راه اندازی واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با کمک خیرین

راه اندازی واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با کمک خیرین
از محل کمک‌های خیرین دانشگاهی و منابع داخلی با ۵ میلیارد تومان هزینه‌کرد واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز ایجاد شده است.

این واحد یک طرح آموزشی، پژوهشی و خدماتی است که با راه‌اندازی آن بستری برای انجام کارهای عملی دانشجویان دانشکده کشاورزی فراهم شد.

در این واحد یک تن شیر در ساعت دریافت و محصولات لبنی شیر، کره، پنیر و خامه تولید می‌شود.

عمده بازار محصولات این واحد برای رفع نیازمندی‌های داخل دانشگاه تبریز است که بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو دارد و با گسترش سطح تولید به بازار نیز عرضه خواهد شد.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

دکتر نمکی وزیر علوم با استقبال مسوولان محلی وارد تبریز شد و با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برنامه ۲ روزه سفر خود به آذربایجان‌شرقی را آغاز کرد.

امید است این واحد تحقیقاتی دانشگاهی طعم ماندگار پنیر تبریزی را وارد صنعت بزرگ شیر و لبنیات ایران کند -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.