حرکات شگفت انگیز پرنده بهشتی نر برای جفت خود

حرکات شگفت انگیز پرنده بهشتی نر برای جفت خود
پرنده نر به شیوه خاص خودش روی شاخه مدنظرش قرار میگیرد.نمایش این پرنده نر آنچنان زیبا و چشم نواز است که منصفانه نیست اگر ماده ای اینجا نباشد تا او را ببیند.او همچون فرهادی کوه کن می خواند اما دامن کوه از شیرین تهی است.

پرنده های بهشتی نر صدها هزار سال که بدون داشتن تماشاگر هم به اجرای نمایش پرداختند.این امر ناشی از سرنوشت تکامل خاص آنها است که باعث می شود تمام عمرشان مشغول به نمایش گذاشتن زیبائی هاشان باشند.همین آنها را آنقدر فوق العاده و زیبا کرده است.

صبح بعد پرنده نر مجددا بر میگردد.ناگهان دست از کار میکشد.ماده ای روی درخت بالا نشسته است.حالا با بودن ماده نمایشش را تغییر میدهد.این پرنده نر آن حالت ضربانی اش ،جایش را به یک ویز ویز خفیف و ظریفی میدهد که آن هم حالت تپشی دارد.

گوش انسان به زحمت آن را می شنود.اما میکروفن این صدا را بلند و واضح ظبط میکند.این یک صدای غیر زمینی و شگفت انگیز که نر فقط در حضور ماده ،این صدا را ایجاد میکند.هیچ جای دیگر در دنیای پرندگان نمیشود مشابه این صدا را شنید.حرکات لرزشی و پف دادن سینه بخاطر نشان دادن لکه های سیاه رنگ یک جورائی نشان دهنده ابراز صمیمیت و محرمیت به ماده است.پرنده بهشتی نر آبی زمانی که فقط ماده نزدیکش بود این کار را میکرد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.