تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده





 

شهيد محمد علي جربان ( 1366-1349 رزن )

در آخر تمام بچه هاي بسيج را به خداي بزرگ مي سپارم و اميدوارم که هر چه بيشتر فعاليت کنند در راه انقلابمان و اسلاممان و هميشه وحدت خود را حفظ کنيد.
... اي خواهران و برادران مسلمان !.... از شما مي خواهم که نگذاريد خون شهدايمان پاي مال گردد. از امام عزيزمان اطلاعت کنيد و امرش را در هر زمينه اي [ که باشد ] مو به مو اجرا کنيد و با وحدت خود، منافقين و ضد انقلابيون را نابود سازيد.

شهيد محمد شفيع جعفري ( 1365-... گچساران )

اي مردم عزيز! ... وحدت را براي رضاي خدا در خدمت جنگ براي دفاع از اسلام قرار دهيد که اين خواسته ي امام و رهبر ماست. مبادا خداي نکرده فکر صلح تحميلي را در سر بپرورانيد و فريب تبليغات و دسيسه هاي استعمار و ايادي داخلي اش را بخوريد که صلح تحميلي، ذلت بارتر از جنگ تحميلي است. صلح تحميلي يعني قبول خيانت به خون شهدا و آرمان شهيدان.

شهيد مسعود جوزداني ( 1360-1341 اصفهان )

و اکنون سخني با ملت انقلابي ايران: ... همچنان که امام گفت: « شما بايد وحدت کلمه داشته باشيد و از تفرقه بپرهيزيد »؛ من به شما اين تذکر را مي دهم که از داخل صف ايستادن ها و فرصت ها [ که ] به دست ضد انقلاب دادند، بپرهيزيد و ضد انقلاب را آن ها [ را ] که قابل هدايت [ هستند، هدايت کرده ] و آن ها که قابل هدايت نيستند، با شدت عمل تمام با آن ها رفتار کنيد.

شهيد محمود چقايي ( 1361-1338 اراک )

سخن را با رهنمود امام عزيز شروع مي کنم: پيام نويدبخش امام جهت يکپارچگي و وحدت نيروهاي نظامي است، به خصوص سپاه را [ بايد ] پايه در نظر گرفت که با چه سرعت (1) به اين توانايي رسيده است که به جهت تداوم آن به يک تشکيلات منسجم تبديل شود که بتواند در آينده، اساس استقلال [ و ] نظم جمهوري اسلامي [ باشد ].

شهيد محمد رضا چيتي ( 1360-1341 يزد )

از هم ميهنان عزيز تقاضا دارم توجهي به اين گروهک هاي چپ و راست نداشته باشند و با وحدت خود و مشت هاي آهنين خو چنان پوزه ي آن ها را به خاک بماليد که طاقت سر بلند کردن در برابر امام و امت نداشته باشند، در غير اين صورت اين وابستگان به شرق و غرب، ما را رها نخواهند گذاشت.

شهيد مهدي حاج بابايي ( 1365-1344 مشهد )

و اما سخني با همکاران: برادران عزيز! از شما مي خواهم که هميشه در کارهاتان خدا را در نظر داشته باشيد و براي رضاي خدا کار کنيد و نگذاريد دشمن بين شما تفرقه بيندازيد و شما را از هم جدا کند؛ پس وحدت خودتان را حفظ کنيد تا هميشه در کارهايتان موفق باشيد و اميدوارم برادر کوچک خودتان را هم حلال کنيد.

شهيد عباس حاجي صفري ( 1365-1345 گرگان )

اي مردم! براي رضاي خدا دست از نفاق و پراکندگي برداريد؛ با هم وحدت داشته باشيد؛ اگر در ميان شما مسئولين خداي نخواسته اختلاف يا دشمني باشد، براي مملکت اسلامي و انقلابي خطر است؛ شما توجه کنيد اگر با فلان مسئول وحدت نداشته باشيد، چگونه مي توانيد مردم را به وحدت دعوت کنيد؟ حداقل براي تأثير حرفتان هم شده، اختلافات را کنار بگذاريد.

