نابسامانی کشور در اثر بی توجهی به اسلام
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
کسانی که تاریخ انقلاب های دنیا را خوانده اند، می دانند که انقلاب ها در کشورهایی که انقلاب های بزرگ در آنها به وجود آمد، چه فجایعی ایجاد کرد. همه آن انقلاب ها یا بیشترین و مهمترین آن ها هم به دیکتاتوری های سیاه منتهی شدند. انقلاب فرانسه در دو قرن قبل، انقلاب روسیه شوروی در یک قرن قبل و انقلاب هایی که به شکل کودتا و امثال آن به وجود آمدند، حقوق مردم را پایمال کردند، دمکراسی ها را متوقف کرده و آرای مردم را به کلی نادیده گرفتند.
 
انقلاب اسلامی توانست آزادی را به این ملت بدهد و در کمترین فاصله - که موجب حیرت دنیا شد - همین مردم را که قرن ها معنای رأی دادن و معنای دخالت کردن در امور کشور را نتوانسته بودند به طور ملموس بچشند، پای صندوق های رأی بیاورد و آنها را با همان شیوه ای که دنیای مدرن آن را معتبر می داند و نمی تواند کمترین خدشه ای در آن وارد کند، در امور کشور دخیل نماید.
 
این همه انتخابات در این کشور اتفاق افتاده است، مردم بدون هیچ ضایعه ای شرکت و دخالت کرده اند. این هنر بزرگ نظام اسلامی بود. در کشورهای به اصطلاح دمکراتیک هم گاهی در انتخابات حوادث خونین و تلخ به وجود می آید. ملت ما با کمال متانت در انتخابات گوناگون شرکت کرد. راه را بر استعداد، روشن بینی و جهان نگری این ملت بسته بودند. رفاه این ملت در رفاه هزار فامیل خلاصه می شد. ملت رها شده بود.
 
نظام جمهوری اسلامی همه این مشکلات بزرگ را با شیوه های صحیح دنبال کرد و به موفقیت های بسیاری دست یافت. هرجا اشکالی وجود دارد - چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه فرهنگی و اخلاقی - اگر کسی دقت کند، آن اشکال برمی گردد به این که یک شیوه مخالف با اسلام مورد عمل قرار گرفته و به آنجا منتهی شده است. ما هرجا موفق شدیم، ناشی از تبعیت از اسلام بود؛ هرجا ناموفق ماندیم، ناشی از سرپیچی از اسلام بود. این که امام بزرگوار این همه بر تحقق اسلام در قوانین ما، در عمل مسؤولان ما و در رفتار دولت و مسؤولان قضایی ما تأکید می کرد، برای این بود. هرجا نابسامانی وجود دارد، ناشی از بی توجهی به اسلام است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار با مردم قم 1381/10/19
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 105
نسخه چاپی