چرا به ماه نیاز داریم؟اگر از موقعیت فعلیش دور یا نزدیکتر بود چه می شد؟

چرا به ماه نیاز داریم؟اگر از موقعیت فعلیش دور یا نزدیکتر بود چه می شد؟
آیا سیاره زمین به ماه نیاز دارد؟چطور کره ماه به سیاره زمین تاثیر گذاشته است و به تحولات زمین شکل داده است؟اگر ماه در موقعیت الانش نبود چه اتفاقی می افتد؟اگر ماه دور یا نزدیکتر از موقعیت فعلیش بود چی می شد و برای زمین چه تفاوتی داشت؟چقدر طول میکشد ماه از سیاره زمین دور شود ؟

کره ماه یک گوی سنگی در فضا است که قدرت فراوانی برای تشکیل موج های بزرگ در زمین دارند.

آبشار لورا لوک ادیو درساحل غربی اسکاتلند دوبار در روزه تاثیر ماه باعث جابجا شدن ۶۶میلیون تن آب دریا در اینجا میشود که جریان تند آب های سفید پیامد آن است.جلوی این آب راه مانند گلوی بطری ست که آب از یک کانال بسیار باریک از آن می گذرد و در نتیجه به یکی از شدیدترین راه های قایقرانی تبدیل شده است.
تاثیر ماه بر روی جزرومد
تاثیر کره ماه بر روی جزرومد

ماه با گذشتن از منطقه ساحل غربی اسکاتلند موج های بلند و تندی را به وجود می آورد.ماه این کار را به کمک گرانش انجام میدهد.گرانش نیروی بزرگ همگرا در جهان است که ما انسانها را روی زمین نگه می دارد و ماه را در مداری به دور زمین می گرداند.

در حالی که سیاره زمین کره ماه را به سمت خود می کشاند ، ماه نیز میخواهد زمین را به خود نزدیک کند ،دریاها را به سمت خود می کشد.نیروی گرانش ماه تاثیر زیادی بر روی اقیانوس ها می گذارد.همچنان ماه که دور زمین می گردد این برآمدگی بر سطح زمین به وجود می آورد و جذر و مد را تشکیل میدهد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.