شهيد محمود حاجي قربان ( 1361-1341 تهران )

برادران و خواهران! در اجتماع مسلمين تا مي توانيد حاضر شويد و وحدت خود را به دشمنان اسلام نشان دهيد؛ اين پيام تمام شهيدان است. امام را دعا کنيد و [ او را ] تنها مگذاريد.

شهيد مصطفي حاجيان حسين آبادي ( 1363-1341 اصفهان )

پيام من به کليه ي مسلمين جهان و بالاخص برادران و خواهران ايران، اين است که وحدت را حفظ کنند و گول اين مردمان فئودال و منافقان آمريکايي را نخورند.

شهيد مظاهر حسيني ( 1362-1345 کوهپايه )

دست از اختلاف برداريد؛ زيرا دشمن منتظر است که وحدت کلمه ي شما از بين برود و شما را شکست دهد؛ پس سعي کنيد دست از تفرقه، کينه ورزي، بدبيني [ و ] تهمت برداريد که اگر انجام داديد، پيروزي با شماست.

شهيد مظفر حسيني مورودي ( 1367-1336 تهران )

امروز که از هر سو انقلاب اسلامي ما مورد تهاجم قرار گرفته، مزدوران بعثي و مزدوران بيگانه در خليج، سعي به تسليم و يا به انحراف کشيدن ملت انقلابي و روحانيت اسلام را دارند؛ بايد همگي ما وحدت کلمه را حفظ کنيم و شما امت قهرمان با کمک و رفتن به جبهه. آبروي اسلام را حفظ کنيد؛ آبروي اسلام در گرو اهميت جهاد و نبرد حسين گونه ي شماست و وعده ي الهي شامل شما خواهد بود که « ان تنصر الله ينصرکم و يثبت اقدامکم ». (2)

شهيد محمد علي حقيقي امين آبادي ( 1365-1342 برخوار و ميمه )

برادران و دوستانم!...از خطر منافقين غافل نباشيد که منافقين از خدا بي خبر روسياه مي خواهند وحدت شما را به هم زنند و بين شما و امام فاصله بيندازند و شما مواظب باشيد و با هوشياري آنان را شناسايي کنيد که آن ها دشمن اسلام و قرآنند (3) و دشمنان شما سعي مي کنند که جوانان ما را از قرآن و امام جدا کنند تا به بسيج و جبهه نروند و مساجد از جوانان خالي باشد و [ آن ها ] هدفشان اين است که جامعه را به فساد بکشند.

شهيد محمد صادق خانجاني ( 1360-1341 خمين )

... سخني ديگر با برادران پاسدار و تمام نيروهاي مسلح دارم که با استقامت و پشتيباني شما برادران و با وحدت يکديگر، تمام مزدوران را نابود خواهيد (4) کرد و پيروز خواهيد شد.

شهيد محمود خجسته ( 1365-1346 سميرم )

باري! مسجد و منبر در صدر اسلام مرکز فعاليت هاي سياسي و مذهبي و نظامي بوده است، طرح بسياري از جنگ ها در مسجد ريخته مي شد؛ لذا مساجد و مجالس علمي و وحدت و جبهه ها را هرگز فراموش نکنيد که به فرمايش امام عزيز تکليف شرعي ماست که دفاع کنيم.

شهيد معبود خديوي منش ( 1365-1348 دهدشت )

اولين وصيتم اين است که رهبر انقلاب اسلامي را تنها نگذاريد و هميشه وحدت خود را حفظ کرده و همچنان جبهه ها را خالي نگذاريد. اگر پرچمي از دست پرچمدار افتاد، بايد پرچمدار ديگر آن را برداشته و بجنگد.

