جهانگیری: برگزاری انتخابات باشکوه؛ راهبرد مهم دولت

جهانگیری: برگزاری انتخابات باشکوه؛ راهبرد مهم دولت
اسحاق جهانگیری پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم انسجام ملی در فضای سیاسی کشور افزود: باید همه گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی و دیگر گروه‌هایی که در فضای سیاسی کشور فعال هستند برای خودشان فضای مناسبی را به منظور حضور در انتخابات مشاهده کنند.
وی گفت: دولت تلاش دارد که این فضا فراهم شود چنان که وزیر کشور جلسات خوبی را با گروه‌های سیاسی مختلف برگزار کرد و شنیدم که در ادامه، جلسات مشترکی با همه گروه‌ها برگزار خواهد شد.
جهانگیری افزود: در این چارچوب وزیر کشور و دیگر اعضای دولت با نهاد‌های دیگر به ویژه شورای نگهبان حتما رایزنی خواهند کرد و امیدوارم زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور به عنوان نیاز کنونی کشور فراهم شود.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: انتخابات باشکوه با حضور گسترده مردم به این معنی است که باید زمینه رقابت همه جریان‌های سیاسی به وجود بیاید و آنان در میان نامزدها، نمایندگان شان را داشته باشند و دولت تلاش می‌کند که چنین صحنه‌ای برای انتخابات کشور رقم بخورد.
وی همچنین درباره موضوعاتی که سبب دلخوری او در هیئت دولت شده است گفت: وضع دولت خوب است؛ به هر حال اختلافات کارشناسی ممکن است به وجود بیاید، اما من راضی هستم و مسائل داخلی دولت از انسجام خوبی برخوردار است.
جهانگیری افزود: رابطه من با آقای روحانی بسیار خوب است؛ در رابطه ما در هیچ مقطعی اخلالی نبوده است و اکنون هم نیست.
وی همچنین درباره موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و دولت که به شورای عالی حل اختلاف میان قوا ارجاع شده است گفت: آنچه اهمیت دارد ما برای حل و فصل مسائل این گونه و موضوعاتی که در آن اختلاف ایجاد می‌شود راهکار داریم و راهکار‌ها نیز عموما در این است که وقتی اختلافی میان قوا باشد طبق قانون اساسی، رهبر معظم انقلاب هماهنگ کننده سه قوه هستند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: هیئتی مشخص شده است که مسائل اختلافی را بررسی و اعلام نظر می‌کند.
جهانگیری گفت: میان دولت و مجلس شورای اسلامی هیچ مشکلی نیست و در این زمینه هم اظهارنظر شد و نظر دو طرف تامین شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که مشخصا رای هیئت عالی حل اختلاف میان قوا چیست اظهار داشت: مشکلی نیست، دولت هر زمان که نیاز باشد و خودش تشخیص بدهد به مجلس گزارش می‌دهد.
جهانگیری در پاسخ به این پرسش تکمیلی که آیا دولت الزامی در این باره ندارد افزود: طبق قانون یک قوه نمی‌تواند قوه دیگر را ملزم به کاری کند، اما ما به مجلس همواره گزارش می‌دهیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتقاد‌ها از آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها به رغم بسیاری از طرح‌های نیمه تمام گفت: افتتاح طرح‌ها که اشکالی ندارد؛ احتمالا این طرح‌ها از محل بودجه نیست آن چیزی که محدودیت هست و درباره طرح‌های نیمه تمام گفته می‌شود مربوط به طرح‌هایی است که به بودجه دولت متصل می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور، بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری‌ها را مربوط به نهاد‌های عمومی، شرکت‌های غیردولتی، سرمایه گذاران وابسته به نهاد‌های عمومی و بخش خصوصی برشمرد که باید از آن‌ها حمایت شود تا سرمایه گذاری شود.
جهانگیری گفت: یکی از دغدغه‌های جدی کنونی برای کشور میزان سرمایه گذاری در ۱۰ سال اخیر است که از رشد قابل قبول برخوردار نیست و در برخی سال‌ها این رشد منفی بوده و شاید در بیشتر سال‌های اخیر نیز که این شاخص مثبت شده است میزانش کم بود.
وی آینده هر کشور را به حجم سرمایه گذاری وابسته دانست که باید برای تحقق این هدف از سرمایه گذاری حمایت و فضایی ایجاد کرد که بخش‌های خصوصی، نهاد‌های عمومی و حتی دولت بتوانند در حوزه‌های سرمایه گذاری حضور یابند.
جهانگیری افزود: البته منظور از حضور دولت در جا‌هایی است که بخش خصوصی حضور ندارد به ویژه در زیربنا‌ها مانند راه، راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها که باید از سرمایه گذاری در این بخش‌ها حمایت کرد.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: باید فضایی ایجاد کنیم که سرمایه گذاران به صورت جدی در این عرصه‌ها حضور یابند و با این نگرش، همه این کلنگ زنی‌ها مثبت است و امیدوارم با همین اقدامات بخش خصوصی سرمایه گذاری کنند و فعال شوند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.