معرفی دانشگاه سمنان (با کیفیت HD)

معرفی دانشگاه سمنان (با کیفیت HD)
فیلم معرفی دانشگاه سمنان، دانشگاه بزرگ استان سمنان

سال 1353 نخستین مرکز آموزش عالی شهر سمنان با عنوان «مدرسه عالی تکنولوژی سمنان» با زیربنایی بالغ بر 5000 متر مربع و در 7 رشته کاردانی با پذیرش580 دانشجو فعالیت خود را آغاز نمود.

14 سال بعد یعنی در سال 1367 ، این مرکز با توسعه نسبی و پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی الکترونیک و عمران ، به «مجتمع آموزش عالی سمنان» تبدیل گردید. با گسترش ملموس و چشمگیر فعالیت ها و افتتاح دانشکده های «مهندسی ، تربیت دبیر و آموزشکده دامپزشکی» ، نهایتا در سال 1372 این مجتمع به «دانشگاه سمنان» ارتقاء یافت .

هم اکنون دانشگاه سمنان در دهه پنجم فعالیت خود با داشتن بیش از 800 هکتار فضا ، دارای 5 پردیس آموزشی، پژوهشکده، چندین گروه پژوهشی، پارک علم وفناوری، مرکز رشد واحدهای فناور ، پردیس دانشگاهی (بین الملل) و مرکز آموزش مجازی (الکترونیکی) و بیش از 370 عضو هیأت علمی است که بیش از 20 نفر از آنان دارای مرتبه استادی، حدود 90 نفر دارای مرتبه دانشیاری و بیش از 220 نفر دارای مرتبه استادیاری می باشند . این دانشگاه همچنین دارای حدود 12000 دانشجو است که در 78 رشته در مقطع دکتری ،118 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ، 78 رشته در مقطع کارشناشی و 2 رشته در مقطع کاردانی تحصیل می نمایند . دانشگاه سمنان تاکنون در راستای تعلیم و تربیت جوانان این مرز و بوم بیش از 30000 دانش آموخته داشته است که بیش از 5000 نفر از این عزیزان یعنی یک پنجم دانش آموختگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و 56 نفر از دانشجویان غیر ایرانی بوده اند. این دانشگاه همچنین در دهه گذشته موفق به برگزاری بیش از 52 همایش ملی و بین المللی شده است. و هم اکنون با دارا بودن 179100متر مربع فضای کالبدی به یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور مبدل شده است.

دانشگاه سمنان هم اینک دارای 79796 مترمربع فضای آموزشی است که سرانه آن برای هر دانشجو به طور متوسط 2/9 متر مربع می باشد؛ این دانشگاه همچنین دارای 20025متر مربع فضای ورزشی است که سرانه فضای ورزشی آن برای هر دانشجو 3/2متر مربع و نیز دارای فضای خوابگاهی به وسعت 28816 متر مربع به با سرانه 5/9 متر مربع به ازای هر دانشجو می باشد.



عناوین پردیس های دانشگاه:
1- پردیس فنی 2- پردیس علوم پایه 3- پردیس علوم انسانی 4- پردیس علوم وفناوری های نوین 5- پردیس هنر

پردیس فنی شامل:
ا- دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر 2- دانشکده مهندسی عمران 3- دانشکده مهندسی مکانیک 4- دانشکده مواد و متالورژی 5- دانشکده شیمی، نفت و گاز 6- دانشکده مهندسی (صنایع)

پردیس علوم پایه شامل :
1-دانشکده علوم پایه(زیست) 2-دانشکده ریاضی ، آمار و علوم کامپیوتر 3- دانشکده فیزیک 4- دانشکده شیمی

پردیس علوم انسانی شامل :

1-دانشکده علوم انسانی 2- دانشکده اقتصاد ، مدیریت و علوم اداری

پردیس علوم وفناوری های نوین شامل :
1-دانشکده مهندسی نفت 2- دانشکده نانو فناوری 3- دانشکده بیو فناوری 4- دنشکده هوا فضا

پردیس هنر شامل:
دانشکده هنر ، معماری و شهرسازی

دانشکده های مستقل :
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی 2- دانشکده دامپزشکی 3- دانشکده کویر شناسی 4- دانشکده گردشگری 5- دانشکده منابع طبیعی



آموزشکده:

