نویسنده : یعقوب قمری شریف آبادی



 
1. امام خمینی (ره) در زمان حیاتش همچون خورشید درخشید و در زمان مماتش توسط خلف صالحش، رهبر انقلاب، جهانیان را به تابش نورش منور گردانید.
***
2. امام خمینی (ره) در عصر بی‌روحی، توسط طلوع خورشیدش آدمیان را روح تازه‌ای دمید و توسط تجلّی نور مقدّسش در زمان پیرو صدّیقش خامنه‌ای، جهانیان را به جنبش و حرکت معنوی واداشت.
***
3. امام خمینی (ره) همچون ذوالقرنین به همراه خضر طریقش در ظلمات از آب زندگانی نوشید و دیری نپایید که وعده پروردگارش را محقق کرد و سد را شکست.
***
4. امام خمینی (ره) بیست و پنج قرن پس از روزگار ذوالقرنین، در عصر حاضر به عظمت و معنویت الهی استیلا یافت و همچون صاعقه آسمانی سد را شکست.
***
5. برای من در زمان رهبری خمینیِ محبوب، دوران سلوک بود و در زمان رهبری خامنه‌ایِ عزیز، دوران صعود.
***
6. امام خمینی (ره) همچون ذوالقرنین با فتوت، و نظیر سلیمان (ع) با عظمت، و مانند عیسی (ع) با برکت، و بسان مهدی (ع) با درایت بود.
***
7. امام خمینی (ره) روح قدسی خدا پس از چهارده قرن از روزگار طلوع اسلام، منادی اسلام ناب محمدی گردید.
***
8. امام خمینی (ره) پس از شکستن سد، دروازه‌های حکمت و معنویت قرآن را به سراسر جهان گشود و همچون خورشید فروزان و ماه درخشان در آسمان دین،‌ پرده از حقایق قرآن و کلمات ائمه اطهار (ع) برداشت و دنیای قرن بیست و یکم را به دانشگاهی بس شگرف در فراگیری الفبای زبان عرفان علوی تبدیل کرد و همچنین ابواب کرامت و اسرار قدرت‌های خارق العاده درونی را به روی انسان‌های این عصر، بالاخص مشتاقان فتوت و جوانمردی خویش، باز نمود.
***
9. فتوت و استقامت امام خمینی (ره) همچون فتوت و استقامت ذوالقرنین در راه خضر طریقش باعث گردید که به بهره‌مندی از آب زندگانی در ظلمات موفق شود.
***
10. امام خمینی (ره) خورشیدی که در آخرالزّمان از غرب تجلّی کرد و پس از رحلت، روح مقدّسش همچون قطرات باران، شرق و غرب عالم، بالاخص ایران را به زیور گل‌های خوشبوی عرفان در نسل جوان آراسته کرد.
***
11. امام خمینی (ره) خورشیدی است که شعاع شمس فروزانش در عصر ظلمات، اولیای الهی را همچون ستارگان درخشنده آشکار نمود.
***
12. امام خمینی (ره) انسانی که با تسلیم به خضر طریقش سد را شکست و جهان را دعوت به ایمان کرد. از این رو،‌ دیری نپایید که توسط معارفش مخالفان او آشکار گردیدند.
***
13. امام خمینی (ره) حقیقت همیشه‌پاینده و حکمت بالغه‌ای است که برای جهانیان حجّت، برای مسلمانان نصرت، و برای مخالفان ذلّت می‌باشد.
***
14. امام خمینی (ره) خورشیدی است که با روح رحمانی‌اش ابرهای تیره مخالفان را کنار زده،‌ نور دهنده و انرژی‌بخش محبّان خود در عصر ظلمت برای هدایت بندگان خدا گردیده است.
***
15. امام خمینی (ره) آفتابی بود در قرن بیستم که در نیمه دوم حیاتش مبدّل به مهتاب گشت.
***
16. با حرکت خورشید دین در آسمان، غلبه حق بر باطل در زمین کفر، بر چشم و گوش آدمیان، ظاهر و مفهوم گردید.
***
17. امام خمینی (ره) به‌ واسطه طلوع و غروب خورشید اسلامش، صورت ملکیان و سیرت ملکوتیان را ظاهر و نمایان گردانید.
***
18. روز دوازدهم فروردین، سالروز غلبه جنود الهی بر جنود شیطانی و تحقق یافتن وعده رحمانی در تشکیل حکومت مستضعفان جهان می‌باشد.
***
19. امام خمینی (ره) در عصر ظلمت با رهبری مدبّرانه خود،‌ شریعت را به معرفت، و معرفت را به حقیقت ولایت که جمال رحیمیت می‌باشد، متصل و آشکار گردانید.
***
20. کلمات امام خمینی (ره) همچون شیری خالص است برای پیروان زمانش، و همانند عسلی مصفّا است برای محبـّان آینده‌اش.
***
21. امام خمینی (ره) انسان کاملی است که کلمات الهی‌اش برای مردم زمان خود، و کلمات رحمانی‌اش برای آیندگان قابل درک می‌باشد.
***
22. امام خمینی (ره) حقیقت عظیمی است که اکثریت متولدان زمانش در درک حقایق او همچون کودکان، و آیندگانش همانند جوانان می‌باشند.
***
23. امام خمینی (ره) تجلّی نور است و راهیان فروغ محفلش لبیک‌گویان با دو بال «قدم» و «قلم» به آسمان نورانیـّتش در عروج‌اند.
***
24. امام خمینی (ره) انسان کاملی است که کاملان زمانش به شکرانه خوان آسمانی‌اش بر او درود عشق می‌فرستند.
***
25. امام خمینی (ره) در قرن بیست و یکم میلادی و قرن چهاردهم قمری، بسان صاعقه الهی به اتفاق پیروان صدّیقش پس از شکستن سد، قوم یأجوج و مأجوج را به رسوایی کشید.
***
26. سرمنشأ دجّال فریبنده و ستمگر به زمان رسالت موسى کلیم‏الله (ع) باز می‌گردد که تا سال‌هاى متمادى رها و ناشناخته بود تا اینکه در زمان سلطنت ذوالقرنین به اسم یأجوج و مأجوج در پشت سد زندانى، و با رسالت محمد رسول‏الله (ص) به صورت و روشى دیگر با نام دجّال شناسانده شد و با حکومت و ولایت على ولی‌‌ا‌لله (ع) به طور مرموز، گمراهى و ستمگرى‏اش را آغاز کرد تا اینکه با تحقق وعده پروردگار در 22 بهمن 1357 در انقلاب امام خمینى (ره) سدّ یأجوج و مأجوج شکسته شد و با لباس و لحنی فریبنده و در نظر اهل بصیرت همچون اژدهایى یک چشم، از جایگاه خود به حرکت درآمد و عوام ملت‌ها را با ترفند عدل و منشش به سمت خود فراخواند.
***
27. با طلوع خورشید آخرالزّمان، امام خمینى (ره) از غرب، پس از فروپاشى سلطنت دیکتاتورى پهلوى و آزادى محرومان، آن‌چنان اهل دین نسبت به سنّت الهى حساسیت پیدا کردند که با غروب مهتاب فروزند‌ه‏اش تنها قلیلى توانستند به کواکب درخشنده اهل معرفت راه یابند.
***
28. با غروب کردن خورشید محمدى (ص) در رسالت، و غروب کردن خورشید خمینى (ره) در ولایت، نقاب‌هاى ظلمت بر روى چهره‌‌ها کشیده شد و صورت‌ها در زیر نقاب‌ها توسط روش‌ها به شکل‌های گوناگون درآمد.
***
29. با غروب کردن خورشید مغرب، آدمیان به سبب نیـّات و اعمالشان، در پشت پرده ظلمت به راه‌ها و صورت‌های گوناگون ‏کشیده شدند.
***
30. امام خمینى (ره) با عمرى بلند و حکومتی کوتاه و با اراده‏اى استوار توانست عزّت و عظمت اسلام و ایمان را بر جهانیان به ظهور برساند.
***
31. امام خمینى (ره) قائم بر حقّى که با قیامِ خود قیامت مرده‌دلان افسرده را در دوزخ دنیا با طلوع خورشیدش برپا کرد.
***
32. با طلوع خورشید امام خمینى (ره) آن چنان تحوّلى در دین ایجاد شد که تا ظهور باقى خواهد ماند.
***
33. امام خمینى (ره) حقیقت همیشه ‌پاینده‏اى است که در عصر حاضر از لابه‏لاى طوفان‌هاى کفر و شرک همچون نورى مقدّس از میان گردبادى عظیم به منصه ظهور رسید.
***
34. امام خمینى (ره) آفتابى بود مهتاب‌گون که در تاریکی قرن بیستم پس از رحلتش برای قلیلی از مردم همچون زهره درخشنده می‌درخشد.
***
35. امام خمینى (ره) برای دوزخیان آفتابى بود که حرارتش آنان را مغرور، و برای بهشتیان مهتابی بود که انوارش آنان را مسرور گردانید.
***
36. امام خمینی (ره) حقیقت نور، روح، عقل و قلم بود که در جسمی مقدّس و نفسی مطهّر تجلّی کرد تا در این قرن، آرمان‌های حیات‌بخش اسلام ناب محمدی و علوی را بر مبنای معالم و معارف روشنایی‌بخش محکمات و متشابهات قرآن بنا نماید.
***
37. خورشید غرب درخشید، ماه بدر ظاهر شد، زهره وجه به وجد آمد و کواکب زیبنده به سماع افتادند.
***
38. همان گونه که علی (ع) به موجب بندگی، توسط پیامبر اکرم (ص) به ذات الهی صعود کرد، امام خمینی (ره) نیز به واسطه بندگی، توسط آقای شاه‌آ‌بادی به صفات الهی صعود کرد.
***
39. امام خمینی (ره) خورشیدی است در آخرالزّمان که طلوع آفتابش در مسیر روشنایی، اندک و ظهور مهتابش در مسیر تاریکی، بسیار می‌باشد.
***
40. پس از تجلی شمس معنوی امام خمینی (ره)، اصالت و نجابت آدمیان در اثر پیشرفت تکنولوژی و به‌خصوص وسیله ارتباط جمعی همراه - که در دست همگان می‌تواند تمام خواسته‌های غیر اخلاقی بشری را تأمین نماید - از میان می‌رود.
 
 
 
منبع : سایت فروغ مهتاب