شهيد مسعود خورشيدي آزاد ( 1363-1340 گچساران )

و اما اي برادران! طلاب جوان! اگر مي خواهيد ادامه دهنده ي خون شهدا باشيد، با (5) وحدت و يکپارچگي دست به دست هم داده و با رابطه ي عميقتان با مردم، تودهني به دشمنان اسلام زده و با تزکيه ي نفس و کسب علم، راه انبيا را ادامه داده و با روحيه ي شهادت طلبي و روحيه ي وظيفه شناسي، اسلام را ياري نموده و در سختي ها ساخته شويد و مبارزه به نفس کنيد و جبهه را سرمشق زندگي قرار داده و در درس خواندن غفلت نکنيد؛ زيرا جامعه اسلامي نياز شديد به افراد باسواد و باتقوا دارد... و اميد است که اسلام با ياري و وحدت شما به پيش رود و [ سرانجام آن را ]، به دست صاحب اصلي، آقا امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) تحويلش دهيد. به اميد آزادي کربلا و قدس و به اميد تعجيل فرج امام زمان مهدي موعود ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ).

شهيد محمد رضا خوشنام ( 1361-1340 زنجان )

و اما اي همسنگران عزيز!... وظيفه ي ماست [ که ] از انقلاب خود و از اسلام دفاع کنيم. امروز ما بايد به نداي « هل من ناصر ينصرني » حسين ( عليه السلام ) لبيک گفته و جبهه هاي اسلام را خالي نگذاريم و اين راه را ادامه بدهيم که ان شاء الله با وحدت و عنايت خداوند هر چه زودتر بر صدام غالب و کربلا را فتح نماييم تا همه ي عاشقان کربلاي حسين ( عليه السلام ) راهي زيارت آن حضرت شوند.

شهيد محمود خياباني ( 1361-1342 تهران )

سلام به دوستان و آشنايان مخصوصاً بچه هاي محله؛ بچه ها! سعي کنيد وحدت و اتحاد خود را حفظ کنيد و اين هيئت حسيني را هر چه بهتر برگزار کنيد.

شهيد مظاهر دادجو ( 1363-1346اردبيل )

هيچ وقت امام امت را تنها نگذاريد که امام، سرمايه ي جاويد و رهبر کل مستضعفين جهان مي باشد و دشمن مستکبران جهان است. هميشه در فکر خدا باشيد و هميشه از چهارده معصوم شفا بخواهيد که خداوند هميشه در فکر مخلوقات خود مي باشد. برادران و خواهران گرامي! هميشه حق و حقيقت را ياري فرماييد و هميشه حق طلب با عمل خويش باشيد که حقيقت هميشه پيروز است. عزيزان! هميشه از وطن اسلامي دفاع کنيد و هميشه وحدت را حفظ کنيد.

شهيد مصطفي داورپناه ( 1361-1344 اصفهان )

وحدت [ و ] يکپارچگي خويش را حفظ کنيد و از گروه گرايي و دودستگي سخت پرهيز کنيد که باعث شکست اسلام [ مي ] شود.

شهيد موسي دشتبان ( 1363-1338 مشهد )

من اميدوارم که اين چند جمله را از برادر حقيرتان و فرزند کوچکتان از دل بپذيريد و از وحدت و اتحاد و همبستگي دست نکشيد و نگذاريد دشمنان اسلام و قرآن در ميان شما عزيزان خانه کنند و مابين شما عزيزان را جدايي بيندازند.

شهيد مرتضي دهقان ( 1361-1344 نائين )

اي ملت! شما امروز بت شکن و راهگشا هستيد؛ امروز مستضعفين دنيا چشم به انقلاب ما دوخته اند؛ امروز مسئوليت شما پاسداري از خون بيش از صد هزار شهيد است و اين مشعل را وحدت ما، مکتب ما و رهبر ما به دستمان داده است و هر جا و هميشه به مصداق آيه ي شريفه ي « الا بذکر الله تطمئن القلوب » (6) دل هاي خودتان را با ياد خدا آرامش دهيد.