آموزشکده دامپزشکی شهمیرزاد


معرفی برخی از امکانات پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه :
در عرصه چاپ و انتشارات دانشگاه سمنان دارای 20 عنوان مجله است که 10مجله لاتین، یک مجله بین المللی به زبان عربی و 9 مجله دیگر فارسی می باشند که از این میان تعداد 12 مجله دارای اعتبار علمی پژوهشی می باشند و یک مجله نیز دارای نمایه ISI است .
محققان این دانشگاه تاکنون توانسته اند بیش از 5105 مقاله با اعتبار (ISI ،Isc ،علمی پژوهشی و علمی ترویجی ) به چاپ برسانند و 5147 مقاله نیزدر کنفرانس های ملی و بین المللی ارائه نمایند . همچنین در این دانشگاه تاکنون 404 عنوان کتاب توسط انتشارات دانشگاه به چاپ رسیده و بیش از70 تفاهم نامه علمی ، پژوهشی و فناوری نیز با سازمان های دولتی و خصوصی منعقد گردیده است .

در این دانشگاه تاکنون بیش از 131 طرح پژوهشی برون دانشگاهی با سازمان های دولتی و خصوصی اجراشده است . در بخش همکاری در طرح های کلان ملی نیز تاکنون این دانشگاه درطرح های برنامه ریزی فناورانه برای تهیه رشد سیلیکون برای مصارف فناوری سلول خورشیدی و بررسی اثرات تغییر اقلیم و مدیریت خشکسالی مشارکت داشته است. در این دانشگاه تاکنون 332 طرح پژوهشی خاتمه یافته درون دانشگاهی نیز اجرا شده است .

دانشگاه سمنان در راستای اهداف پژوهشی برنامه پنجم توسعه کشور و همچنین در راستای سیاست های وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای استفاده از توان علمی و فنی دانشگاه ها و ایجاد و گسترش همکاری های علمی ، آموزشی و پژوهشی اقدام به انعقاد 10 تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های خارجی نموده است .



کتابخانه مرکزی دانشگاه:

کتابخانه های دانشگاه سمنان مجموعا دارای 16000عضو، در بخش درون سازمانی و برون سازمانی می باشد . در کتابخانه های این دانشگاه بیش از 165000جلد کتاب فارسی و لاتین موجود است که ازاین میان بیش از 133000جلد آن فارسی و 32000 جلد آن لاتین می باشد .

کتابخانه مرکزی این دانشگاه همچنین جهت سهولت دسترسی کاربران به منابع اقدام به ایجاد سیستم کتابخانه دیجیتال نموده است . کتابخانه دیجیتال این دانشگاه دارای9000 عنوان کتاب لاتین ، 3700 عنوان پایان نامه وحدود 12000 عنوان مقاله و همچنین 200عنوان کتاب فارسی می باشد.

از جمله فعالیت های کتابخانه مرکزی دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

Ø فراهم سازی امکان دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی – علمی – الکترونیکی

Ø فراهم سازی امکان دسترسی به پایگاه های آموزشی و رایگان ( کوتاه مدت )

Ø فراهم سازی و امکان دسترسی به پایگاه های علمی الکترونیکی فارسی مگ ایران (نشریات داخلی).

Ø مدیریت نرم افزارا و مدیریت طرح ها.



خدمات دانشگاه سمنان دربخش فناوری اطلاعات:

فناوری اطلاعات به عنوان بازوی محرک آموزش و پژوهش دانشگاه هم اکنون به بیش از 15000 نفر از دانشگاهیان و پژوهشگران پارک علم و فناوری دانشگاه و افراد خارج از دانشگاه خدمات سرویس اینترنت ارائه می نماید که به طور متوسط در هر لحظه 3500 نفر کاربر آنلاین از آن بهره برداری می نمایند . همچنین 300 کاربر نیز از سرویس ADSL دانشگاه استفاده کرده و 7000 کاربر از سرویس ایمیل دانشگاه جهت تبادل اطلاعات، خدمات دریافت می نماید .

این دانشگاه در راستای انجام اطلاع رسانی مناسب و بهنگام و همچنین افزایش سرعت ارائه خدمات به کاربران داخل و خارج دانشگاه اقدام به راه اندازی 200 وب سایت و زیر سایت اطلاع رسانی نموده که سایت اصلی این دانشگاه جهت استفاده مخاطبان خارج از کشور به زبان های عربی و انگلیسی نیز فعال می باشد، که این امر ضمن افزایش رضایتمندی کاربران موجب تسهیل انجام امور و کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت ارائه خدمات به نحوی شده است که به طور متوسط روزانه 80000 بار از امکانات این وب سایت ها بازدید می گردد.

