عبارت دوستت دارم را با تکرار بیشتری وارد زندگی تان کنید
 
اگر همسرتان بداند که واقعاً محبوب شماست حاضر است برای خوشبختی و رفاه خانواده‌اش تا جایی که می‌تواند تلاش کند. عشق و علاقه‌ای را که نسبت به همسرتان دارید در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف به او نشان دهید.
...
تعداد کلمات 1343 / تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه


 

محبت 

بعد از ازدواج هر مردی از همسرش توقع دارد که به تنهایی به اندازه همه، دوستش داشته باشد. «محبت» مهم‌ترین خصوصیتی است که مرد را شیفته زن می‌کند. همان‌گونه که پیامبر (ص) هم فرموده‌اند: «بهترین زنان، زن‌های بامحبت هستند.» اگر همسرتان بداند که واقعاً محبوب شماست حاضر است برای خوشبختی و رفاه خانواده‌اش تا جایی که می‌تواند تلاش کند. عشق و علاقه‌ای را که نسبت به همسرتان دارید در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف به او نشان دهید. اگر دیر به خانه آمد، اظهار نگرانی کنید یا اگر در سفر است به او بگویید که دل‌تنگ هستید. هر احساس خوبی که به او دارید به شیوه‌های مختلف ابراز کنید.
 

تمرین کنیم:

1 ـ هر کس عبارت «دوستت دارم» را در جایی که انتظار آن را ندارد ببیند، تکان می‌خورد و تحت تأثیر قرار می‌گیرد. می‌توانید آن را به آینه بزنید یا دور شیشه آب بچسبانید. می‌توانید آن را داخل جیب لباس یا درون کیفش بگذارید. یا حتی داخل پلاستیک نایلونی گذاشته و زیر بشقاب غذایش قرار دهید. تصور کنید وقتی برنج‌های بشقاب تمام می‌شود و شوهرتان با یک دوستت دارم غیر منتظره روبه‌رو می‌شود چه حالی پیدا می‌کند.
2 ـ همیشه به صرف گفتن جمله «دوستت دارم» اکتفا نکنید، بلکه گاهی اوقات در ادامه این جمله بگویید چرا دوستش دارید و خوبی‌هایش را برشمارید.
3 ـ برای همسرتان نوشته‌ای عاشقانه به زبان خودتان بنویسید. این نامه می‌تواند از ایده‌های زیر تشکیل شود: چرا دوستت دارم... ویژگی‌های خوب تو... چرا به رابطه خودم با تو علاقه‌مندم... احساسی که تو به من می‌دهی... آنچه برای تو و خودم می‌خواهم... انتظاری که از تو دارم... آنچه می‌خواهم به تو بدهم و...
حالا اگر می‌خواهید حسابی غافلگیرش کنید، می‌توانید به صورت ناشناس نامه را به آدرس خودتان و به اسم او پست کنید.

دلجویی

یک مرد وقتی از مشکلات و مسائل خارج از خانه و محل کارش به تنگ می‌آید به خانه برمی‌گردد. او با این کار در واقع به همسرش و محیط خانه پناه می‌آورد. در این گونه مواقع سعی کنید مانند مادری مهربان، پناهی برای خستگی‌هایش باشید نه باری بر دوشش. روزهایی که آثار خستگی و ناراحتی را در چهره‌اش مشاهده می‌کنید یا آن را به زبان می‌آورد، سلام و احوال‌پرسی گرم‌تری از او کنید، پذیرایی بهتری نمایید، درباره موضوعات دیگر و مشکلات اصلاً صحبت نکنید. برای مدتی از چیزی شکایت یا درد و دل هم نکنید. بلکه اجازه دهید همسرتان در آرامش استراحت کند. خودش مایل نیست علت ناراحتی‌اش را جویا نشوید و او را مجبور به صحبت نکنید. همان‌طور که اشاره شد، یک مرد در این گونه مواقع نیاز به تنهایی و آرامش دارد تا بر اوضاع مسلط شود. اما اگر خودش شروع به صحبت کرد و از مشکلی ابراز ناراحتی نمود، با او همراهی کرده و با نرمی و ملایمت دلداری‌اش دهید. موضوع را در نظرش کوچک و بی‌اهمیت جلوه دهید و با اشاره به توانایی‌هایش او را به حل آن تشویق کنید. مهربانی‌ها و دلداری‌های زن، مخصوصاً در مواقعی که همسرش آزرده است اثر معجزه‌آسایی بر روح او می‌گذارد.
شخصی به رسول خدا (ص) عرض کرد: همسری دارم که هنگام ورود به خانه به استقبالم می‌آید و هنگام خروج، بدرقه‌ام می‌کند. هر گاه که مرا اندوهناک ببیند این گونه می‌گوید: «اگر به رزق و روزی می‌اندیشی غصه نخور که خدا ضامن روزی است و اگر در امور آخرت می‌اندیشی خدا اندیشه و تلاشت را زیاد کند.» پیامبر (ص) به این مرد فرمودند: خدا در این جهان کارگزارانی دارد، زن تو یکی از کارگزاران خداست. چنین همسری نیمی از اجر یک شهید را خواهد داشت!

نشاط

«روزی مردی به همسرش گفت: چه جالب! امروز خیلی زیباتر به نظر می‌رسی! بعد به صورت زن دقیق شد تا دلیل این تفاوت را پیدا کند، اما چیزی نیافت. پس از ساعتی زن مشغول کارهایش بود که ناگهان شوهرش انگار چیز مهمی کشف کرده باشد با هیجان گفت: فهمیدم! تو امروز زیباتری چون امروز خوشحالی!» یکی از رازهای مهمی که باید در ارتباط با همسرتان بدانید این است که یک مرد همه چیز زن خود را می‌تواند تحمل کند جز بی‌حوصلگی‌اش را. یکی از دلایل ازدواج کردن مردان هم همین است. آن‌ها به دنبال فردی هستند که به زندگی‌شان شور و نشاط ببخشد. وقتی همسر شما می‌بیند که از قیافه و ظاهرتان شادمانی می‌بارد، او هم از بودن در خانه احساس سرزندگی و نشاط می‌کند. امام صادق (ع) فرموده‌اند: «در دنیا چیزی بهتر از همسر شایسته‌ای وجود ندارد که شوهرش با دیدار او شاد گردد.»
درست است که در زندگی، ناملایمات زیادی وجود دارد که همیشه بانشاط و سرزنده بودن را برای انسان دشوار می‌کند ولی اگر به روحیه خوب و سرزندگی شوهرتان اهمیت می‌دهید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید پر از روحیه مثبت و انرژی باشید. طوری که همسرتان با نگاه به شما همه ناراحتی‌هایش را فراموش کند.
 
بیشتر بخوانید : بروشور یک زندگی شاد

آراستگی

می‌خواهیم کمی به گذشته برگردیم. آماده‌اید خاطرات‌تان را با هم مرور کنیم؟ روزهای شیرین دوران نامزدی را به یاد می‌آورید؟ به خاطر دارید که هر بار برای دیدن همسرتان چقدر لحظه‌شماری می‌کردید؟ و هر بار که قرار بود برای دیدن شما به خانه‌تان بیاید چقدر مرتب و خوش‌لباس بودید؟ تا همان دقیقه‌های آخر چندین بار خودتان را در آینه برانداز می‌کردید و لباس و آرایش‌تان را چک می‌کردید تا وقتی با او روبه‌رو می‌شوید در بهترین حالت ممکن باشید. حمام‌های طولانی، آرایش‌های دقیق و مطابق با سلیقه او، لباس خریدن‌های بی‌حساب و کلکسیون عطری را که درست کرده بودید، به یاد دارید؟
حالا بیایید به امروز برگردیم. دیشب که همسرتان به خانه برگشت چه قیافه‌ای داشتید؟ یا امروز صبح که از خانه خارج می‌شد چقدر مرتب و سرحال بودید؟ آیا مدت زمانی که برای قیافه و ظاهرتان در هفته اخیر صرف کردید به اندازه پنج سال پیش است؟
با همین مقایسه ساده می‌توان فهمید که وقتی شما آن زن سابق نیستید، درخواست اینکه توجه و محبت همسرتان به شما به اندازه سابق باشد انتظار بی‌جایی است.
همیشه به یاد داشته باشید، یکی از نیازهای اساسی همسر شما این است که از لحاظ جسمانی هم برای او جذاب باشید. سر و وضع آراسته از مهم‌ترین چیزهایی است که او از شما می‌خواهد.
او دوست دارد وقتی به خانه می‌آید دختر رویاهایش واقعاً یک خانم به تمام معنا باشد. با تمام لطافت‌های زنانگی: خوش‌پوش، خوش‌قیافه، لطیف و آراسته. این نیاز اوست و اگر دوست دارید شوهرتان برای همیشه مثل روزهای اول، عاشق شما باشد باید این نیازش را برآورده کنید. رعایت این قضیه در زندگی مشترک، آن قدر اهمیت دارد که در روایات آمده است: «زن نباید زینت و آرایش را ترک کند اگر چه یک گردنبند باشد.» و اینکه: «حتی زن‌های پیر هم نباید زینت و آرایش را ترک کنند.»

رازهایی درباره مردان

از باورهای اشتباهی که در ذهن ما جای گرفته، این است که آراستگی یعنی استفاده از لوازم آرایشی مختلف؛ و زنی برای شوهر خود جذاب‌تر است که بیشتر از خط چشم و ریمل و کرم‌پودر و... استفاده کند اما واقعیت این است که بسیاری از کارهایی که ما برای خود انجام می‌دهیم تا زیباتر باشیم و دیده شویم به نظر مردها عجیب است. خانم دی‌آنجلیس در کتاب «رازهایی درباره مردان» نتیجه تحقیقاتش را در این باره این گونه اعلام می‌کند: «زنانی که بیش از حد آرایش می‌کنند، سردکننده جنسی‌اند. حقیقت این است که بیشتر مردها از آرایش متنفرند و اهمیت نمی‌دهند که با سلیقه انجام شده باشد یا نه. مخصوصاً درباره آرایش چشم. مردها وقتی به شما نگاه می‌کنند و به جای پوست خودتان، مواد آرایشی شما را می‌بینند از آن بیزار می‌شوند. برای بیشتر مردها آرایش زیاد، تحقیرآمیز می‌نماید و قیافه ما را زشت‌تر از قبل می‌کند. با آن که مردها زنانی که به خود توجه دارند را تحسین می‌کنند اما با طبیعی بودن، بیشتر تحریک می‌شوند. زنانی که اجازه نمی‌دهند هرگز بدون آرایش دیده شوند در قیاس با زنانی که بدون آرایش، زیبایی طبیعی خود را نشان می‌دهند اغلب از احترام کمتری نزد مردان برخوردارند.»
 
ادامه دارد...
برگرفته از کتاب زنی که باید باشم2
 
 بیشتر بخوانید :
بانوان بخوانند تا بدانند