شاهین تیزپر چگونه می تواند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسد؟

شاهین تیزپر چگونه می تواند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسد؟
شاهین تیزپر سریع‌ترین حیوان جهان است و به خاطر شیرجه شکاری سریعش که از آن برای گرفتن طعمه استفاده می‌کند، شهره است. با این حال، این که شاهین چگونه سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت و دقتش حین پرواز را به دست آورده‌، همواره یک معما بوده است.

حل معما سرعت ۳۲۰کیلومتر شاهین تیزپر|فیلم

تمام حیوانات پرنده باید با نیروهای قدرتمند و متناقض جاذبه ،نیروی برا و پسا دست و پنجه نرم کنند.اما هر چه سریعتر حرکت کند ،هوائی که به سمت آنها می آید چگالتر شده و نیروی پسا به مشکل بزرگتری تبدیل خواهد شد.پس یکی از سریعترین حیوانات کره زمین باشید و با سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید چه می شود؟

سرعت فوق العاده خطرناک قرقی falcon این قدرت را به او میدهد که شکار خود را غافلگیر کند و با نیروی نابودگر به او حمله کند.

یک جفت شاهین تیزپر صاحب خانواده جدید شده اند.همراه با آن به مشکل جدید مواجه شده است.هر جوجه شاهین تیز پر بیشتر از یک شاهین تیز پر بالغ غذا میخورد.بنابراین پدر و مادر باید هر روز شکار موفقی داشته باشند.تامین غذای جوجه های در حال رشدشان یک کار تمام وقت است.


قرقی در پرواز با سرعت بالا در کوچکترین جزئیات مهارت بالائی دارند.پلک هایشان که از پشت قابل دیدن هستند ،چشم هایشان را از خشک شدن محافظت میکند.سوراخ های بینی آنها که شکل خاص و ویژه ای دارد سرعت هوا به داخل بینی را کاهش می دهند.تا شاهین تیزپر بتواند در سرعت های بسیار بالا تنفس کند.

این پرنده شکاری زمانی که به شکار می رود از جریان رو به بالای صخره برای ارتفاع گرفتن استفاده میکند.در این ارتفاع میتواند هر شکار احتمالی را شناسائی و زمانی که شکارش را پیدا کرد ،یک حرکت شیرجه ویژه به نام استوب یا فرود سریع را انجام دهد.

شاهین تیزپر با چند بال زدن عمیق به سرعت ۱۹۰کیلومتر بر ساعت میرسد.در این سرعت هوائی که به سمت او می آید با تمام بخش های شاهین برخورد کرده و سرعت او را کم میکند.شاهین با جمع کردن بالهایش به سمت داخل میتواند راحتتر در هوا سیر کند و رسیدن به سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت برای آن ممکن می شود. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.