دعوت و دعای شهید برای ما/ آیت الله جوادی آملی

دعوت و دعای شهید برای ما/ آیت الله جوادی آملی
سخنان آیت الله جوادی آملی
🔰 دعوت و دعای (شهید) برای ما
💠 اگر شهید در راه رضای الهی خون داد، هم اکنون پیامش پیام ماست و به ما توجه رسمی دارد و ما را دعوت می کند. مستحضر باشید که شهید زنده است و مواظب ماست و پیام دارد. دعای شهید بیش از خون او اثر دارد، توجه شهید بیش از خون او اثر دارد. با ما چه کار دارند؟ به ما چه می گویند؟ از ما چه می خواهند؟ از این به بعد معلوم می شود.
(و یستبشرون)، این فعل مضارعی است که مفید استمرار است. (اِستبشر) یعنی مژده من را بده، (یستبشرون) یعنی مژده من را بده! به چه کسی می گویند؟ به خدا می گویند، با خدا گفتگو دارند. (و یستبشرون بالّذین لم یلحقوا بهم)*. (استبشر) یعنی مژده من را بده، من خون دادم، جان دادم، تلاش کردم؛ مژده من را بده اینها چه شدند؟! با چه کسی کار دارند؟ با آن کسی که در خانه افتاده، کاری به #شهادت و نظام و امثال ذلک ندارد، با آنها کار دارند؟ شهید که با آنها کار ندارد!
شهید با راهیان راه شهادت کار دارد. شهدا با (الّذین)، (الّذین یعنی الّذین)؛ با (الّذین‌ لم یلحقوا بهم) کار دارند، یعنی کسانی که راهی راه آنها هستند؛ ولی در راهند، هنوز نرسیدند. به خدا می گویند: مژده به ما بده اینها کجایند، چرا کمک نمی کنی، چرا یادشان نیستی؟! پس دعای شهید هست، شهید زنده است یعنی به فکر ماست، معلّم ماست، مبلّغ ماست، رهبر ماست؛ ما وظیفه داریم چه کار بکنیم؟
مرتّب به خدا می گویند: اینها که در راه ما هستند، چه کار می کنند؟ چرا به یاد اینها نیستند، چرا ملائکه کمک شان نمی کنند، چرا مسئولین کمک شان نمی کنند، چرا و چرا و چرا و چرا و چرا؟! مژده به من بدهید، من نمی خواهم خبر تلخ اینها را بشنوم! کسی که تمام حیثیتش را داد تا قرآن و عترت حفظ باشد، همین است؛ تمام حیثیتش را داد تا دین حفظ بشود، همین است!!

--------------------------------------------------
📌 سوره آل عمران / آیه ۱۷۰
📋 یادمان حماسه ششم بهمن آمل
📆 قم ؛ ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
✴ بیست و دوّم اسفند . روز بزرگداشت شهداء ( سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی _ ۱۳۵۸ ) -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.