بهترين مشاغل بر اساس نوع شخصيت شما


 

ترجمه: آرزو درتاج




 
ويژگي هاي شخصيتي مي توانند مسيري طولاني را در مشخص کردن اين که شما چقدر در کارتان موفق و راضي باشيد، طي کنند. نوع شخصيت شما بر روي رضايتتان از کاري که انجام مي دهيد، خلاقيت شما در آن و احتمال اين که چقدر در آن نوع کار باقي بمانيد، تأثير دارد. ارتباط ميان نوع شخصيت و مشاغل از ديدگاه محققان به شش دسته تقسيم مي شود که عبارتند از:
1- نوع شخصيتي واقع گرا
2- نوع شخصيتي محقق
3- نوع شخصيتي هنرمند
4- نوع شخصيتي اجتماعي
5- نوع شخصيتي جسور
6- نوع شخصيتي معمولي (سنتي)
به بررسي اين نوع شخصيت ها مي پردازيم.

1- نوع شخصيتي واقع گرا:
 

اگر دوست داريد کارهاي عملي انجام دهيد، پس در اين نوع شخصيتي جاي داريد.(افراد اهل عمل معمولا از پروژه هايي لذت مي برند که نيازمند ابزار يا ماشين آلات هستند و بيشترين تعداد استخدام ها به افراد اين گروه تعلق دارد.)
انتخاب هاي شغلي هوشمندانه براي نوع شخصيتي واقع گرا عبارتند از: سرآشپزها (با حقوق متوسط ساليانه 44240دلار) و مهندسين سخت افزار کامپيوتر (101410 دلار) همچنين تکنسين هاي داروسازي و دستياران درمان گري پزشکي (48590 دلار) نيز مي توانند براي اين گروه مناسب باشند.

2- نوع شخصيتي محقق:
 

آيا دوست داريد مشکلات پيچيده را تجزيه و تحليل و حل کنيد؟ آيا به طور طبيعي خودتان را آدم کنجکاوي مي دانيد؟ آيا مأموريت هاي مربوط به پيدا کردن واقعيت، به نظرتان عالي مي رسد؟ اگر پاسخ شما به هر يک از اين سوالات مثبت است، شانس آورده ايد و جزء گروه شخصيتي محقق هستيد. مشاغلي که به کارمنداني نياز دارند که قواي ذهني خود را به کار گيرند از قبيل کارشناسان بيمه (97450دلار) و مشاورين مالي خصوصي (94180 دلار) بهترين کارها براي افراد اين گروه هستند. براي واجد شرايط بودن در اين نوع مشاغل، بايد مدرک ليسانس در رشته هاي حسابداري يا امور مالي را کسب کنيد. اکثر مشاغل تحقيقاتي که نيازمند گشتن به دنبال سرنخ ها و اطلاعاتي براي انجام کار هستند، مشاغلي نظير دستياران حقوقي (50080 دلار) که در تحقيق و بررسي به وکلا کمک مي کنند نيز شغل عالي ديگري براي اين گروه به شمار مي رود. براي ورود به اين حيطه ي کاري بايد يک گواهينامه يا مدرک دستياري در رشته دستياري حقوقي داشته باشيد.

3- نوع شخصيتي هنرمند:
 

به عنوان نوع هنرمند، شور و شوق را در حالت خلاقانه مي يابيد. شما در ابزار وجود در صورت عالي عمل کرده و خارج از فضاي قابل تصور، فکر مي کنيد. وقتي به پيروي از قوانين مي رسيد و هنگامي که به صورت مستقل يا در شرايطي کار مي کنيد که ديگران آن را بسيار آشفته مي يابند، به بهترين نحو ممکن عمل مي کنيد. مشاغل مناسب براي نوع شخصيتي هنرمند عبارتند از: کارکردن با فرم ها، طرح ها و الگوها. انتخات هاي شغلي براي اين نوع افراد شامل کارهاي گرافيکي و طراحي صفحات وب (47820 دلار) و تصوير سازي (62810 دلار) مي باشد. در بازار کار امروز که از لحاظ تکنولوژي در سطح بالايي قرار دارد، کارمنداني که داراي روحيه ي هنري هستند، مورد تقاضا مي باشند، براي به دست آوردن مشاغل موجود در اين شاخه، به دنبال کسب مدرک در رشته هاي طراحي گرافيک، طراحي صفحات وب و يا تصويرسازي باشيد.

