ورود دادستانی به موضوع توقیف نفتکش ایرانی

ورود دادستانی به موضوع توقیف نفتکش ایرانی
غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قوه قضاییه پیگیر حقوقی توقیف نفتکش ایرانی بوده است؟ افزود: دولت انگلیس برخلاف همه قوانین بین المللی و بدون داشتن هیچ گونه توجیه حقوقی نفتکش حامل نفت جمهوری اسلامی ایران را توقیف کرده که این اقدام از نظر حقوقی نقض حاکمیت کشور و قواعد بین المللی است و در حوزه مسائل اقتصادی هم نیاز به تعقیب دارد که بر همین اساس دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و مراجع داوری و قضایی بین المللی اقدام کرده است.

وی گفت: براساس ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری دادستان کل کشور هم وظیفه دارد در مواردی که حقوق عامه در عرصه‌های داخلی و بین المللی نقض شود موضوع را تعقیب کند که قطعاً دادستان کل در این خصوص به کمک دولت آمده است.
­سخنگوی قوه قضاییه افزود: جمهوری اسلامی ایران تا احقاق حق خودش و تنبیه پایمال کنندگان حقوق مردم موضوع را تعقیب خواهد کرد.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قوه قضاییه در خصوص سخنرانی برخی مقامات مذهبی در بحث حجاب زنان ورود نمی‌کند؟ گفت: این که مدعی العموم وظیفه دارد از حقوق عمومی شهروندان دفاع کند امر پذیرفته شده‌ای است، اما به شرطی که اهانتی به مقامات در حین انجام وظیفه و به سبب انجام وظیفه باشد و اشخاص می‌توانند در غیر از این موارد خودشان شکایت کنند و اگر تشویش اذهان عمومی باشد مدعی العموم ورود می‌کند.
وی افزود: اما در خصوص سوالی که شما پرسیدید باید ببینیم که آیا تلقی عموم جامعه هم مثل شماست؟ من سخنگوی قوه قضاییه هستم و صلاحیت‌های قوه مشخص است و در حوزه روحانیت هم دادگاه ویژه روحانیت که نهادی مستقل است ورود می‌کند و من از بیان هر خبری معذورم. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.