رانندگی در جاده‌های ناهموار حتی بدون یک تکان!

رانندگی در جاده‌های ناهموار حتی بدون یک تکان!
استفاده خودروسازان آلمانی از یک سیستم تعلیق فناورانه

شرکت "کلیر موشن" به تازگی یک فناوری و سیستم رانندگی جدید ساخته است که باعث می‌شود رانندگی در سطوح ناهموار با آرامش بیشتری انجام شود.
با استفاده از این سیستم، حرکات خودرو در دست‌اندازها و سطوح ناهموار خیابان بسیار روان‌تر از گذشته انجام می‌شود.
فناوری مذکور اولین سیستم رانندگی فعال در جهان است که شیوه حرکت کردن خودرو را تغییر می‌دهد.
"کلیر موشن" احساس ناهمواری جاده‌ها را در کسری از ثانیه کاهش می دهد و با تکیه بر نرم‌افزارها و سخت افزارهای به کار برده شده در آن وضعیت جاده را پیش‌بینی می کند و خودرو را قادر می‌سازد بنا بر وضعیت جاده واکنش نشان دهد تا مسافران خودرو و راننده احساس راحتی و ثبات بیشتری را حین گردش خود تجربه کنند.
سیستم کلیر موشن شامل نصب یک دستگاه فعال کننده کوچک است که یک موتور هیدرولیک روی هر کمک فنر خودرو نصب می‌شود.
این فعال‌کننده‌ها می‌توانند حرکت درست چرخ‌ها را حس کنند و نیروی ضد فشار را در چند میلی‌ثانیه به کار بگیرند و در واقع با نیروی وارد شده، در چند میلی ثانیه مقابله کنند.
شرکت سازنده این سیستم با شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا همچون "بی‌.ام‌.و"( BMW)،" آئودی"( Audi) و " دایملر "( Daimler) همکاری می‌کند تا آن را در خودروهای این شرکت‌ها به کار گیرد.
به نظر می‌رسد که این فناوری در ابتدا در خودروهای لوکس و یا اسپورت به کار گرفته شود ولی به اندازه‌ای ارزان خواهد بود که بتوان از آن در طیف وسیعی از خودروها استفاده کرد.
سیستم کلیرموشن به ویژه می‌تواند در خودروهای خودران به کار گرفته شود تا مسافران این خودروها بتوانند داخل خودرو روی کارهای دیگری مانند کتاب خواندن بیشتر تمرکز کنند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.