پلان آخر بهبودی کودکان محک

پلان آخر بهبودی کودکان محک
برداشت هر کسی از قصه و شخصیت‌ در فیلم‌ها متفاوت است. اما همه ما دوست داریم برای شخصیت محبوبمان پایان خوشی رقم بخورد.
شخصیت‌های محبوب کودکان محک، کمی متفاوتند، آنها قهرمانان کوچک مبتلا به سرطان هستند. قهرمانانی که تلاش می‌کنیم پلان آخر بازی پر از مبارزه‌یشان بهبودی و سلامتی باشد و امید به کمک‌های شماست که فرزندان محک را به این پاین بندی خوش نزدیک‌تر می‌کند. کمک کنید تا پلان بهبودیشان همراهشان باشیم.

محمدرضا یکی از کودکان تحت درمان محک است که برای اینکه بتواند قصه سینمایی محبوب‌اش را برای شما تعریف کند از پرستار بخش اجازه گرفت که دیرتر رگش را بگیرند.

آشنایی بیشتر با خیریه محک
مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری “ محک ” از سال ۱۳۷۰ و با شماره ثبت ۶۵۶۷ در قـالب یک سـازمان غیر انتفاعی- غیر دولتی با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر ۱۶ سال و خانواده‌های آنـان آغاز کرده است. در طـول ۲۹ سال فعـالیت، محک بـا بهره‌گیری از کمک‌های انسان دوستانه مردم نیکوکار و همراهی مدیران نیک اندیش و تلاش پیگیر نیروهای داوطلب و موظف خود به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه‌های امور خیریه، درمان و تحقیقات دست یافته است و به یکی از قطب‌های درمان در خاورمیانه تبدیل شده است.

محک تا پایان سال ۹۸ بیش از ۳۵۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، عضویت در سازمان‌های معتبر بین‌المللی مرتبط با سرطان کودکان، احداث تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه با زیر بنای ۱۸۰۰۰ متر مربع و امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در سال ۱۳۸۶، دریافت تندیس نقره‌ای کیفیت (GIC) از مؤسسه بین المللی استاندارد “جی.آی.سی ، اخذ استاندارد NGO Benchmarking از شرکت SGS به عنوان اولین سازمان غیردولتی درمنطقه خاورمیانه، دریافت نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA)، انجام پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی با همکاری معتبرترین مؤسسات تحقیقات داخلی و خارجی نشان دهنده فعالیت مؤثر این مؤسسه خیریه در سطوح پیشرفته ملی و بین‌المللی است.

تاریخچه و نحوه تأسیس
موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری محک در سال ۱۳۷۰ با شماره ۶۵۶۷ به ثبت رسید.
ایده اولیه تاسیس محک توسط سعیده قدس (بنیان‌گذار محک) با آگاهی از مشکلات کودکان مبتلا به سرطان به واسطه بیماری فرزندش صورت گرفت. از همان ابتدا با گردهم آمدن گروهی از خیران داوطلب فعالیت محک در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی انجام می‌گرفت. همزمان با فعالیت‌های مددکاری در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی مقدمات ثبت محک از سال ۶۸ آغاز شد. بنیانگذاران اولیه براین باور بودند که یک موسسه نمی‌تواند تنها با اتکا به شخص و یا گروه محدودی از یاواران این راه را طی کند بنابراین در سال ۱۳۷۰ محک به ثبت رسید تا از امکانات خیرخواهانه گروه وسیع‌تری برای حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان بهره گیرد و دامنه حمایت های خود را در سطح ایران گسترش دهد.
نام اختصاری محک برگرفته از نوع فعالیت این موسسه می‌باشد (موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) و لوگوی محک طرح برگ است که نماد حیات و زندگی است و برروی آن کودک و خانواده‌اش امیدوارانه ایستاده‌اند.
محک از همان ابتدا با جلب کمک‌های مردمی و نیت خیرخواهانه مردم و فعالیت‌های داوطلبانه اداره می‌گردید. برگزاری بازارها، توزیع قلک و عضویت درجمع یاوران محک از روش‌های جلب کمک‌های مردمی در محک بوده است. موسسه “محک” توانست ظرف کمتر از یک دهه با بهره‌گیری از اعتماد و حمایت‌های آحاد مردم و سخت کوشی اعضاء داوطلب و اعمال روش‌های علمی و تخصصی در مراقبت‌های ویژه از بیماران و خانواده‌های آنان در کنار پیشرفت‌های علم پزشکی آمار بهبود را تحت تاثیر قرار دهد.
محک همواره با هدف حفظ منزلت انسانی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌ها در تلاش است که آنان شادمانه و امیدوارانه مراحل درمان را طی کنند و خانواده تنها به سلامت کودک خود بیاندیشد.
محک:
فعالیت محک، انجام امور خیریه در زمینه‌های پزشکی، پژوهشی، پیشگیری، درمانی، خدماتی، بهداشتی، بیمارستانی، رفاهی و صرفا در جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان می‌باشد. محک تبلوری از ایفایی نقش مشارکت مردمی در جامعه است که در بخش اول اساسی‌ترین شعار محک یعنی ” ما را یاری دهید و از ما یاری بخواهید ” بر آن تصریح شده است.
می‌توان این فعالیت‌های را به سه بخش خیریه – درمان- تحقیقات تقسیم کرد.
محک در بخش خیریه با کمک‌های مردمی توانسته تا پایان سال ۹۷ بیش از ۳۲۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان را تحت حمایت همه جانبه قرار دهد. در بخش درمان با بهره‌گیری از پزشکان برجسته و متبحر در بیمارستان فوق تخصصی محک پروتکل‌های درمانی را برای کودکان تعیین می‌نماید و همچنین مشاوره‌های درمانی نیز ارائه می‌دهند. در بخش تحقیقات نیز با موسسات مشابه تحقیقاتی داخلی و خارجی (انستیو گوستاوروسی فرانسه – موسسه تحقیقاتی رویان – موسسه تحقیقاتی ابن سینا – انستیتو کانسر تهران) فعالیت می‌کند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.