مرکز فناوری اطلاعات این دانشگاه همچنین جهت تسهیل انجام امور و افزایش رضایت­مندی کاربران ، 50 نوع خدمت در زمینه های آموزشی ، فرهنگی، دانشجویی، پژوهشی و فناوری ارائه می نماید. این واحد همچنین در راستای تبادل الکترونیکی با سایر دستگاه ها 50 نوع خدمت الکترونیکی تبادل می کند.

این دانشگاه همچنین جهت افزایش سرعت و پایداری اینترنت در دانشگاه اقدام به استفاده ار فیبر نوری جهت انتقال داده ها نموده است. و با فراهم نمودن اینترنت با پهنای باند اختصاصی 550مگابیت در ثانیه و اینترانت 150مگابیت در ثانیه برای کاربران موجب افزایش سرعت و پایداری دریافت اطلاعات و تسهیل امر پژوهش توسط پژوهشگران شده است.

این مرکز همچنین جهت ایجاد بستر مناسب جهت افزایش دسترسی به اینترنت اقدام به پوشش 90% اینترنت بی سیم درخوابگاه ها و دانشکده ها با استفاده از 400 عدد تجهیزات بی سیم با پهنای باند بالانموده است .

این دانشگاه در زمینه آگاهی بخشی ، پشتیبانی و امداد در حوزه امنیت شبکه های رایانه ای و سامانه های نرم افزاری در حوزه فناوری اطلاعات در استان اقدام به راه اندازی مرکز تخصصی آپا جهت ارتقاء امنیت شبکه نموده است .

دانشگاه سمنان همچنین جهت افزایش سرعت و ظرفیت محاسبات و تجزیه وتحلیل داده ها در راستای کمک به پژوهشگران داخل و خارج از دانشگاه اقدام به راه اندازی مرکز محاسبات سنگین دانشگاه با 300ظرفیت کر و 800گیگابایت رم و نیز مرکز داده بر اساس استانداردهای بین المللی(Tier1) نموده است.



آیا می دانید که :

v دانشگاه سمنان دانشگاه منتخب و مادر استان سمنان می باشد.

v دانشگاه سمنان جزء محدود دانشگاه هایی در کشور است که دارای پارک علم وفناوری می باشد .

v دانشگاه سمنان افتخار میزبانی دبیرخانه هیأت امناء و هیأت ممیزه دانشگاه های منطقه البرز جنوبی را دارا می باشد.

v دانشگاه سمنان تنها دانشگاه دارای دانشکده گردشگری و کویر شناسی است.

v دانشگاه سمنان متولی نظارت و ارزیابی مراکز آموزش عالی استان سمنان می باشد.

v دانشگاه سمنان دارای 52 انجمن علمی، 10کانون فرهنگی ، هنری و ورزشی و 3تشکل دانشجویی است.

v دانشگاه سمنان هشتمین دانشگاه کشور می باشد که دارای اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی شده است .

v دانشگاه سمنان میزبان اولین آزمایشگاه آموزشی و دانشجویی فناوری نانو در کشور می باشد.



بخشی از افتخارات دانشگاه :

Ø قرارگرفتن دانشگاه سمنان در فهرست یک درصد دانشگاه های تاثیر گذار دنیا از نظر تعداد استنادات درده سال اخیر.

Ø قرار گرفتن نام دکتر مجید اسحاقی ، دکتر نیما امجدی و دکتر سیف ا.. سعد الدین در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان جهان.

Ø قرارگرفتن نام دکتر مجید اسحاقی دانشمند علم ریاضی دانشگاه سمنان در فهرست پژوهشگر برتر جهان در سال 2014و 2015.

Ø عضویت دانشگاه سمنان دراتحادیه دانشگاه های جهان اسلام ( (FUIW .

Ø قرارگرفتن دانشگاه سمنان درجمع موثرترین دانشگاه های جهان که دارای بیشترین کمیت تولید علم می باشند بر اساس اطلاعات پایگاه شاخص های اساسی علم (ISI- ESI).

Ø قرار گرفتن دانشگاه سمنان دررتبه چهاردهم دانشگاه های جامع کشور که دارای بیشترین کمیت تولید علم می باشند براساس اطلاعات پایگاه استنادی اسکوپوس درسال 2016.

Ø انتخاب دکتر نیما امجدی عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان به عنوان دبیر برگزیده از سوی انتشارات وایلی در سال 2017.

