گمراهان در حکومت مهدوی راه ندارند/ آیت الله جوادی آملی

گمراهان در حکومت مهدوی راه ندارند/ آیت الله جوادی آملی
سخنان آیت الله جوادی آملی
🔰 گمراهان در حکومت مهدوی راه ندارند
💠 یک وقت است کسی منتظر وجود مبارک خاتم ائمه (علیهم السّلام) و خاتم اولیای الهی است؛ که این خلیفه الله است و کار جهانی انجام می دهد. چه ثوابی بالاتر از این، چه اجری ارزنده تر از این که انسان خدمتگزار یک حکومت جهانی باشد؛ نه تنها محلّی، نه تنها منطقه ای، بلکه بین المللی! و بعد هم به قیامت ختم بشود.
گفتن (حکومت جهانی) دشوار است، چه رسد به فکرش و چه رسد به عملش! با همه ادیان و ملل و نحلی که هست، با همه افکاری که هست، با همه مکتب های فلسفی که هست، با همه نحلت هایی که هست، با همه داوری ها و ادعاهایی که هست؛ همه زیر پرچم یک انسان کامل حاضر بشوند، حکومتی تشکیل بدهند؛ این تا کنون نبوده است. بنابراین کسانی می توانند منتظر باشند که وقتی به حکومت رسید نه دست به اختلاس بزند، نه حقوق نجومی را در نظر داشته باشد؛ این کار بسیار کم است.
در این حکومت_اسلامی ما که خونهای بسیاری از جوانها نثار شده است، عدّه ای حدوثاً فداکار بودند و بقاءً طرز دیگر در آمدند! کمتر کسی موفق است یکسان و مستقیم باشد. در حکومت وجود مبارک حضرت، فرمود: ما از همان اوّل بررسی می کنیم؛ احدی که حدوثش یک جور و بقائش جور دیگر باشد در دستگاه و حرم امن ما نیست.
ما که امیدواریم منتظر باشیم، یعنی باید خود سازی کنیم. به قدری خودسازی کنیم که وفتی دستمان به حکومت رسید، نه اختلاسی بشویم، نه نجومی! این معنای ( انتظار ) است. هاهُنا امور ثلاثه: حتماً باید منتظر باشیم، و حتماً انتظار به معنی آدم_شدن و انسان شدن است، و حتماً وقتی انسان شدیم حدوثاً و بقاءً انسان بمانیم. آن وقت جهان را اداره می کند! یک مدیر ، یک مدبر ، یک مسئول ؛ تقنینی و قضایی و اجرایی که بیراهه می رود، راه کسی را می بندد در دستگاه امام زمان حضور ندارد؛ فرمود: من به او سِمَت نخواهم داد.
📋 پیام به هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع (انتظار، گام اوّل طرح کلّی حرکت رهبران الهی)
📆 قم ؛ اسفند ۱۴۰۰ -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.