دانشگاه سوره به روایت روسا و اساتید

دانشگاه سوره به روایت روسا و اساتید
تا دسترسی به فیلم معرفی دانشگاه سوره
به صورت موقت و برای خالی نبودن صفحه معرفی ویدئویی دانشگاه سوره در راسخون فیلم آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه سوره تقدیم می شود

معرفی دانشگاه سوره
حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از سال های آغازین دهه هفتاد در زمینه آموزش رشته های گوناگون هنری به صورت آزاد فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون هزاران هنرجو در مناطق مختلف کشور با استفاده از این امکانات، در رشته های مختلف هنری، تعلیم دیده و به شکل رسمی یا غیر رسمی از تعلیمات خود بهره مند هستند.

در پی سخنان مقام معظم رهبری در آغاز دوران رهبری مبنی بر توجه حوزه هنری به کارهای زیربنایی، ماندگار و اساسی و همچنین ضرورت حضورو ایفای نقش فعالانه هنرمندان متعهد و آگاه، به شکل وسیع و متناسب با ابعاد گسترده تهاجم فرهنگی، پس از بررسی های فراوان، حوزه هنری مصّمم به تأسیس یک واحد دانشگاهی شد تا با بهره گیری و استفاده از تجربیات فرهنگی و هنری خود، مشکل اساسی هنرمندان و علاقه مندان هنر در زمینه کمبود فضاهای سالم هنری را حل کرده، خلاء ناشی از عدم حضور نیروهای درد آشنا در جامعه فرهنگی- هنری و نظام دانشگاهی کشور را جبران نماید و با تربیت نیروی انسانی متدین و متعهد رسالت اعتلای هنر دینی و توسعه و تعمق ادبیات انقلاب اسلامی را در جامعه فرهنگی و هنری کشور به انجام برساند. در تبیین خط مشی ذکرشده فوق، مؤسسه آموزشی سوره که در ابتدا با برگزاری دوره های آزاد شکل گرفته بود، به ثبت رسمی رسید و تحت عنوان مؤسسه آموزش عالی سوره به ادامه فعالیت پرداخت.

در سال 1372، معاونت آموزش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به تأسیس مؤسسه آموزش عالی سوره غیردولتی غیرانتفاعی نوع دوم کرد. پس از مصوبه شورای عالی و تحکیم مفاد آن بر رسمیت مؤسسات نوع دوم، در بهار 1376، مؤسسه آموزش عالی سوره غیردولتی غیرانتفاعی نوع دوم به نوع اول تبدیل شد.

مؤسسه آموزش عالی سوره، دو شعبه دیگر به نام های مؤسسه آموزش عالی سوره واحد اصفهان در مرداد 1375 در دو رشته تئاتر و سینما و مؤسسه آموزش عالی سوره واحد اردبیل در 26 آبان 1375 در دو رشته کاردانی معماری و کارشناسی مرمت و احیای آثار، تأسیس نمود.

همچنین در سال 1389 با کسب موافقت اصولی مؤسسه آموزش عالی سوره به دانشگاه سوره تبدیل شد. در سال 1391 نیز سوره توانست با اخذ مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری موفق به برگزاری کارشناسی ارشد سینما و معماری اسلامی شده و پس از اخذ مجوزهای مربوط از سال 1392 شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم موافقت قطعی خود را با تبدیل نام مؤسسه آموزش عالی سوره به دانشگاه اعلام خواهد نمود.

همچنین برای راه اندازی رشته های تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، حقوق رسانه و مدیریت رسانه در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مقدمات لازم فراهم شد که از بین آن ها سوره در سال 1385-86 موفق به اخذ مجوز رشته کارشناسی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، و در کنار آن روابط عمومی و روزنامه نگاری در مقطع کارشناسی شد. در این سه رشته از بهمن ماه 1386 به جذب دانشجو پرداخته شد. در سال 1388 سوره موفق به راه اندازی نخستین دوره کارشناسی ناپیوسته در رشته علوم انسانی با عنوان مدیریت امور فرهنگی شد.

در همان سال دانشگاه سوره براساس موافقت وزارت علوم در برخی رشته ها به جذب دانشجو از طریق آزاد (بدون کنکور) پرداخت. در خردادماه 1392 دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم موافقت خود را برای راه اندازی رشته کارشناسی ناپیوسته مدیریت روابط عمومی و کارشناسی ارشد مدیریت رسانه و مدیریت برنامه ریزی فرهنگی اعلام کرد.

سرانجام شورای گسترش آموزش عالی در جلسه مورخ 1392/12/10 خود، با ارتقای موسسه آموزش عالی غیر دولتی-غیر انتفاعی سوره به دانشگاه غیر دولتی-غیر انتفاعی سوره موافقت قطعی به عمل آورد.

در حال حاضر دکتر محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره است

سایت رسمی دانشگاه سوره
https://www.soore.ac.ir -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.