Ø قرارگرفتن دانشگاه سمنان در رتبه (11-16) در رتبه بندی دانشگاه های جامع و مؤسسات پژوهشی کشور از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC )در سال 95-96.

Ø قرار گرفتن دانشگاه سمنان در رتبه (401-500) دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی شیمی بر اساس نظام رتبه بندی شانگهای در سال 2018م



پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان:

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در سال 1386 مجوز تأسیس دریافت نمود و در سال 1387 نیز کمیته فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با تأسیس این پارک رسما موافقت نمود. پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ابتدا فعالیت خود را در زمینة الکترونیک کاربردی ، مکاترونیک ، ماشین ابزار، سیستم های کنترل ، فناوری اطلاعات ، فناوری نانو و سیستم های تهویه آغاز نمود. هدف از تأسیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ، کمک به افزایش ثروت در منطقه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور و تجاری سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی و مؤسسات تحقیقاتی و همچنین افزایش قدرت رقابت و رشد و توسعه متکی بر دانش و کمک به جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی می باشد .



اقدامات شاخص پارک علم و فناوری :

1-اخذ مجوز مرجع منطقه ای مالکیّت فکری و ثبت اختراع جهت صدور تأییدیه.
2-برگزاری پیوسته کارگاه ها و دوره های آموزشی .
3-برگزاری سلسله جشنواره های بورس اید ه ها در انرژی.
4-برگزاری نشست های تخصصی با موضوع کار آفرینی با کار آفرینان برگزیده کشور.
5-جذب و حمایت از هسته های تحقیقاتی دانشگاهی در حوزه فناوری های نوین.
6-حضور واحدهای فناور در نمایشگاه های تجاری ملی و بین المللی .



معرفی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه :

دانشگاه سمنان در راستای توسعه و تعمیق هرچه بیشتر ارزش های اسلامی و انقلابی و همچنین تقویت باورهای دینی و اخلاقی دانشگاهیان اقدام به بررسی و آسیب شناسی مسائل پیش رو و اتخاذ سیاست ها و راهبردهای لازم جهت تقویت این مهم با جلب مشارکت نهادهای ، عقیدتی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی موجود در دانشگاه با انجام برنامه ریزی و نظارت بر اجرای فعالیت های مرتبط در این خصوص برای شکوفایی هر چه بیشتر فعالیت های فرهنگی و انقلابی نموده است.

این دانشگاه در راستای تعمیق هر چه بیشتر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد بستر مناسب جهت پرورش تفکرات و اندیشه های دینی دانشگاهیان اقدام به ایجاد شرایط مناسب جهت تحقق این مهم با اهتمام دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نموده است.

از اقدامات شاخص انجام شده توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در راستای تبیین ارزش های اسلامی و تعمیق آگاهی های دینی و اعتقادی دانشگاهیان می توان به :

- ساماندهی و برگزاری نماز جماعت در اماکن دانشگاه
- اعزام کاروان های زیارتی دانشگاهیان به اماکن مقدس
-برگزاری کارگاه دانش افزایی و هم اندیشی اساتید با موضوعات روز جامعه جهت افزایش بصیرت
- راه اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز سمنان به عنوان برنامه ای عملی برای ایجاد وحدت و همگرایی هر چه بیشتر میان حوزه و دانشگاه و نیز مرکزی برای تربیت دانشگاهیان مشتاق و مؤمن به اسلام و انقلاب برپایه نظام اندیشه و علوم اسلامی برای تحقق هر چه بیشتر دانشگاه اسلامی می باشد. در این حوزه ، دانشجویان علاقه مند در کلیه مقاطع تحصیلی ، دانش آموختگان و همچنین استادان فرهیخته استان می توانند با فراگیری علوم و معارف اسلامی و دریافت نظام اندیشه دینی در عرصه معرفتی و معنوی ، دانش و بینش خود را ارتقاء داده و در جهت تعالی و تکامل هرچه بیشتر جامعه حرکت نمایند . این مرکز هم اکنون با جذب بیش از 150 معرفت جو در غالب معرفت جویان خواهر و برادر در راستای رشد و توسعه هر چه بیشتر اندیشه ها و آگاهی های دینی و اسلامی دانشگاهیان فعالیت می نماید.

