازم را انجام نداده است.

چندی پیش بازهم فیلمی از کامیون داران و افرادی که سعی می کنند به زور پرتاپ سنگ آنها را متوقف کنند منتشر شد. با اینکه کامیونداران در شرایط خطیر کشور همکاری خوبی دارند و با برخی که نیت خیر ندارند همراهی نمی‌کنند اما از سوی دیگر بایستی در نظر گرفت این صنف هم نیازهای خاص خودشان را دارند.

بنابراین گزارش بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالای کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود، گروه‌های معاند هم از این ظرفیت سوءاستفاده کرده و در حال تلاش هستند با تهدیداتی نظیر  پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به سمت کامیون‌ها دارای بار،‌  ضرب و شتم راننده و به  تازگی «تیراندازی به سمت کامیون دارای بار»، مانع از ورود کامیون‌ها به جاده‌ها و بارگیری آنها شوند تا بدین ترتیب کالاها در پایانه‌ها و بنادر بماند و به دست مردم نرسد و بدین ترتیب با ایجاد نارضایتی بین مردم، به اقتصاد کشور و امنیت روانی مردم ضربه بزنند.

در این خصوص لاستیک از جمله نیازهای کامیون‌داران است که قیمت آن به شدت افزایش یافته است و از سوی دیگر کمبود آن در کشور احساس می شود. در این راستا «دلاور موسوی» نماینده‌ کامیون داران بیان می کند که ۵۰ هزار لاستیک کم است گفت: « حدود 2 ماه است که لاستیک در بازار نیست و آن‌هایی هم که لاستیک دارند برای سفر تردید دارند. درگذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت آمارهایی مبنی بر توزیع لاستیک داده که در مرودشت به 10 درصد از راننده‌ها یک جفت لاستیک رسید که این آمار خوبی نبود.»

مدیرکل حمل و نقل فارس نیز بیان می کند که تلاطم ارزی وجود دارد و رانندگان بایستی صبور باشند اما به نظر می رسد با توجه به اینکه ضدانقلاب نیز در این حوزه سناریو چینی کرده است تا یکی از شریان‌های حیاتی کشور در خصوص کالا را قطع کند بایستی دولتمردان به طور همه جانبه ورود پیدا کنند تا مشکلات این صنف به طور کلی حل و فصل شود.

در این راستا «عبدالهاشم حسن نیا» معاون وزارت راه و شهرسازی با تشریح ۴ اقدام فوری برای توزیع لاستیک بین رانندگان گفت: «هفته آینده اولین محموله لاستیک از محل موجودی سازمان اموال تملیکی بین رانندگان توزیع می‌شود.»

در این شرایط «احمد کریمی»، دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران درباره اعتصاب و سوء استفاده ضدانقلاب از کامیونداران بیان می کند:« حمل و نقل متوقف نشده اما نبود لاستیک و قطعات یدکی در بازار روند را کند کرده است،‌ وزارت صنعت به تعهداتش در عرضه لاستیک و نظارت بر بازار عمل نکرد.»

التهابات بازار که برخی نیز با شایعات به آن دامن می زنند و زمینه خرید بیش از نیاز و احتکار خانگی مواد غذایی را بین خانوارها فراهم می کند و از سوی دیگر ضدانقلاب نیز در زمینه عدم دسترسی کالاها به خانواده‌ها سناریو چینی کرده اند، موضوع مشخصی است که حربه ضدانقلاب در این عرصه را نمایان می کند. در این زمینه اهمال کاری مسئولان دولتی به نوعی زمینه اجرای نقشه ضدانقلاب برای التهاب بیشتر در بازار و حتی ایجاد اغتشاش را فراهم می کند که بایستی به طور ستادی برای رفع نیاز این قشر زحمت کش اقدامات لازم انجام شود تا در اینده دچار مشکلات خاص این حوزه در کشور نشویم.




 

مطالب مرتبط:
نفوذی های جمهوری اسلامی شبکه "من و تو" را هم تسخیر کردند
ضدانقلابی گری و تظاهر به اصلاح طلبی
کینه ضدانقلاب از عزاداری‌های محرم+ عکس


 

نسخه چاپی