استقرار هوای گرم در اکثر مناطق

استقرار هوای گرم در اکثر مناطق
بااینکه هوای گرم تابستانی در بیشتر نقاط کشور حاکم است، اما در برخی از مراکز استان مانند بجنورد دمای تک رقمی داشتیم و بعد از آن نیز شهرکرد با ۱۱ درجه در جایگاه دوم قرار گرفت.
وی با بیان اینکه دمای تهران در خنک‌ترین ساعات به ۲۳ درجه بالای صفر رسید، گفت: پیش بینی می‌کنیم نوسان دمایی در بیشتر نقاط کشورمان تغییرات قابل توجهی نداشته باشد هرچند که در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌هایی همچون زنجان، البرز، قزوین از امروز به بعد بصورت مختصر به دمای هوا افزوده خواهد شد.

کارشناس هواشناسی افزود: به لحاظ رگبار‌های بهاری نیز انتظار داریم در بخش‌هایی از شمال غرب کشورمان، مناطقی از غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و دامنه‌های غربی و مرکزی رشته کوه البرز شرایط برای رگبار‌های بهاری به ویژه در ساعات بعدازظهر کاملا مهیا باشد.
وی گفت: شمال آذربایجان غربی و شرقی هم تمرکز بارش‌ها را به ویژه در ساعات بعداز ظهر خواهد داشت.
ضرابی افزود: در دامنه‌های غربی البرز از جمله زنجان، قزوین و دامنه‌های مرکزی البرز نیز همچون استان البرز، تهران و در غرب کشور استان کردستان همین شرایط ادامه خواهد داشت و همچنین در مناطقی از استان‌های همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان فارس شرایط برای رشد ابر و رگبار و رعد و برق به ویژه در ساعات بعدازظهر امروز کاملا فراهم خواهد بود.
وی گفت:​ فردا نیز در بخش‌هایی از شمال غرب انتظار داریم این شرایط مهیا باشد و در مناطقی از استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی و استان‌های غربی سواحل دریای خزر با رشد ابر، بارش‌های پراکنده‌ای را خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی افزود: وزش باد پدیده غالب در نیمه شرقی کشورمان خواهد بود بویژه که با باد‌های ۱۲۰ روزه کرمان و شمال سیستان و بلوچستان شرایط برای خیزش گرد و خاک مهیا خواهد شد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.