-برگزاری طرح حکت دانشجویی با هدف توانمند سازی نیروهای متدین بر اساس تعلیم ،تبلیغ ،تزکیه

-حمایت از تشکل های دانشجویی
-ترویج ،تبیین و برگزاری ازدواج های دانشجویی
-برگزاری فعالیت های قرآنی و نهضت تفسیر
-برگزاری حلقه های معرفت و مشاوره
-همراهی با رسانه های مجازی و پشتیبانی محتوایی نشریات
-تشکیل شورای مطالعات راهبردی اساتید و دانشجویان ،گام های اساسی نهاد در این زمینه می باشد.

در همین راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که به عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مادر و منتخب استان ، متولی سیاستگذاری مشترک و همپوشانی و تقویت فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان نیز می باشد در سطح دانشگاه نیز با راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی ، گام عملی مهم دیگری در راستای فراهم نمودن یک فضای مناسب و منطقی برای تبادل مباحث دانشجویی با دیدگاه های مخالف و منتقد در دانشگاه ایجاد نموده است.

دانشگاه سمنان در راستای تحقق دانشگاهی متناسب با مبانی و ارزش های اسلامی با حمایت از فعالیت های تشکل های مختلف با سلایق متنوع در قالب بسیج دانشجویی ، انجمن اسلامی دانشجویان و مجمع اسلامی دانشجویان در این راستا گام های ارزشمندی برداشته است.

این دانشگاه همچنین با هدف زمینه سازی رشد خلاقیت های فرهنگی و ساماندهی خواسته ها و تلاش های خود انگیخته فرهنگی ، هنری و اجتماعی دانشجویان و در راستای حمایت و هدایت این نوع از فعالیت ها اقدام به تقویت کانون های فرهنگی و علمی دانشجویی نموده و توانسته است با این حمایت ها بستر ایجاد 10کانون را در دانشگاه فراهم نماید.

دانشگاه سمنان همچنین در راستای ایجاد گفتمان علم گرایی در میان دانشجویان و پایش استعدادهای نخبه اقدام به ایجاد پژوهش سرای دانشجویی جهت تحقق نموده است و توانسته است تاکنون به لطف پروردگار 52 انجمن علمی را در دانشگاه فعال نماید.

این دانشگاه همچنین در راستای حمایت از فعالیت های علمی دانشجویان توانسته با حمایت از نشریات دانشجویی به عنوان نمود عینی فعالیت های علمی دانشجویی بستر ساز نشر دستاوردهای علمی دانشجویان شده و موجب دسترسی بهتر و نیز شتاب بیشتر کارهای علمی دانشجویی و ایجاد رقابت سالم و همچنین تقویت روحیه خود باوری دانشجویان با راه اندازی 90نشریه دارای مجوز به صورت فصلنامه ، گاهنامه و ماهنامه دارای گردیده است .

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان به عنوان معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه منتخب و مادر، میزبان اتاق فکر استانی برای بررسی مسائل مختلف استان می باشد تا به این طریق دسترسی متقابل دولت و جامعه دانشگاهی استان به یکدیگر امکان پذیر شود.



مکان های فرهنگی و مذهبی موجود دردانشگاه :

- مسجد امام علی (ع)

- نمازخانه های دانشکده ها و خوابگاه ها

-پردیس شهدا

-خانه فرهنگ

-حسینیه خوابگاه برادران



امکانات رفاهی ورزشی دانشگاه سمنان :

آنچه که در دنیای امروز برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان به صورت یک ضرورت به چشم می خورد تلاش در راستای ارتقاء سلامت و کیفیت بهره وری از اوقات فراغت می باشد، دانشگاه سمنان نیز جهت تحقق این مهم اقدام به گسترش کمیت و کیفیت اماکن رفاهی خود متناسب با رشد چشمگیر خود در سالیان گذشته نموده است.



فضاهای ورزشی موجود در دانشگاه :

ü سالن ورزشی فجر با ظرفیت 3500نفر

ü زمین چمن طبیعی و پیست دوومیدانی

ü زمین چمن مصنوعی شماره یک و دو خوابگاه فرهیختگان

ü سالن تیر اندازی

ü سالن بدنسازی

ü سالن کوثر (خواهران)
ü زمین فوتسال ساحلی
ü پیست دوچرخه سواری خوابگاه فرزانگان
ü ایستگاه تندرستی موجود در خوابگاه ها
ü مجموعه فضاهای ورزشی روباز در خوابگاه فرهیختگان (والیبال ، بسکتبال و..)
ü مرکز مشاوره ورزشی وتندرستی
ü مرکز اسپیرومتری
ü مرکز علوم ورزشی
ü مرکز سلامتی و تندرستی
ü سالن سرپوشیده خواهران



مرکز بهداشت و سلامت :
با عنایت به حضور بیش از 15000نفر دانشجو و 1000نفرعضو هیأت علمی و غیر هیأت علمی در مجموعه دانشگاه سمنان و ضرورت ایجاد فضای امن و سالم جهت رشد و تعالی جامعه دانشگاهی ، خدمات مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه به علت موقعیت مکانی مناسب و نیز برخورداری از امکانات مطلوب ، مورد استقبال چشمگیر جامعه دانشگاهی دانشگاه سمنان قرار گرفته است.

