سومین نشست خیرین آموزش عالی کشور با حضور وزیر علوم

سومین نشست خیرین آموزش عالی کشور با حضور وزیر علوم
وجود خیرین در کنار آموزش عالی کشور باعث توانمندسازی عرصه علم و فناوری خواهد بود.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سومین نشست (مجازی) خیرین آموزش عالی کشور (طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی) که امروز (دوشنبه) در محل سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خیرین در همکاری‌هایی که با بدنه وزارت علوم انجام دادند وجود خیرین را در کنار آموزش عالی کشور سبب توانمندسازی عرصه علم و فناوری در کشور دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این نشست که با مشارکت ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق رفاه دانشجویان و بنیادهای خیرین دانشگاه‌ها برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه قدم‌های خیرین مستدام و پیوسته باشد، گفت: همکاری این قشر جامعه با آموزش عالی کشور گامی نو است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد و منشا خیر و برکات برای آموزش عالی باشد.

وی در ادامه افزود: در چهل سال گذشته فعالیت‌های ارزشمندی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری کشور انجام شده است که برای ایجاد فضای امید و شادابی در جامعه باید تلاش شود تا این دستاوردها در معرض نمایش قرار گیرد.
وزیر علوم با اشاره به کارهای باارزشی که در آموزش عالی کشور انجام شده است، تصریح کرد: امروزه نیازهای کشور به نیروی انسانی متخصص و تحصیل‌کرده در کشور برطرف شده است و اکنون تعداد محدودی از افراد به شکل بورسیه برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به خارج از کشور اعزام می‌شوند و فارغ‌التحصیلان ما در دنیا بسیار می‌درخشند و سرمایه عظیمی از نیروی انسانی کارآمد الان در کشور در حال فعالیت هستند.

وی گفت: در حوزه پژوهش در زمره ۲۰ کشور مطرح دنیا قرار داریم و در پنج سال گذشته از لحاظ تولید علم هم جزو ۱۶ کشور مطرح دنیا شناخته شده‌ایم و در حوزه فناوری ۴۴ پارک علم و فناوری و در هر استان یک پارک علم و فناوری در حال فعالیت هستند. در دانشگاه های کشور ۲۰۰ مرکز رشد کار می‌کنند که این مراکز رشد و پارک های علم و فناوری از ایده‌های نو حمایت می‌کنند و حدود ۶۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور مشغول به کار هستند که شاهد دستاوردهای ارزشمند آنها در دوران کرونا بودیم و امیدواریم این جریان بالنده و پویا همچنان ادامه داشته باشد.

وزیر علوم با بیان اینکه حمایت از دانشجویان و تکریم و محترم شمردن آنها خود یک سرمایه‌گذاری روی قشر فرهیخته کشور به شمار می‌رود، بیان کرد: امیدواریم همان‌گونه که در بحث ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی خیرین مشارکت خوبی را با وزارت علوم داشتند در عرصه تجهیزات آزمایشگاهی و تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز آزمایشگاه‌های تخصصی دانشگاه‌ها هم کمک و مشارکت خیرین گرامی را داشته باشیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از خیرین گرامی با لوح‌هایی که به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده بود تشکر و قدردانی انجام گرفت. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.