مترجم: حمید وثیق زاده
منبع: راسخون




 
رژیم‌های غذایی باید انعطاف پذیر، لذت بخش و در آن واحد تأثیر قطعی داشته باشند. آنها نباید عوارض جانبی زیان بخشی برجای بگذارند. اجازه بدهید برخی از رژیم‌های غذایی آسان را بیابیم که کاملاً تأثیرگذار به شمار می‌آیند.

رژیم‌های غذایی آسانی که سریع عمل می‌کنند

از دست دادن وزن به یک مشکل رایج در میان بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. شیوه‌ی سریع زندگی امروزه، مردم را مجبور می کند به غذاهای ناسالم روی آورند. سرعت زندگی افزایش یافته است، و در نتیجه، مردم همیشه گوش بزنگ بوده تا رژیم‌های غذایی آسانی که به سرعت تاثیر گذارند را بیابند. این بدان معناست رژیمی که افراد به دنبال آن هستند، رژیم غذایی‌ است که موثر بوده و پیروی از آن آسان باشد. بسیاری از رژیم‌های غذایی واقع بینانه نبوده و باعث بی‌انگیزگی افراد می‌شوند. علاوه بر این، به این نکته اشاره می‌کنیم که رژیم غذایی دقیق نیز می‌تواند مشکلات بسیاری برای سلامت شخص به همراه داشته باشد. رژیم‌هایی وجود دارند که سریع عمل کرده و به آسانی می‌توان از آنها پیروی نمود. با این حال، اگر برای یک دوره‌ی طولانی مدت از این رژیمها پیروی شود، ممکن است مشکلاتی برای سلامت فرد ایجاد شود. بنابراین، بسیار مهم است که پیش از آنکه بخواهید از یک رژیم غذایی پیروی کنید، با یک متخصص حرفه‌ای تغذیه و همچنین یک دکتر مشورت کنید. اجازه دهید به برخی رژیم‌های غذایی نگاهی بیاندازیم که پیروی از آنها کار آسانی است.

رژیم‌های غذایی ساده و آسان

در اینجا به برخی از رژیم‌های غذایی واقعاً سریع و آسان که به شخص در از دست دادن چربی کمک کرده و همزمان او را سلامت نگاه می‌دارند، اشاره می‌کنیم.

رژیم لاغری اتکینز (Atkins Diet)

در این رژیم، مصرف کربوهیدرات به میزان زیادی کاهش می‌یابد. کربوهیدرات‌ها جهت تولید انرژی مورد نیاز بدن هستند. هنگامی که شما مصرف کربوهیدرات را محدود می‌کنید، بدن برای تولید انرژی شروع به استفاده از چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌کند. در رژیم اتکینز چهار مرحله ذیل وجود دارد: مرحله‌ی مقدماتی، کاهش وزن مداوم، مرحله‌ی پیش نگهدارنده و مرحله‌ی مادام العمر. در این رژیم، قرار است غذاهای زیر را مصرف کنید.

گل کلم
کلم بروکلی
سالاد
ماهی
تخم مرغ
مارچوبه

اینها غذاهایی هستند که فاقد کربوهیدرات بوده و در رژیم اتکینز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رژیم غذایی زون (Zone Diet)

رژیم غذایی زون، رژیم آسانی است که کاملاً مؤثر است. ویژگی این رژیم آن است که هیچ گونه محدودیتی برای مصرف هر نوع ماده‌ی غذایی یا خوراکی‌های سرپایی در برنامه‌ی این رژیم وجود ندارد. تئوری پشت رژیم غذایی زون این است که شما بایستی 30% پروتئین، 30% چربی، 40% کربوهیدارت مصرف کنید. یک محاسبه کننده‌ی رژیم زون در محاسبه‌ی محتوای این مواد مغذی در غذاهای مختلف به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر این، رژیم زون، سطوح هورمون بدن را به مقدار نرمال حفظ کرده و کمک می‌کند تا به یک کاهش وزن سالم دست یابید.

رژیم غذایی سوپ کلم

رژیم غذایی سوپ کلم رژیم غذایی است که به منظور کاهش وزن در نظر گرفته شده است. در این رژیم غذایی، سوپ کلم همراه با میوه مصرف می‌شود. این رژیم غذایی به مدت هفت روز به طول می‌انجامد و برای هر روز یک تبدیل و ترکیبی از سوپ کلم و میوه وجود دارد.

رژیم شاخص قند خون پایین (Low Glycemic Index Diet)

رژیم غذایی شاخص قند خون پایین به خصوص برای بیماران دیابتی و زنان باردار مؤثر است. این رژیم غذایی برای زنان مبتلا به دیابت حاملگی بسیار مفید است. زنان با چربی انباشته شده در رانها و شکم خود، می‌توانند از رژیم شاخص قند خون پایین سود ببرند.

رژیم غذایی ساحل جنوبی (South Beach Diet)

رژیم غذایی ساحل جنوبی یکی از سریعترین و ساده‌ترین رژیمهای غذایی است که برای کاهش وزن مؤثر است. این یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می‌باشد که در آن چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها به دو گروه خوب و بد تقسیم شده‌اند. در رژیم غذایی ساحل جنوبی، از چربی‌ها و کربوهیدراتهای ناسالم اجتناب می‌شود، و چربی‌ها و کربوهیدراتهای سالم مجازند.
برنامه‌های زیاد دیگری جهت رژیم غذایی آسان وجود دارند که می‌توان از آنها پیروی کرد. با این حال، پیش از آنکه یکی از این رژیمها را دنبال کنید، با یک متخصص تغذیه یا دکتر مشورت نمایید. داشتن انتخابهای درست شیوه‌ی زندگی در حفظ مسائل مربوط به کنترل وزن راهی طولانی در پیش دارد..