شک و شبهه عمیق در روایت آمریکا

شک و شبهه عمیق در روایت آمریکا
وزیرخارجه آلمان گفت: برای پی بردن به علل انفجار نفتکش های حادثه دیده در دریای عمان به اطلاعات معتبر و موثق نیاز داریم. هایکو ماس افزود: با ویدئوی ارایه شده آمریکا نمی توان ایران را متهم کرد.

مشاور، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم ادعای امریکا در نقش ایران در حادثه دریای عمان را غیر قابل باور دانست.

«ناتالی توچی» گفت: «ما قبل از اینکه کسی را مقصر کنیم به ادله موثق نیاز داریم.»

مشاور فدریکا موگرینی با بیان اینکه ایرانی‌ها بازیگرانی بسیار معقول هستند گفت اینکه آنها در زمان حضور «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن در تهران به کشتی ژاپنی حمله کنند «کار معقولی نیست.»

روزنامه نیویورک‌ تایمز هم به نقل از یک تحلیل گر مسائل دفاعی نوشت: هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان وجود ندارد، این روزنامه نوشت محیط دریا فضایی است که امکان انجام اقدامات ساختگی وجود دارد.

به نوشته نیویورک تایمز حمله به نفت‌کش ها در دریای عمان چندین ذی‌نفع دارد که از آن جمله می‌توان «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را نام برد!

شک در روایت آمریکا با سخنان مالک یکی از نفتکش‌های ژاپنی تعمیق شد.

«یاتاکا کاتادا»، مالک نفتکش‌های ژاپنی کوکوکا هم با زیر سئوال بردن ادعای وزیر خارجه آمریکا گفت روایت واشنگتن درباره نحوه حمله به نفت‌کش‌ها در این دریا اشتباه است.

مالک نفتکش کوکوکا افزود: برخلاف ادعای آمریکا، محل انفجار در کشتی کوکوکا بالای سطح آب قرار دارد پس نمی تواند کار اژدر باشد.

وزارت امور خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای از ایران به علت نجات ملوانان روسی از دو تانکر نفتکش آسیب دیده در دریای عمان قدردانی کرد.

روسیه با اعلام اینکه شاهد تلاش هایی برای تشدید مصنوعی اوضاع در منطقه هستیم از جامعه بین الملل خواست از نتیجه گیری سریع و شتاب زده بر پایه ادعای امریکا خوداری کنند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.