دغدغه سرور دادخواه عضو هیئت‌مدیره بنیاد کودک از تاسیس این بنیاد خیریه

دغدغه سرور دادخواه عضو هیئت‌مدیره بنیاد کودک از تاسیس این بنیاد خیریه
سرور دادخواه،همراهی همیاران برای توسعه جامعه را ارج نهیم سرور دادخواه، در بیست‌وچهارمین سال‌روز تاسیس بنیادکودک: همراهی همیاران برای توسعه جامعه را ارج نهیم

بنیادکودک از 21 فروردین سال 1373 در ایران و آمریکا فعالیت خود را آغاز کرده‌‌ است. این مؤسسه در ایران با نام «مؤسسه خیریه رفاه‌ کودک» به ثبت رسیده‌است. درسال 1378 بنیادکودک در ایران ثبت‌ رسمی شد و از ثبت شرکت‌ها در شیراز مجوزی به شماره 398 دریافت کرد. کارنامه تحصیلیِ سراسر افتخارِ هزاران دانش‌آموزِ با استعدادِ نیازمند، نمایان‌گرِ 24 سال فعالیتِ بنیادکودک در حمایت و ارتقای فرهنگ ایران‌زمین است. به همین‌مناسبت با مدیرعامل بنیادکودک گفت‌وگویی داشتیم که در پی می‌خوانید:

سرور دادخواه با گرامی‌داشت بیست و چهارمین سال‌روز تاسیس بنیادکودک گفت: تقارن این روز با «روز پدر» را فرصتی شایسته می‌دانیم تا همراهی همیارانی که برای توسعه جامعه خود گام‌ برمی‌دارند را ارج نهیم.

مدیرعامل (پیشین) بنیادکودک با اشاره به فعالیت بنیادکودک در زمینه کمک‌رسانی به دانش‌آموزان با استعداد نیازمند، بیان کرد: بیشتر دانش‌آموزان بورسیه این موسسه، شرایط زندگی بدونِ وجودِ «پدر» را تجربه‌ کرده‌اند و همه تلاش بنیادکودک بر آن است تا با تامین هزینه تحصیل آنان، گذران مشکلات زندگی را برای این دانش‌آموزان، تسهیل کند تا کمبود حضور «پدر» را کمتر احساس کنند.

وی با اشاره به این‌ جمله که «پدر قهرمانی است که به روی سکو نرفت»، ادامه داد: همواره در فرهنگ و باور ایرانی، «پدر» دارای جایگاهی رفیع و عموما اولین و اصلی‌ترین تکیه‌گاه برای کودکان است.

مدیرعامل بنیادکودک، با تاکید بر اهمیت از میان برداشتن موانع جهت ادامه تحصیلِ دانش‌آموزان در خانواده‌های کم‌درآمد و دارای معضلات اقتصادی، افزود: همیاران بنیادکودک، مهرمندانی هستند که بی‌هیچ چشم‌داشتی با عشق و مسئولیت‌پذیری در حمایت از دانش‌آموزان با استعداد نیازمند تلاش می‌کنند.

دادخواه در پی فرارسیدن بیست‌وچهارمین سال‌روز تاسیس بنیادکودک با اشاره به این‌که موسسان بنیادکودک، روزی این اندیشه و تفکر را در ذهن خود می‌پروراندند که با کمک نیکوکاران، دانش‌آموزان خانواده‌هایی که به علت مشکلات اقتصادی کمتر به آموزش و ارتقای فرهنگ می‌پرداختند را حمایت کنند، ادامه داد: این موسسان شاید هرگز فکر نمی‌کردند روزی خواهد رسید که این کار نیک فراگیر شود و بنیادکودک بتواند با کمک همیاران و همکاران، دنیا را برای دانش‌آموزان نیازمند و با استعداد کشور، زیباتر کند.

دادخواه با تاکید بر نگاه حمایتی بنیادکودک از دانش‌آموزانِ با استعداد نیازمند با حفظ کرامت آنان، اظهار کرد: بنیادکودک تلاش می‌کند در قالب مسئولیت اجتماعی با برانگیختن عواطف نوع‌دوستانه اقشار جامعه، در ایجاد فرصت و انگیزه رشد و توسعه برای تمامی افراد به خصوص محرومان و نیازمندان بکوشد.
وی مهرمندی و همدلی‌های همیاران را در حمایت از تحصیل دانش‌آموزان با استعداد نیازمند سراسر کشور، بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: علاقه‌مندان به حمایت از دانش‌آموزان با استعداد نیازمند، می‌توانند از طریق وب‌سایت بنیادکودک به خانواده بزرگ بنیادکودک بپیوندند و با حمایت از دانش‌آموزان با استعداد، نیازهای زندگی‌شان را فراهم کرده و آینده‌شان را متحول کنند.

این مسئول، رسالت بنیادکودک را حمایت تحصیلی و معنوی از دانش‌آموزان با استعداد نیازمند خواند و بیان کرد: در حال حاضر بیش از 9 هزار دانش‌آموز از بورسیه بنیادکودک برخوردار هستند و این موسسه تاکنون توانسته است نزدیک به 15 هزار دانش‌آموز و خانواده های آنان را حمایت کند.

مدیرعامل بنیادکودک، همچنین ادامه داد: بنیادکودک در کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC) به عنوان مقام مشورتی پذیرفته شده و از طریق سازمان سویسی SGS از نظر کیفیت و کمیت مورد بررسی و ممیزی قرار می‌گیرد و هر سال امتیازات لازم را به دست می‌آورد.
دادخواه یکی از امتیازهای این موسسه در ایران را دریافت مجوز ملی از وزارت کشور اعلام کرد و ادامه داد: این موسسه در سال 86 از هیات دولت مجوزی دریافت کرده که بر اساس آن، کمک به بنیادکودک جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب ‌می‌شود.
گفتنی است، بنیادکودک با دارابودن 28 نمایندگی در 23 استان کشور و 8 دفتر برون‌مرزی، همواره به این می‌اندیشد «هیچ دانش‌آموز با استعدادی نباید به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی از تحصیل و تلاش باز بماند».

در حال حاضر دکتر حرمت ناظری قائم مقام پیشین این بنیاد خیریه مدیر عامل بنیاد کودک است -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.