لزوم بیداری و هوشیاری در شناخت صلاحیت های انتخاب شوندگان
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
ما باید بیدار باشیم. جمهوری اسلامی باید بیدار باشد. بیداری ما یک شعار نیست؛ باید حواسمان جمع باشد. در تعیین دولت ها در انتخاب رئیس جمهور - که تا زمان برگزاری انتخابات، چند صباح دیگر بیشتر باقی نمانده - و در گزینش کسانی که در صحنه سیاسی کشور بناست فعالیت کنند، باید حواسمان جمع باشد.
 
هر یک از اشخاص و شخصیت ها و مسؤولانی که در رأس یک مجموعه ی کاری قرار دارند، تعیین کننده اند؛ هم ایمان آنها، هم عزم و ارادهی آنها، و هم کاردانی و کفایت آنها تعیین کننده است. فرض بفرمایید اگر راجع به فلان مسأله فرهنگی ایراد دارید، یا اگر به فلان مسألهی فنی کشور ایراد دارید، همه ی اینها برمی گردد به مدیریت های گوناگون؛ نه فقط مدیریت در رأس و بالا؛ نه، گاهی مدیریت بالا خوب است، منتها مدیریت های متوسط و میانی - که اشراف و نظارت مسؤولان عالی رتبه بر کار آنها لازم است - گاهی نمی گذارند کار به نتیجه ی مطلوب برسد. بنابراین، این گزینش ها تعیین کننده است.
 
در این زمینه ها باید با احساس مسؤولیت و ملاحظه ی جوانب و با چشم باز و بصیرت کامل وارد شد. در رأس کار باید کسانی قرار بگیرند که ایمانشان به اسلام و انقلاب و ارزش های اسلامی و انقلابی در حد کافی باشد؛ در ارزش های اسلام تردید نداشته باشند و توان و نشاط و قدرت تحرک و پیگیری شان متناسب با این همه کاری باشد که جمهوری اسلامی دارد، تا ان شاء الله کشور جلو برود.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری 1383/12/27
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 116
نسخه چاپی