مصادره زمین‌ها در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

مصادره زمین‌ها در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی همچنان اراضی فلسطینیان را مصادره می‌کند و در همین راستا هفته جاری، سیصد هکتار از خاک الخلیل در جنوب کرانه باختری، پنجاه هکتار از مناطق حزما نزدیک قدس اشغالی، چهل هکتار از جنین و بیش از ۱۲ هکتار از مناطق نابلس را مصادره کرد. صهیونیست‌ها با شهرک سازی‌ها علاوه بر آواره کردن هزاران خانواده فلسطینی، نشانه‌های عربی اسلامی این مناطق را از بین می‌برند.

راتب الجبور تحلیلگر گفت: دیروز رژیم اشغالگر از مصادره ۳۰۰ هکتار به بهانه‌های امنیتی خبر داد. هدف از این طرح و قانون رژیم اشغالگر، کوچاندن ساکنان این منطقه است.
شمار شهرک نشینان در منطقه کرانه باختری ۸۲۰ هزار نفر است که در ۴۹۰ شهرک زندگی می‌کنند. این شهرک‌ها ۴۲ درصد از مساحت کرانه باختری است. رژیم صهیونیستی به زور اسلحه از شهرک‌ها در کرانه باختری نگهبانی می‌کند.
خلیل عفانه مالک زمین می‌گوید: هدف از این اقدام، به دست آورن مناطقی بدون ساکنان و شهرک سازی است تا شهرک‌ها در ارتفاعات ساخته شود و بر مردم مسلط باشند.
رژیم اشغالگر نمی‌خواهد حتی یک وجب از خاک اجداد فلسطینیان برای آن‌ها باقی بماند و به این منظور در هر جایی، آن‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهد تا مناطق را از وجود آن‌ها خالی و به شهرک تبدیل کند.

عریقات: رژیم صهیونیستی همچنان به تصرف اراضی فلسطینی ادامه می‌دهد
روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: صائب عریقات دبیرکل اجرائی سازمان آزادیبخش فلسطین امروز در نشستی خبری در وزارت اطلاع رسانی فلسطین گفت: اشغالگران اسرائیلی بیش از ۹۰ درصد از اراضی فلسطینی دره رود اردن را تصرف کرده اند. اسرائیل از راه غارتگری و تصرف اراضی فلسطینی‌ها ۴۵۰ میلیارد دلار به دست آورده است.
دبیرکل اجرائی سازمان آزادیبخش فلسطین، اسرائیل را به تلاش برای گسترش شهرک‌ها در دره رود اردن با مشارکت شرکت‌های بین المللی و سرقت آب و اراضی فلسطینی‌ها متهم کرد. وی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست علیرغم فشار‌های موجود از ناحیه دولت آمریکا درخصوص اراضی این منطقه بیانیه‌ای صادر کند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.