4- نوع شخصيتي اجتماعي:
 

اگر شما خودتان را از اين نوع شخصيتي مي دانيد، نعمت خدادادي صحبت کردن و حراف بودن، امتيازات فوق العاده اي را برايتان در بر دارد. کار کردن با ابزار و وسايل، مناسب شما نيست. افراد اين گروه شخصيتي، شرايطي را از لحاظ کاري ترجيح مي دهند که در آن بتوانند به يادگيري و پيشرفت ديگران کمک کنند. مشاغل خوب و مناسب براي افراد اين گروه معمولا حول محور سرپرستي و کمک به ديگران مي چرخد. پرستاري حرفه اي (66530 دلار) و مشاوره ي بهداشت رواني (41710 دلار) مثال هاي کوچکي از مشاغل مناسب آن هاست. پس براي آموزش صحيح در اين زمينه ها به دنبال تحصيل در رشته هاي پرستاري و مراقبت هاي بهداشتي باشيد. شغل ديگري که براي افراد اين نوع شخصيتي مناسب مي باشد معلم دبيرستان (55150 دلار) است. براي ورود به اين شغل، بايد مدرکي در رشته اي که مي خواهيد آموزش دهيد کسب کرده و دوره ي آمادگي آموزگاري را تکميل کنيد.

5- نوع شخصيتي جسور:
 

آيا شما فردي خودکار بوده و داراي مهارت به انجام رساندن پروژه ها از ابتدا تا انتهاي آن ها هستيد؟ پس احتمالا جزء اين گروه شخصيتي هستيد. شما بيشتر مايليد ديگران را متقاعد کنيد تا در تحقق بخشيدن ديدگاه هايتان به شما کمک کنند. به جاي اين که به دست آوردن کاري انجام شده و حاضر و آماده فکر کنيد، خودتان شخصا پيش مي رويد و بر اساس سليقه و اميال شخصيتتان عمل مي کنيد. مشاغل مناسب افراد اين گروه در محيط هاي کاري و رقابتي يافت مي شوند که يک رهبري قوي مورد نياز است. اگر چنين محيطي برايتان مناسب به نظر مي رسد، پس به کار کردن به عنوان يک مدير مالي (113730 دلار) فکر کنيد. مشاغلي که نيازمند فروش و يا اعمال نظر هستند از قبيل مديريت بازاريابي (120070 دلار) يا متخصص روابط عمومي (59370 دلار) نيز انتخاب هاي خوبي در اين زمينه هستند. براي ورود به اين شاخه ي کاري بايد يک مدرک کارشناسي در رشته هاي بازاريابي يا ارتباطات، کسب نماييد.

6- نوع شخصيتي معمولي (سنتي):
 

افراد اين گروه شخصيتي ترجيج مي دهند دستورالعمل ها و قوانيني را در کارها دنبال کنند که در دسترس باشند، شما کارها را (طبق کتاب) انجام مي دهيد که به اين معناست که فقط به دنبال جزئيات درست هستيد. هنگامي که معيارها و استانداردهايي را که بايد وجود داشته باشند مطالبه مي کنيد، شخصي قابل اعتماد هستيد و اين توانايي را داريد تا به امور با شيوه اي دقيق، نظم ببخشيد. تقريبا مي توان گفت که هرج و مرج در زندگي بلاي جان شماست. حسابداري (67430 دلار) و کتاب داري (34750 دلار) بهترين مشاغل مناسب براي افراد اين گروه هستند. براي آموزش ديدن در اين شغل ها و استفاده از مهارت نوع شخصيتي خود، به بهترين شکل به دنبال کسب مدرک حساب داري باشيد. کارهاي ديگري که براي اين گروه مناسب است عبارتند از: تکنسين داروسازي (28940 دلار) و دستياري دندانپزشکي (34000 دلار).
منبع: بانو 30