وزش شدید باد و رعدوبرق در اکثر مناطق

وزش شدید باد و رعدوبرق در اکثر مناطق
امروز و فردا پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در نواحی شرقی و به ویژه جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نواحی شرقی استان کرمان شدت بگیرد و سرعت آن به ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد که بیشترین سرعت باد در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان در زابل، زهک و هیرمند است.
وی گفت: در نواحی مرکزی و جنوبی استان سیستان و بلوچستان هم سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه وزش شدید باد در این مناطق موجب کاهش کیفیت هوا و به ویژه کاهش دید افقی خواهد شد از اختلال در تردد جاده‌ای در محور‌های میرجاوه، سراوان، نیک شهر و ایرانشهر خبر داد.
سرکرده افزود: با توجه به اینکه سطح شانه خاکی جاده‌های این مناطق ارتفاع خاصی ندارد وزش باد شدید می‌تواند ماسه بادی‌ها را به سطح جاده روانه کند و موجب انحراف خودرو‌ها در این مسیر‌ها شود.
کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از وقوع رگبار‌های پراکنده در برخی نواحی و ارتفاعات زاگرس، البرز و شمال غرب کشور به عنوان پدیده غالب دیگر امروز خبر داد و گفت: در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس شاهد این رگبار‌ها خواهیم بود که البته بارش چندانی اتفاق نخواهد افتاد.
وی گفت: آسمان تهران هم امروز صاف است و در ساعات عصر رگبار‌های خفیفی در شمال شرق استان پیش بینی می‌شود و دمای هوای تهران در گرم‌ترین زمان به ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.