امامزاده سید جلال الدین آستانه با کیفیت عالی

امامزاده سید جلال الدین آستانه با کیفیت عالی
امامزاده سید جلال الدین آستانه با کیفیت عالی

اگر به گیلان سفر کردید، پیشنهاد می کنیم بازدید از شهر زیبای آستانه اشرفیه را هم در برنامه های خود قرار دهید. این شهر جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. آستانه اشرفیه ۳۵ کیلومتر با مرکز استان گیلان یعنی شهر رشت و حدود ۷ کیلومتر با شهر زیبای لاهیجان فاصله دارد. نام این شهر در گذشته “کوچان” بوده که پس از خاکسپاری پیکر مقدس حضرت سید جلال الدین اشرف در این شهر و به حرمت ایشان به آستانه اشرفیه تغییر یافت. یکی از ویژگی های اصلی طبیعی این شهر، عبور رودخانه سپیدرود از میان آن است.

درباره سید جلال الدین اشرف

حضرت سید ابراهیم المرتضی الاصغر که به سید جلال الدین اشرف ملقب شده است، فرزند حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و برادر امام رضا علیه السلام است که در یکی از روزهای سال ۱۸۰ هجری قمری در شهر مدینه منوره چشم به جهان گشود. مادر سید جلال الدین اشرف نجمه از زنان با کمالات نوبه و زنگبار بود. گویا ایشان کوچکترین فرزند امام موسی کاظم است که پس از شهادت امام هفتم در مجاورت برادر بزرگترشان حضرت امام رضا (ع) پرورش یافت. سید جلال در میان فرزندان امام هفتم، پس از اما رضا به داشتن علم، زهد، تقوا و شجاعت و ادب شهرت داشت. لقب اشرف نیز نشان از همین موضوع دارد.
آقا سید جلال الدین اشرف

در زمان ولایتعهدی امام رضا در مشهد، سید جلال الدین به شهر بغداد مهاجرت کرد. او در همین شهر بود که خبر شهادت امام رضا به گوشش رسید. در همین زمان برخی از شیعیان به منظور عرض تسلیت خدمت او رسیدند و از او خواستند که در مقابل حاکمان ستمگر زمان قیام کند. اما سید بزرگوار در آن زمان فقط ۲۱ سال سن داشت. پس از اینکه مامون حکومت را به بغداد منتقل کرد، سید جلال الدین به قم رفت و نزد برادر بزرگوارش حضرت شاهچراغ مشغول تحصیل فضیلت شد. در همین هنگام بود که او نهضت مبارزه خود را تشکیل داد و توانست قدرت گیلان را در دست بگیرد. اما سر انجام در جنگ هایی خونین زخمی شد و به شهادت رسید. پس از شهادتش، پیکرش را طبق وصیت نامه اش درون تابوتی به سپیدرود انداختند. این تابوت به روستای کوچان (آستانه اشرفیه) رسید و شیعیان این شهر پیکر او را در این شهر به خاک سپردند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.