جاذبه های گردشگری بجنورد در 75 ثانیه

جاذبه های گردشگری بجنورد در 75 ثانیه
جاذبه های گردشگری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را در 75 ثانیه مرور کنیم

منطقه نمونه گردشگری بش قارداش:
این منطقه نمونه ملی گردشگری که در 6 کیلومتری جنوب بجنورد قرار گرفته است به پارک بش قارداش شهرت دارد. در این پارک زیبا، مقبره ای به چشم می خورد که مربوط به سردار مفخم، حاکم بجنورد است این منطقه تاریخی، تفریحی با وجود چشمه های آب معدنی که دارای خواص درمانی و طبیعتی زیباست، همواره تعداد کثیری از علاقمندان را به خود جلب می کند.

منطقه نمونه گردشگری باباامان:
این پارک جنگلی زیبا از تفرجگاه های مهم شهرستان بجنورد است که به عنوان یکی از مناطق برگزیده نمونه ملی گردشگری معرفی شده است که در مسیر جاده اصلی بجنورد به شهر قرار دارد،
پارک زیبای باباامان با داشتن امکانات پذیرایی و اقامتی برای گردشگران، هرساله پذیرایی مسافران و جمع کثیری از زائران حرم مطهر رضوی است. در مجموعه تفریحی بابا امان بیش از 400 هزار اصله درخت از قبیل چنار بعضا 400 ساله به همراه درختانی شامل زبان گنجشک، اقاقیا، زالزالک، زرد آلو و بید، قرار دارد.

عمارت آینه‌خانه مفخم
عمارت مفخم بزرگترین و شاخص ترین اثر تاریخی دروۀ قاجار در استان خراسان شمالی است که در اوایل دهۀ 1300 هجری قمری بدستور یار محمدخان شادلو معروف به سردار مفخم، حاکم منطقه شمال خراسان، به عنوان محل سکونت وی و خانواده اش ساخته شده است. این بنای مجلل 34 اتاق با دو تالار بزرگ دارد. نمای اصلی ساختمان در سمت جنوب است که سراسر آن به زیباترین وجهی با انواع فنون کاشیکاری معرق، معقلی، هفت رنگ و با طرح ها و نقوش انسانی، حیوانی، اسلیمی، ختایی و هندسی زینت یافته است.

آرامگاه امامزاده سلطان سید عباس(معصوم زاده):
آرامگاه امامزاده سلطان سیدعباس که به معصوم زاده شهرت یافته در جنوب شهر بجنورد قرار گرفته و به دلیل نوسازی های مکرر، تاریخ ساخت آن دقیقاً معلوم نیست. این بقعه مدفن امامزاده سلطان سید عباس، فرزند امام موسی کاظم(ع) است که در دورۀ حکومت عباسی از مدینه وارد خراسان شده و در اواخر سدۀ دوم هجری وفات یافته است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.