منافع ملی ایران مهم ترین اصل برای دولت

منافع ملی ایران مهم ترین اصل برای دولت
آقای روحانی در همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی، افزود: کار بزرگی در حوزه زیرساخت‌های روستا‌ها به خصوص در زمینه ارتباطات و پوشش تلفن همراه و اینترنت در چند سال اخیر صورت گرفته است.
رییس جمهور گفت: امروز روستا‌های ما با اینترنت می‌توانند گردشگران اروپایی را به روستای خود دعوت کنند و آن‌ها را اسکان داده و محصولات خود را به دورترین نقاط دنیا عرضه کنند.

آقای روحانی افزود: امروز یک روستایی این امکان را دارد که بدون واسطه محصول خود را در بازار‌های جهانی عرضه نماید و این کار بزرگی است که توسط این دولت با توسعه سیستم‌های ارتباطی اتفاق افتاده است.
رییس جمهور گفت: از جمله فعالیت‌های بزرگ دیگر این دولت تحولات بسیاری است که در حوزه کشاورزی اتفاق افتاده است برای مثال تا پیش از سال ۹۲ از یک متر مکعب آب ۹۲۰ گرم محصول خشک حاصل می‌شد، اما امروز این عدد به هزار و ۴۵۰ گرم رسیده که این ناشی از تحولاتی است که در این دولت در حوزه بذر، نوع کشت و افزایش کشت پاییزه اتفاق افتاده است.
آقای روحانی افزود: از جمله فعالیت‌های مهم ما برای افزایش محصولات کشاورزی تاکید ما بر کیفیت محصولات است که باعث شده در کنار بالا رفتن مقدار تولید در بسیاری محصولات مثل گندم خودکفا باشیم و یا در محصولاتی مثل دانه‌های روغنی به تولید قابل توجهی دست پیدا کنیم.
رییس جمهور گفت: در هیچ کشوری بر اساس آمار‌ها ۸۵ درصد جمعیت روستایی و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری مثل ایران دسترسی به شبکه گاز وجود ندارد و همچنین میزان دسترسی جمعیت روستایی و شهری ایران به آب آشامیدنی سالم و برق آمار قابل ملاحظه‌ای است که همه این‌ها نشان از این دارد که خدمت بزرگی انجام گرفته است.
آقای روحانی افزود: امروز در بعضی از مناطق کشور ما شاهد مهاجرت معکوس هم هستیم آماری که نشان می‌دهد به دلیل مشکلات شهرنشینی مثل آلودگی هوا و یا ترافیک بسیاری علاقمند شده اند از شهر‌ها مهاجرت کرده و در شهر‌های کوچکتر و یا روستا‌ها زندگی کنند تا فضای سالم تری برای زندگی داشته باشند که این خود به دلیل امکاناتی است که مردم در روستا‌ها دارند.
رییس جمهور گفت: در شرایط فشاری که امروز کشور با آن روبرو است هیچ راهی به جز توسعه کشور و رونق تولید وجود ندارد و البته دولت برای حل مشکلات از هیچ ابزاری دریغ نمی‌کند همچنین خود من برایم تنها اصل منافع ملی ایران است و برای دستیابی به آن تمامی تلاش خود را می‌کنم.
آقای روحانی افزود: یک سال گذشته شدیدترین تحریم‌ها بر ما وارد شده است و ما در عین مقاومت با این تحریم‌ها مقابله هم کرده ایم و تاکنون طی ۲ مرحله تعهداتمان را کاهش داده ایم.
وی گفت: فاصله‌های ۲ ماهه‌ای که ما بین کاهش تعهدات خود قرار داده ایم فرصتی را برای ما ایجاد می‌کند تا با کشور‌های دیگر از در دیپلماسی وارد شویم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به امنیت، استقلال و همچنین حفظ منافع ملی خود دست پیدا کنیم.
رئیس جمهور افزود: ما با هر دو دست خود کار می‌کنیم یک دست قدرت و یک دست دیپلماسی پس اگر آن‌ها کشتی را از ما بگیرند ما از یک طرف مذاکره می‌کنیم، اما از طرف دیگر با دلایلی قانونی ما هم یک کشتی از آن‌ها را می‌گیریم تا با هر دو دست کار کرده باشیم و با همین روش مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.