جاذبه های دیدنی گردشگری افغانستان (1)

جاذبه های دیدنی گردشگری افغانستان (1)
جاذبه های گردشگری افغانستان

افغانستان کشوری است که بیشتر با نمای جنگ و خونریزی در جهان شناخته شده است. اما مناطق بکر و دیدنی در افغانستان وجود دارند که زیبایی و صلح را در ذهن همه تداعی می کنند.

جایگاه افغانستان در جاده ابریشم، نشانه‌ای از حضور تمدن شهری و قدمت قابل‌توجه سکونت انسان در این منطقه دارد.

افغانستان مقصد گردشگری قبل طالبان بود، از مزار شریف، با ترانه ماندگار بیا بریم به مزار ملا ممد جان تا باغ بابر، بند امیر ، موزیم ملی افغانستان، ولایت بدخشان و بامیان و...

جاذبه های گردشگری افغانستان
مزار شریف یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های افغانستان به شمار می‌رود. برخی از مردم محلی بر این باورند که پیکر امام علی (ع) را برای مصون ماندن از بی‌حرمتی دشمنان با شتری سفید به این مسجد آورده‌ و در آن دفن کرده‌اند. کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر و نقاشی‌های ایوان، از زیبایی‌های خاص مسجد کبود مزار شریف هستند.

باغ بابر

باغ بابر یک باغ تاریخی و تفریحی است که در شهر کابل موقعیت دارد. این باغ به دستور شاه مغول‌ها بابر در سال ۱۵۲۸ میلادی بنا شده است. این باغ در دامنه کوه شیر دروازه کابل از معدود بناهای تاریخی این شهر است، که از گزند حوادث محفوظ مانده است.

موزه ملی افغانستان

موزه یا به زبان فارسی دری، «موزیم ملی افغانستان»، در منطقه دارالامان این کشور، در محدودۀ جنوب‌غربی پایتخت، با فاصله ۱۵ کیلومتری از آن جا خوش کرده است. در روند تکمیل آثار این موزه و حفظ فرهنگ تاریخی افغانستان، دشواری‌ها و ماجراهای بسیاری رخ داده است.

ارگ هرات یکی دیگر از جاهای دیدنی افغانستان است که با نام «قلعه اختیارالدین» نیز شناخته می‌شود. این قلعه را اسکندر مقدونی ساخته و کاربری نظامی داشته است.

تحت رستم سمنگان
تخت رستم سمنگان، یکی از آثار تاریخی معروف این ولایت است. این بنا که در قدیم عبادتگاه بوداییان بود، متشکل از سکویی کروی‌ است که معبدی چهارگوش روی آن ساخته و خود سکو نیز توسط خندق‌واره‌ای از زمین‌های اطراف جدا شده است. گفتنی است در شهر بلخ افغانستان نیز محل باستانی دیگری با نام تپه رستم و تخت رستم وجود دارد و نباید آن را با تخت رستم سمنگان اشتباه گرفت. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.