شهيد محمدرضا دهقاني اشکذري ( 1365-1346 صدوق )

اي برادران سپاه و بسيجي! شما به عنوان بازوي مسلح ولايت فقيه و سربازان اسلام هستيد و در خاطره ها ياد سربازان صدر اسلام را زنده مي کنيد؛ پس بايد به وظيفه ي خطيري که داريد آگاه باشيد و آن صيانت از اسلام است؛ در اين راه بايد شب و روز براي رضاي خداوند و حراست از دين خدا تلاش کرد. همه ي ما مديون اين انقلاب و اين رهبر هستيم و بايد که اين انقلاب را به اقصي نقاط دنيا صادر کرده و مقدمه ي ظهور حضرت مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را فراهم آوريم. از غيبت و تهمت و افترا دوري کنيد؛ همه در يک صف آهنين براي خدا پيکار کنيد. اين گفته ي امام بزرگوارمان را که فرموده اند « وحدت کلمه داشته باشيد » در عمل پياده کرده و همه به ريسمان الهي چنگ بزنيد.

شهيد محمود رام پناهي ( 1361-1344 اصفهان )

اينک که در سومين سال بعد از پيروزي انقلاب هستيم، چه خوب است نگاهي به سال گذشته [ کنيم که ] براي چندمين بار ضعف و حقارت دشمنان الله و در رأس آن ها امپرياليزم و صهيونيسم از يک سو و کارآيي ايمان و وحدت از سوي ديگر، در ميداني به وسعت ايران، به نمايش گذاشته شد.
... آيا وقت آن نرسيده است که از خواب غفلت بيدار شده [ و ] موقعيت حساس کنوني را درک کنيم و فرياد وحدت طلبانه ي امام را به گوش جان بشنويم.
...بياييد صدور انقلاب را به معناي واقعي شروع کرده و اختلافات داخلي را به وحدت آهنين و شکست ناپذير تبديل کنيم.

شهيد مصطفي رباني ( 1362-1343 اصفهان )

براي برپايي عدل و گرفتن حق مظلوم از ظالم، بايد يک مسلمان هميشه آماده باشد و الان [ که ] در چنين برهه اي قرار گرفته ايم، بايد شکر کنيم که ما در زماني هستيم که بيش از هر زماني مجري احکام هستيم. بايد تمام کارها را خواست و مصلحت خدا بدانيم و شکرگزار باشيم، چنانچه اين جنگ باعث وحدت مردم، قطع وابستگي، ايجاد اخوت بيشتر بين برادران، صادر شدن انقلاب و متبلور شدن ايمان ها در مردم شده است.

شهيد مصطفي رداني پور ( 1362-1337 اصفهان )

و بني الاسلام علي کلمتَين: کلمه التوحيد و توحيد الکلمه. پياده کردن اسلام و « لا اله الا الله » فقط در سايه ي وحدت قلوب است و پيشرفت در هر کار، نيازمند وحدت در سايه ي ايمان است؛ گرچه در اسلام مسئله ي جنگ از اهميت ويژه اي برخوردار است، ولي اصل جنگ براي حفظ اسلام و احکام نوراني آن است. جهاد اکبر مثمر ثمر است.

شهيد مهدي رضايي آهن ( 1362-1342 يزد )

افراد منافق و ضد انقلابي را که در ميان شما پيدا مي شوند، پس از سعي به هدايت، اگر هدايت نشدند، شديداً بکوبيد و طردش کنيد که مايه ي از هم پاشيدگي وحدت ماست؛ ضمناً نمازهاي جمعه را هر چه باشکوه تر برگزار کنيد.

شهيد مصطفي رضايي دشت مزار ( 1362-1344 تهران )

وصيت من به شما سربازان آقا امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف )، اين است که حفظ وحدت عليه سفاکان تاريخ بنماييد؛ من سپاه را کميته و کميته را سپاه و بسيج را هر دوي اين ها مي دانم.

