دانلود مستند دیوار عظیم چین - قسمت اول

دانلود مستند دیوار عظیم چین - قسمت اول
این مستند دو قسمتی «دیوار عظیم چین» ماجرای دفاع چینیان در برابر مغول ها و ساخت دیوار چین را با استفاده از تصاویر مستند به تصویر می‌کشد.
همچنین بازسازی نمایشی اتفاقات و شخصیت‌های مهم به همراه گفت‌وگو با مطلعین از ماجرا در بخش‌های مختلف آن به نمایش درمی‌آید.

قسمت نخست این مستند با موضوع «چرایی به وجود آمدن دیوار چین» و قسمت دوم «دیوار عظیم چین» با عنوان «تاریخ چین» از شبکه افق پخش روی آنتن رفت.

در توضیح این مستند آمده است:
زمانی پادشاهانی بر چین حکومت می کردند که فقط حفظ قدرت برایشان اهمیت داشت نه جان آدمیان و به این ترتیب، اژدهای بزرگ چینی متولد شد که بازدم آتشینش هم دشمنان را فراری می داد و هم جان کارگران چینی را می گرفت.
در قرن هشتم پیش از میلاد، حاکمان وقت چین با هدف جلوگیری از حملات اقوام شمالی، برج های آتش برای خبر رسانی و یا قلعه‌ های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کردند؛ در دوره سلسله‌ های بهار و پاییز و کشورهای جنگجو، میان دوک‌ ها نبردهای سختی در گرفت و کشورهای آن زمان با استفاده از کوه‌ های مرزی به ساخت دیواری عظیم پرداختند پرداختند تا اینکه در سال ۲۲۱ قبل از میلاد، امپراتور شی هوان پس از به وحدت رساندن چین، دیوارهای دوک ‌ها را به هم متصل کرد که به صورت دیواری بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه‌ها نمایان شد.
هرچند در ظاهر ساخت دیوار با هدف دفاع از کشور واحد چین صورت می گرفت اما کارگرانی که برای مزدی اندک یا بردگانی که به اجبار مشغول ساخت آن بودند هرگاه جانشان را از دست می دادند برای محکم کاری بیشتر در لابلای سنگ و ملات قرار می گرفتند و محل کارشان به گورستانشان تبدیل می شد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.