چگونگی دیلیت اکانت در اینستاگرام

این روز‌ها اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مورد استفاده کاربران تلفن‌های همراه هوشمند است اما شاید به دلایل مختلف شخصی و یا حتی اعتیاد به آن تصمیم بگیرید اکانت خود را حذف کنید.
سه‌شنبه، 16 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی دیلیت اکانت در اینستاگرام

روش های دیلیت اکانت اینستاگرام

به طور کلی، دو روش برای دیلیت اکانت اینستاگرام وجود دارد. در روش اول، حساب اینستاگرامی ما موقتا حذف خواهد شد و پس از مدتی می توان آن را دوباره فعال نمود. این روش که نمی توان نام حذف اکانت را روی آن نهاد، به روش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام یا حذف موقت اکانت اینستاگرام معروف می باشد.

اما در روش دوم که منجر به حذف کامل حساب اینستاگرام شما می شود، شرایط کاملا متفاوت بوده و در صورت انجام آن، حساب شما دیگر قابل بازیافت نخواهد بود.

در ادامه هر دو روش دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت و دائمی را مورد بررسی قرار داده و روش انجام هر کدام را به صورت تصویری و همراه با توضیح کامل، آموزش خواهیم داد. توصیه می شود اگر از حذف حساب خود به طور کامل مطمئن نیستید و درصدی احتمال می دهید که دوباره به اطلاعات حساب خود نیاز پیدا خواهید کرد، حتما از حذف موقت حساب استفاده کنید و اکانت اینستاگرامی خود را به طور کامل حذف نکنید.
 
روش اول: حذف موقت اکانت اینستاگرام
اگر شما از این روش برای دیلیت اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید، تمامی پیام ها، پست ها، استوری ها و به طور کلی همه فعالیت های شما در اینستاگرام مخفی خواهد شد و هیچ کس دیگر نیز به آن ها دسترسی نخواهد داشت.

تنها زمانی می توانید اطلاعات حساب خود را برگردانید که دوباره به حساب خود لاگین نمایید. اگر پس از حذف موقت حساب، دوباره به همان اکانت اینستاگرام لاگین شوید، تمامی اطلاعات شما بازگردانی شده و همه چیز برای شما دقیقا شبیه به همان لحظه ای می شود که حساب اینستاگرامی خود را ترک کرده اید.

این روش بیشتر مورد نیاز کسانی است که برای مدتی قصد دارند از این شبکه اجتماعی دور باشند و به آن وارد نشوند. در حذف موقت حساب، تمامی ردپای شما از پست های اینستاگرامی پاک شده و همچنین پروفایل شما نیز از دسترس دیگران خارج خواهد شد.

اگر در طول این مدت دوباره به حساب اینستاگرامی خود وارد شوید، در نتیجه حساب شما فعال شده و دوباره در دسترس قرار خواهد گرفت.

اما برای دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت به ترتیب زیر عمل خواهیم نمود:

از طریق مرورگر گوشی یا کامپیوتر به وب سایت اینستاگرام مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. (توجه داشته باشید که برای حذف اکانت اینستاگرام، چه به صورت دائمی و چه به صورت موقت، از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام چنین امکانی وجود ندارد و تنها روش، وارد شدن به اینستاگرام وب است.)

به بخش پروفایل خود با استفاده از گزینه رفته و سپس گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.

گزینه ویرایش پروفایل را انتخاب کنید.

در صفحه نمایش داده شده، به آخر صفحه مراجعه کرده و سپس گزینه Temporarily disable my account را انتخاب کنید.

در بخش بعدی، سوالی در رابطه با دلیل حذف موقت اینستاگرام از شما پرسیده می شود که باید یکی از جواب های موجود را انتخاب کرده و سپس در فیلد دوم، پسورد ورود به اینستاگرام خود را وارد نمایید. پس از پر کردن موارد گفته شده، حال گزینه Temporarily Disable Account را انتخاب کنید.