شهيد مرتضي رضايي ( 1361-1335 فراشبند )

اکنون سخني چند با برادران و خواهران دارم که هيچ وقت وحدت و يکپارچگي خود را از دست ندهند (7) و همچون گذشته منسجم تر شوند و جبهه را فراموش نکنند و به ياري مردم محروم فلسطين بشتابند و تا آزادي کامل بيت المقدس از زير يوغ استعمار و چکمه پوشان آمريکا از پاي ننشيند و امام، اين ابراهيم زمان را فراموش ننمايند و هميشه گوش به فرمان او باشند و سخنان او را از جان و دل بپذيرند.

شهيد محمد نبي رفيعي ( 1365-1338 خمين )

برادران و خواهران !... وحدت کلمه اي را که منظور نظر امام عزيز است، حفظ کنيد و عوامل تفرقه و دشمنان وحدت را رسوا نماييد و در همه حال، رضاي خدا را هدف قرار دهيد و در اين راه تهمت ها را به جان بخريد و سرزنش ها را تحمل کنيد و هرگز مأيوس نشويد که حق با شماست.

شهيد منصور رفيعيان رناني ( 1361-1334 اصفهان )

ان شاء الله تعالي به طوري که از احاديث مشهود [ است ]، فرج امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) نزديک است؛ چون امام، موقعي ظهور مي کنند که امت مسلمان منتظر او باشند و چه دوره اي منتظرتر از اين دوره که جوانان پرشورش که مي توانند از جواني خود کمال لذت [ را ] ببرند، خود را وقف اسلام کرده اند و از همه ي لذايذ دنيوي چشم پوشي کرده اند و وابستگي به ماديات را انگار از ياد برده اند و آن طور ايثار مي کنند که انسان را به ياد جوان هاي صدر اسلام مي اندازد و من خود را در مقابل آن ها ضعيف حس مي کنم و ديگر [ اينکه ] امت مسلمان چنان با وحدت خود، صحنه را پر کرده اند که کمترين جايي براي کفر باقي نمي ماند.

شهيد محمد رضا رمضاني ( 1361-1342 دليجان )

اي خواهران و برادران ! بياييد حرمت خون شهدا را پاس داريد و اهداف آن ها را تا آخر دنبال کنيد. بياييد صبر و مقاومت را پيشه ي خود سازيد و همه براي يک جنگ طولاني آماده شويد، بياييد دست در دست هم دهيم [ و ] خرابي ها را به سرعت بازسازي کنيم (8). و از لحاظ کشاورزي و صنعتي به خودکفايي کامل نائل شويم. بياييد انقلاب فرهنگي را به معناي واقعي در فرد و جامعه تحقق بخشيم (9) و اخلاق اسلامي و روح برادري را در وجدان مختلف زنده کنيم. بياييد صدور انقلاب را به معناي واقعي شروع کرده و اختلافات داخلي را به وحدتي آهنين و شکست ناپذير تبديل کنيم. بياييد فرمانبر او که فرمانبر خداست، باشيم و اين امام بر حق را ياري رسانيم.

شهيد مراد علي روستايي ( 1362-1339 شيراز )

وصيت من پاسدار، بر اين ملت سلحشور اين است که با پاسداري از خون شهداي انقلاب و همبستگي و وحدت کلمه (10)، طوري که رهبر کبير انقلاب گفتند، نگذاريد منافقين در آن ها رخنه کنند. اي (11) امت قهرمان و شهيدپرور! در هر موقع، در هر ساعت و در سر نماز براي سلامتي امام دعا کنيد. [ خدايا! ] تا انقلاب مهدي، خميني را نگه دار.

شهيد مهرزاد زارع ( 1365-1345 مرودشت )

اين مردم! اي که از مقاومتتان تمامي باطل ها رو به فنا مي باشند! شما که از همه چيز خود گذشته ايد و فرزندان خود را با خوشحالي روانه ي صحنه هاي نبرد کرديد؛ حال نيز چون قبل در تمامي صحنه ها حضور فعال داشته باشيد و بکوشيد که امام تنها نماند و وحدتتان را هم حفظ کنيد.

