اینستاگرام و مقابله با اخبار دروغ

اینستاگرام (به انگلیسی: Instagram) شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای تصاویرشان استفاده کنند.
شنبه، 4 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اینستاگرام و مقابله با اخبار دروغ

ابزار جدید اینستاگرام برای مبارزه با اخبار کذب

همان طور که می دانید، تمامی شبکه های اجتماعی برآنند تا با افزودن ویژگی های مختلف، جذابیت این پلتفرم ها را بیشتر و بیشتر کنند.

از طرف دیگر این شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در دست به دست چرخیدن اخبار مختلف، نقش اساسی بازی می کنند، به همین دلیل در قبال انتشار این اخبار مسئولند. به همین دلیل به زودی از ابزار جدید اینستاگرام برای مبارزه با اخبار کذب رونمایی خواهد شد. این در حالیست که فیسبوک پیش تر برای انتشار اخبار نادرست و جعلی دست به اقداماتی زده بود.

هم اکنون نوبت به اینستاگرام رسیده است تا این ابزار بتواند اخبار نادرست و جعلی را شناسایی کرده و از انتشار آن ها جلوگیری کند.

چنانچه اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، این خبر حذف نخواهد شد، بلکه دسترسی کاربران به آن محدود خواهد شد و همچنین هشدارهایی در ارتباط با نادرست بودن خبر به اطلاع کاربران خواهد رسید.

به کلام ساده تر باید بگوییم هنگامی که کاربران محتوای جدیدی را در اینستاگرام جست و جو می کنند، این اطلاعات نادرست برای آنان نمایش داده نخواهد شد و از لیست هشتگ ها حذف خواهد شد.

بنا بر سخنگوی فیسبوک، این یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب است و این طرح به زودی در ایالات متحده آمریکا اجرا خواهد شد.

همچنین در سال گذشته توسعه دهندگان این اپلیکیشن اعلام کرده بودند که فالوورهای فیک از حساب های کاربرد حذف خواهند شد.

ضمنا چندی پیش طی انتخابات 2016 ایالات متحده، اخبار جعلی مختلفی از طریق این شبکه اجتماعی دست به دست می چرخید. اینستاگرام در آن زمان توانسته بستری مناسب را برای استفاده حداکثری از فضا را فراهم سازد.

بنا بر گفته محققان، این شبکه اجتماعی نقش بسیار اساسی را در انتشار اخبار و اطلاعات بازی می کند و می تواند آثار و تبعات گسترده ای را روی جامعه داشته باشد. به همین دلیل اهمیت به کار گیری ابزار جدید اینستاگرام برای مقابله با اخبار نادرست بسیار بالا گرفته و هم اکنون در برنامه های جدید محدود کننده اینستاگرام مطرح گشته است.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.