به این ترتیب با استفاده از مراحل ذکر شده در بالا، شما قادر خواهید بود تا اکانت اینستاگرام خود را برای مدتی موقت، غیر فعال نمایید.

به یاد داشته باشید که برای فعال کردن مجدد آن، تنها کافی است با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام یا وب سایت اینستاگرام، به حساب خود لاگین کنید. پس از اولین لاگین، تمامی اطلاعات شما به حالت قبل باز خواهد گشت.
 
بیشتر بخوانید:«چگونگی دیلیت اکانت موبوگرام»
 
روش دوم: دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائمی
اما اگر روش بالا را نمی پسندید و به دنبال روشی برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود هستید، در ادامه می توانید آموزش های لازم را در این زمینه دریافت کنید. در این روش حذف اکانت، تمامی اطلاعات اکانت شما پاک خواهد شد و دیگر روشی برای بازگرداندن آن به طور صددرصدی وجود نخواهد داشت.

پس قبل از انجام این کار از آن اطمینان حاصل کرده و تنها پس از اطمینان کامل، مراحل زیر را پیش بروید.

توجه داشته باشید که پس از حذف اکانت اینستاگرام خود، دیگر نخواهید توانست با همان یوزرنیم قبلی خود، اکانتی جدید ایجاد کیند.

همچنین در صفحه رسمی اینستاگرام نیز آمده است که امکان بازیابی اکانت حذف شده اینستاگرام بسیار کم است و نمی توان دوباره به حساب قبلی خود بازگشت. مراحل حذف دائمی اکانت اینستاگرام به صورت زیر می باشد:

1.برای ورود به صفحه‌ی اصلی دلت اکانت اینستا، نام کاربری و رمز عبور اکانتی را که مایل به پاک کردن دائمی آن هستید، وارد کنید.مشخصات حسابی که می‌خواهید حذف کنید را وارد نمایید!

چگونگی دیلیت اکانت در اینستاگرام
 
2.بعد از وارد کردن اطلاعات اکانت و لمس گزینه‌ی Log in، به صفحه‌ی اصلی حذف اکانت اینستا منتقل خواهید شد.

3.یکی از گزینه‌های کادر ” ?why are you deleting your account “را انتخاب کنید. در این مرحله، از شما دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام پرسیده می‌شود. اگر می‌خواهید در ادامه‌ی حذف اکانت اینستا با هیچ صفحه‌ی اضافی روبرو نشوید، گزینه‌ی “Something else” را انتخاب کنید! ما تمامی گزینه‌های این قسمت را اینجا توضیح داده‌ایم که در صورت تمایل، می‌توانید مطالعه کنید!زیر دکمه‌ی آبی رنگ، تاریخ نهایی شدن دیلیت اکانت اینستاگرام نشان داده می‌شود.
 
چگونگی دیلیت اکانت در اینستاگرام
 
4.در مرحله بعدی دلت اکانت اینستاگرام، برای بار دوم و آخر، باید پسورد اکانت خود را در کادر مشخص شده در تصویر، وارد کنید.

5.مطابق شکل بالا، دکمه‌ی مربوطه در قسمت پایین و سمت چپ صفحه را لمس کنید.

6.در صورتی که نسبت به حذف اکانت اینستا مطمئن هستید، در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی قبول یا OK را انتخاب نمایید.با زدن OK یا قبول، حذف اکانت اینستا کامل می‌شود!
 
چگونگی دیلیت اکانت در اینستاگرام
7.حالا دیلیت اکانت اینستاگرام کامل شده است. کافیست تا مهلت مشخص شده وارد اکانت اینستاگرام خود نشوید تا اکانت شما برای همیشه پاک شود!
 
اگر دارای چند حساب کاربری در اینستاگرام می باشید، ابتدا با حساب مورد نظر خود به اینستاگرام لاگین کرده و سپس مراحل دیلیت اکانت موقت یا دائمی ذکر شده در بالا را پیش بگیرید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما