ده ساله اما مرد

ده ساله اما مرد
مستند 10 ساله اما مرد روایت مردانگی و استقامت رضا حمیدی زاده، فرزند نخستین شهید مدافع حرم خراسان شمالی است که یک شنبه از شبکه دوم سیما پخش می شود.
مستند "10 ساله اما مرد" از معدود مستندهایی است که در رابطه با زندگی شهدای مدافع حرم ساخته شده که علاوه بر جنبه تراژدی، استقامت خانواده مدافعان حرم را به تصویر کشیده است. این مستند 21 دقیقه ای به اذعان بسیاری از دست اندرکاران ساخت برنامه هایی که در مورد شهدای مدافع حرم ساخته می شود کاری خاص است.
در این کار به ماجراهای شهید فیروز حمیدی زاده برای راضی کردن خانواده جهت اعزام به سوریه تا نحوه شهادت و ورود شهید به وطن و سپس استقبال از وی و تدفین در قطعه شهدای آستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد و در جوار برادر شهید اشاره شده است.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مستند، به تصویر کشیدن استقامت فرزند 10 ساله شهید حمیدی زاده از زمان وساطت پیش مادر برای راضی کردن او برای اعزام پدر و پایداری "رضا" زمانی که با جنازه پدر روبرو می شود و فریاد های "لبیک یا زینب" این فرزند شهید در مراسم تشییع شهید است .
این مستند به تهیه کنندگی وی و نویسندگی و کارگردانی سید محمد باقر سجاد پور توسط مرکز هنری، رسانه ای ابابیل وابسته به معاونت فرهنگی و سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی ساخته شده است .
شهید فیروز حمیدی زاده سال 57 در بجنورد متولد شد و در دوازدهم بهمن سال 94 در منطقه الزهرا و عملیات نبل الزهرا به شهادت رسید. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.