معرفی دانشگاه بجنورد

معرفی دانشگاه بجنورد
دانشگاه بجنورد، در مهرماه سال ۱۳۸۴ در مرکز استان خراسان شمالی، بجنورد، راه‌اندازی گردید تا مأموریت اصلی خود یعنی پذیرش، تربیت و آموزش نسل جوان را در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف، برابر برنامه‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به انجام برساند. کلیات راه‌اندازی دانشگاه بجنورد با ۴ دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و کشاورزی طی نامه شماره ٢٢/٨۶٣١ به تاریخ ١٣٨٣/١١/٠۴ از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر گردید و با کمک سازمان‌های مختلف استان و شهرستان، در مهرماه ۱۳۸۴ با پذیرش ۲۱۰ دانشجو در سه رشته تحصیلی، شروع به فعالیت نمود؛ که به لطف خدا و همت خادمان علم و فناوری، در سال تحصیلی ١۴٠٠-١٣٩٩ در دانشگاه بجنورد و در ۵۴ رشته تحصیلی (٢۵ رشته کارشناسی‌ارشد و ٢٨ رشته کارشناسی و ٢ رشته دکتری) تعداد ۴٩٢٨ دانشجو، ١۶٩ عضو هیأت علمی و ٩۵ عضو غیرهیأت علمی فعالیت دارند.

دانشگاه به‌ویژه دانشگاه‌های نسل چهارم، به عنوان کنشگری فعال که هم مولد توسعه است و هم مولد آن، با پایبندی به تعهدات اجتماعی و نگاه به دستاوردها و هزینه‌های گذار از حوادث تاریخی نقش پاسخگویی به جامعه در رفع چالش‌های موجود و پیشرو را بر عهده گرفته است؛ که این مهم، نیازمند باز ‌تعریفی از نقش، ساختار و مأموریت‌گرایی آموزش عالی و کیفی‌گرایی و هدفمندسازی آموزش و پژوهش است.

امیدواریم تا با تلاش جملگی دست‌اندرکاران حوزه آموزش عالی، شاهد شکوفایی، بالندگی، عزت و اقتدار ایران عزیز و ایرانیان سرافراز باشیم و در بسترسازی رشد و توسعه استان خراسان شمالی از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

دانشکده های دانشگاه بجنورد:
دانشکده مهندسی
دانشکده علوم انسانی
دانشکده هنر
دانشکده علوم پایه

گروه های آموزشی:
1- گروه مهندسی صنایع گرایش تحلیل سیستم ها
2- گروه مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار
3- گروه مهندسی عمران
4- گروه مهندسی برق گرایش قدرت

تاریخچه تفصیلی دانشگاه بجنورد:
موافقت اصولی راه اندازی دانشگاه بجنورد با چهار دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و کشاورزی طی نامه شماره 22/8621 مورخ 4/11/1383 از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر گردید و با کمک سازمان های مختلف استان از جمله استانداری خراسان شمالی، فرمانداری بجنورد، سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی، شورای اسلامی شهر بجنورد، شهرداری بجنورد و شرکت سهامی پتروشیمی خراسان در مهرماه 1384 با پذیرش 210 دانشجو در سه رشته تحصیلی شروع به فعالیت کرد.

برنامه توسعه این دانشگاه در 3 مقطع 5 سال اول، 5 سال دوم و 10 سال دوم تهیه شده است بطوریکه در پایان برنامه توسعه تعداد دانشجویان به 9200 نفر خواهد رسید. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.