قدرت ترانزیتی ایران؛ اتصالی است که هیچ کس نمی تواند با آن مبارزه کند

قدرت ترانزیتی ایران؛ اتصالی است که هیچ کس نمی تواند با آن مبارزه کند
تراتزیت و گردشگری دو امتیاز جغرافیای ایران است
رئیس جمهور در مراسم افتتاح پایانه سلام فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان این که اتصال ترانزیتی اتصالی است که هیچ کسی با آن نمی‌تواند مبارزه کند، گفت: وقتی کشور‌های شمال، شمال شرقی ما از طریق بندر چابهار و در آینده نه چندان دور از طریق ریل می‌توانند به آب‌های بین المللی متصل شوند این اتصال از بین رفتنی نیست.
آقای روحانی افزود: چابهار نشانه تعامل سازنده ما با جهان است، پایانه فرودگاهی یعنی تعامل سازنده با جهان، صنعت هوانوردی یعنی تعامل سازنده با جهان.
رئیس جمهور گفت: خوشحالیم مسیر هوایی ایران یکی از کریدور‌های بسیار امن جهان است و هواپیما‌های زیادی از فراز کشور ما عبور می‌کند و این به معنای قدرت تزانزیت ماست.

قدرت ترانزیتی ایران؛ اتصالی است که هیچ کس نمی تواند با آن مبارزه کند

آقای روحانی با بیان این که وقتی کشور‌های شرق و شمال اروپا، سی آی اس، آسیای مرکزی، قفقاز و افغانستان، می‌توانند از طریق بنادر جنوبی ما به هم متصل شوند این مسیر ترانزیت به معنای قدرت اقتصادی ماست افزود: ترانزیت و گردشگری دو امتیاز بزرگ جغرافیای ایران است.
رئیس جمهور با بیان این که در جنوب ایران ما ۲ هزار کیلومتر ساحل داریم، گفت: دسترسی ما به آب‌های بین المللی در جنوب و به آب‌های منطقه‌ای در شمال فضا و جایگاه جغرافیایی خاصی را در اختیار کشور ما قرار داده که می‌توان از آن برای عبور فیبر نوری، ریل، جاده و مسیر‌های هوایی استفاده کرد و این یک جایگاه منحصر به فرد و بسیار خوب در منطقه است.
آقای روحانی تاکید کرد: جایگاه جغرافیایی کشور ما امتیاز ماست و ما باید از این حق خودمان استفاده کنیم. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.