امکانات مرکز بهداشت و سلامت :

حضور پزشکان عمومی در ساعات اداری جهت پاسخگویی به مراجعین جهت درمان و مشاوره.
وجود واحد دندانپزشکی به همراه تجهیزات مورد نیاز جهت ویزیت و درمان مراجعه کنندگان

اتاق درمان سرپایی جهت بستری سرپایی ، تزریقات و پانسمان و دیگر امور درمانی به صورت مجزابرای آقایان وخانم ها

داروخانه

آمبولانس

فعالیت ها :

1-اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان جدید الورود به طور سالیانه .
2-بازدید و نظارت بر وضعیت بهداشتی خوابگاه ها و دانشکده ها.
3-بازدید و نظارت دوره ای بر وضعیت بهداشتی اماکن تغذیه ای .
4-پیگیری وضعیت درمانی دانشجویان بستری در بیمارستان .
5-دعوت از متخصصین جهت ویزیت دانشجویان و پرسنل .
6-برگزاری برنامه های مختلف آموزشی به صورت همایش ، سخنرانی و کارگاه جهت دانشجویان و پرسنل .


مرکز مشاوره دانشجویی :
کلیه خدمات این مرکز به صورت کاملا تخصصی و ویژه جامعه دانشگاهی به خصوص دانشجویان عزیز می باشد .


هدف مرکز :
هدف محوری این مرکز همواره بر رشد و افزایش سطح توانمندی ها ، استعدادها و به طور کلی ارتقاء سطح سلامت روان دانشجویان در سطوح زیر بوده است :

پیشگیری اولیه یا پیشگیری از بروز مشکلات روان شناختی .

پیشگیری ثانویه به منظور مداخله ، درمان و کاهش طول دوره اختلال و برقراری حمایت های لازم.

پیشگیری سطح سوم یا پیشگیری از توسعه اختلال از طریق خدمات حمایتی ،مددکاری ، بستری ، تغییرات محیطی و معرفی به روانپزشک.

خدمات مرکز مشاوره :

1- مشاوره و روان درمانی فردی .
2-دارو درمانی و خدمات روانپزشکی
3-خانواده درمانی .
4-مشاوره گروهی .
5-برگزاری سخنرانی ، همایش و کارگاه های آموزشی .
6-ایجاد دفتر ارتقای تحصیلی و تعامل دانشگاه با خانواده

خدمات اداره تغذیه :

دانشگاه سمنان به عنوان بزرگترین دانشگاه استان جهت پذیرایی از دانشجویان ، اساتید و همکاران، روزانه بیش از 8000 پرس غذا در هر وعده تهیه و توزیع می نماید. این دانشگاه جهت انجام پشتیبانی مناسب و رفاه حال دانشگاهیان سمنان اقدام به توسعه کمی و کیفی سالن های غذا خوری خود نموده است ، که باتوجه به ساختار موجود قابلیت ارائه خدمات و پشتیبانی از مراسم های در سطح ملی و بین المللی به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های پذیرایی در نوع خود در استان را دارا می باشد.

سالن های غذا خوری موجود در دانشگاه :

Ø سالن غذا خوری پردیس

Ø سالن غذا خوری مهندسی
Ø سالن غذا خوری هنر
Ø سالن غذا خوری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
Ø سالن غذا خوری دانشکده منابع طبیعی
Ø سالن غذا خوری آموزشکده دامپزشکی
Ø سالن غذاخوری آزاد زیتون


امکانات خوابگاهی دانشگاه :
دانشگاه سمنان جهت افزایش رفاه دانشجویان خود اقدام به اسکان دانشجویان در مجموعه خوابگاهی خود با ظرفیت بیش از 4000 نفر نموده است که در فضایی بسیار نزدیک به دانشکده­های دانشگاه ساخته شده است و همچنین سرویس های منظم رفت و آمد بین مجموعه های خوابگاهی و مراکز آموزشی دانشگاه و برخی از میادین اصلی شهر سمنان دایر است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.