کاهش نسبی دما در شمال غربی کشور؛ امروز و فردا

کاهش نسبی دما در شمال غربی کشور؛ امروز و فردا
طبق شرایط دمایی طی امروز و فردا در بخش‌هایی از شمال غرب کشور­ در مناطقی از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز، همچنان در زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال شرق سمنان و خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی و در شرق و جنوب شرق کشورمان استان‌هایی همچون خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان­ و در مرکز کشور نیز استان‌هایی مانند قم، مرکزی و اصفهان با کاهش نسبی دما روبرو خواهند شد.
وی گفت: این درحالیست که در بخش‌های غربی، جنوب غربی و جنوب کشورمان همچنان هوای گرم ماندگار خواهد بود و­طی روز دما به ۴۹ تا ۵۰ درجه می‌رسد البته خنک‌ترین مرکز استان­ صبح امروز اردبیل با ۸ درجه بالای صفر و شهرکرد با ۹ درجه بالای صفر است.
ضرابی افزود: در شرق کشور پدیده غالب عمدتاً ­وزش باد‌های ۱۲۰ روزه است که یکی از علل خنک شدن هوا در بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان همین وزش باد است که البته این وزش باد منجر به گرد و خاک نیز می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت: برای ساعات بعدازظهر طی امروز و فردا رگبار و رعد و برق در استان‌هایی مانند قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و مناطقی از شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات زاگرس فراهم است و البته در شرق استان‌های لرستان و غرب و جنوب استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد نیز همین شرایط حاکم است.
ضرابی افزود: در دامنه‌های زاگرس عمدتاً بارش‌ها و رگبار‌های بهاری در ساعات بعدازظهر خواهد بود که در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز نیز این شرایط حاکم خواهد شد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.