پاکستان ایرانی ترین همسایه

پاکستان ایرانی ترین همسایه
اشتراکات فرهنگی ایران و پاکستان فقط به مرز مشترک و قومیت مشترک بلوچی نیستف بلکه اشتراکاتی به پیشینه تاریخ پر افتخار دو کشور است.

پاکستان تنها کشوری است که سرود ملی آن به زبان فارسی سروده شده ولی مردم این کشور فارسی زبان نیستند. بیش از 96 درصد واژگان سرود ملی پاکستان به زبان فارسی است . با هم این سرود را که نشان دهنده عمق روابط تاریخی و فرهنگی دو ملت است بررسی می کنیم.

چرا به پاکستان ایرانی‌ترین همسایه می گویند؟
باید بدونیم که از دوران باستان، رودخانه سند مرز ایران و هند بود و بنابراین، اکثریت مردم پاکستان، ایرانی الاصل هستند

امام خامنه ای:
روابط ایران وپاکستان برخلاف میل دشمنان باید تقویت شود

امام خمینی پس از شهادت شهید عارف حسین الحسینی:
«اینجانب فرزند عزیزی را از دست داده ام....» استفاده از واژه فرزند در سوگ شهادت یا وفات کسی بعد از شهید مطهری توسط امام خمینی بی سابقه بود

پاکستان تاکنون در هیچ ائتلافی علیه جمهوری اسلامی شرکت نداشته است و دو کشور تا کنون هیچ‌گونه جنگ یا نزاعی را با یکدیگر تجربه نکرده‌اند، اختلافات پراکنده مرزی نیز با تکیه بر عقلانیت و خویشتن داری و از طریق مسالمت آمیز و با تاسی به روحیه صیانت از پیوندهای برادری و اخوت و اشتراکات فراوان یکدیگر، همواره حل و فصل شده است.

بر پایه پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی و اصل دوستی و مودت مردمان این دو سرزمین، معضلات و مشکلات بیش از اینکه رنگ و لعاب بحران یا چالش داشته باشد، بیشتر به مثابه یک گلایه مندی است و دو ملت با تکیه بر منطق همگرایی و عقلانیت همواره بر رفع گلایه مندی های یکدیگر اهتمام ورزیده و با درک عمیق و صحیح از دغدغه‌ها و موقعیت حساس یکدیگر با ظرافت خاصی روابط را مدیریت کرده و از آن تحت هر شرایطی صیانت کرده‌اند. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.