چگونه در آی گپ کانال بسازیم؟

نحوه ساخت کانال در آی گپ

آی گپ در مقایسه با سایر برنامه های پیام رسانی داخلی، دارای امکانات بسیار خوبی می باشد و نسبتا کار با آن ساده تر می باشد. ساخت کانال در آی گپ پیچیدگی نداشته و در چند مرحله ساده که در ادامه آمده است، قابل انجام است.

برای اینکه آموزش سریع تر و راحت تری را ارائه دهیم، ابتدا زبان برنامه آی گپ را به فارسی تغییر می دهیم.

برای این منظور از طریق انتخاب گزینه شبیه به سه خط موازی در قسمت بالای صفحه و سمت چپ به بخش تنظیمات یا Settings مراجعه کرده و سپس از بخش General Settings گزینه Language را انتخاب می نماییم.

در لیست زبان های نمایش داده شده، گزینه فارسی را انتخاب کنید تا زبان پیام رسان آی گپ به فارسی تغییر یابد.

پس از اینکه زبان آی گپ را فارسی کردیم، حال نوبت به انجام مراحل ساخت کانال در آی گپ فرا می رسد. برای این منظور به ترتیب زیر عمل می کنیم:

ابتدا برنامه آی گپ را در تلفن همراه خود اجرا کنید.

از گوشه بالا و سمت راست صفحه، گزینه شبیه به سه خط موازی را برای نمایش منوی آپشن، لمس کنید.

در منوی ظاهر شده، گزینه کانال جدید را انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی باید اطلاعات مربوط به کانال خود را وارد نمایید. با لمس گزینه + می توانید تصویر پروفایل کانال را انتخاب کرده و در قسمت های نام کانال و توضیحات، می توانید نام کانال مورد نظرتان و یک سری توضیحات اضافه را در خصوص کانال خود وارد نمایید.

در مرحله بعدی باید نوع کانال خود را مشخص کنید. کانال عمومی به معنا این است که آی دی کانال شما برای همگان قابل مشاهده بوده و در قسمت جستجوی آی گپ، کاربران می توانند به کانال شما دسترسی داشته و در صورت دلخواه به آن بپیوندند.

کانال خصوصی به معنای این است که تنها شما به عنوان سازنده کانال توانایی اضافه کردن افراد را به کانال خود دارید و آی دی کانال شما در قسمت جستجو قابل مشاهده نخواهد بود. (پیشنهاد می شود برای اینکه کانالتان پر بازدیدتر و اعضای بیشتری داشته باشد، حتما نوع کانال عمومی انتخاب گردد.)

همچنین در بخش دیگری از همین صفحه در بخش اطلاعات اکانت شما می توانید یک لینک برای کانال خود ایجاد کنید.

اگر کانال خود را عمومی انتخاب کرده باشید در بخش اطلاعات اکانت، می توانید به سادگی خودتان برای کانالتان یک لینک ایجاد کنید.

اما اگر کانال شما از نوع خصوصی باشد، لینک کانال به صورت خودکار ساخته خواهد شد.

مرحله بعد مربوط به افزودن اعضا به کانال می باشد. در این بخش می توانید به صورت پیش فرض یک سری از مخاطبین خود را به کانالتان بیافزایید و به این صورت تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهید. پس از انتخاب اعضای کانالتان، روی گزینه تایید در بالای صفحه لمس کنید.

حال شما موفق به ساخت کانال در آی گپ شده اید و از این پس می توانید اطلاعات خود را در پیام رسان آی گپ با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای رفتن به منوی تنظیمات کانال، روی نام کانال در بالای صفحه لمس کرده و وارد پروفایل کانال شوید.

در این بخش با لمس هر مورد از تنظیمات مشخص شده، می توانید تغییرات دلخواه خود را در اطلاعات کانال ایجاد کنید.

دقت داشته باشید که با فعال سازی گزینه امضا در انتهای تنظیمات مربوط به کانال، از این به بعد هر ادمینی که در کانال اقدام به ارسال محتوا نماید، نام کاربری او در قسمتی از پیام نمایش داده می شود.

همچنین با فعال سازی گزینه واکنش در کانال می توانید به هر یک از اعضای کانال این اجازه را بدهید که نسبه به محتوای ارسال شده در کانال واکنش نشان داده و بتوانند آن را لایک کنند یا درباره آن اظهار نظر نمایند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده
نسخه چاپی