جنگ دروغین آمریکا در افغانستان | نتیجه افزایش ناامنی

جنگ دروغین آمریکا در افغانستان | نتیجه افزایش ناامنی
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد، دولت‌های بوش، اوباما و ترامپ درباره جنگ افغانستان و پیشرفت در این کشور به افکار عمومی اطلاعات "گمراه کننده" می‌دادند و براساس اسناد محرمانه مقامات جنگ افغانستان را غیرقابل پیروزی می‌دانند.


برابر این گزارش، هزاران صفحه از اسناد محرمانه منتشر شده واشنگتن پست نشان می‌دهد که مقامات برجسته آمریکایی ارزیابی‌های منفی را که در رابطه با جنگ افغانستان وجود داشته را در اختیار عموم قرار نمی‌دهند و اطلاعات گمراه کننده‌ای را در این باره منتشر می‌کنند.

بر اساس این گزارش، پس از موفقیت سریع، اما کوتاه مدت نظامی آمریکا در افغانستان و باوجود پیشروی‌های طالبان، مقامات ارشد آمریکایی همواره اظهار می‌کنند که در افغانستان در حال پیشرفت هستند.

بخشی از این اسناد منتشر شده ۶۰۰ مصاحبه‌ای است که «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با مقامات ارشد این کشور انجام داده بود، اما قرار بود که منتشر نشود.

واشنگتن پست نوشت که برای دسترسی به این اطلاعات با استناد به قانون «جریان آزاد اطلاعات» به مدت سه سال در دادگاه جنگیده و می‌افزاید که مقامات آمریکایی در اظهارات خود جنگ افغانستان را جنگی غیرقابل پیروز شدن توصیف می‌کنند.

به مدت سه سال در دادگاه با استناد به قانون "جریان آزاد اطلاعات" جنگیده، صد‌ها درجه‌دار نظامی و مقام دولتی طی مصاحبه با بازرسان دولتی از نظر خود درباره علت ناکامی در جنگ افغانستان سخن گفته‌اند و در مجموع این جنگ را "غیرقابل فتح" توصیف کرده‌اند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.