شهيد مرتضي زارعان دولت آبادي ( 1362-1342 برخوار و ميمه )

يک پيام به مسئولين پيرو خط امام: .... کار را براي رضاي خدا انجام دهيد که خدا سريع الرضا است. مبارزه با نفس اماره، راهي براي عبدالله شدن [ است ]. يکي از مسائل بسيار مهم و سرنوشت ساز که (12) انقلاب اسلامي را تضمين مي کند، وحدت و تمسک به ريسمان محکم خداوند قادر و حکيم است. ( سوره ي آل عمران؛ آيه ي 103 و 105 را مطالعه بفرماييد ) از تفرقه و اختلاف شديداً خودداري کنيد که خداوند لطف و عنايتش را از شما مي گيرد.

شهيد محمود زارعي ( 1367-1351 کبودرآهنگ )

برادران عزيز!.... کمر همت ببنديد؛ با هم وحدت و اتحاد داشته باشيد و از دوگانگي و تفرقه بپرهيزيد؛ در برابر مشکلات زندگي شکيبا بوده و (13) راضي و شکرگزار باشيد؛ چرا که حضرت محمد فرموده است: « بهشت پوشيده از رنج ها و مشکلات است ».

شهيد مصطفي زاهدي سهروفيروزاني ( 1365-1335 اصفهان )

امت حزب الله! شما را به وحدت و همبستگي سفارش مي کنم؛ مبادا خداي ناکرده به گروه هاي چپ و راست کشيده شويد، مانند بعضي ها که هر روزي به (14) يک حزب خلق [ و ] گروهي مي پيوندند و با نام آن ارگان و حزب، فقط به منافع خود کار مي کنند، روزي به نام حزب يا مسلمان و روزي به نام انجمن حجتيه و روزي با اسم مجاهدين خلق و روزي با اسم حزب جمهوري به اسلام ضربه مي زنند؛ مواظب اين ها باشيد. خدايا! اين ها [ را ] اگر قابل هدايتند، هدايت و اگر نيستند، نابودشان کن.

شهيد محمد علي زاهدي ( 1365-1339 تهران )

شما برادرانم! بر وظيفه اي که دولت اسلامي بر دوشتان گذاشته که هر کدامتان در سمتي که داريد با کارتان و قلمتان و زبانتان وظيفه ي خود را به نحو احسن انجام دهيد و هر کدامتان ديگر همکارانتان را به وحدت و خط امام و انقلاب و آنچه که امام زمان ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) مي پسندد، دعوت کنيد که خداوند خدمتگزاران به مسلمين را دوست دارد.

شهيد مراد علي زاهد ( 1360-1341 ماکو )

برادران پاسدار و جوانان مسلمان را دعوت به استقامت و پاسداري تا آخرين قطره ي خون و احراز کنندگان پست هاي مملکت را به وحدت کلمه و پيروي مطلق از امام مي خوانم. به شما مردم ايران وصيت مي کنم فريب ضد خلقي ها را نخوريد؛ اسلحه ام را زمين نگذاريد و راهم را ادامه دهيد.

شهيد مهدي زورسيستاني ( 1361-1341 زاهدان )

به برادران و خواهران [ توصيه ] دارم که وحدت و همبستگي خود را حفظ نموده تا اسلام را به ديگر کشورها رواج دهيم (15)، تا به نيروي وحدت خود، ابرقدرت ها را نابود کرده و ديگر صهيونيسم غاصب را از سرزمين هاي مسلمين بيرون کرده و سر جاي خود نشانيم.

شهيد محمدرضا زين العابدين زاده ( 1362-1344 فردوس )

پيامي که به ملت شهيدپرور ايران دارم اين است که وحدت را حفظ کنند و جبهه ها را خالي نگذارند.

شهيد محمدرضا ساروق فراهاني ( 1364-1328 تهران )

اي مسلمانان جهان! دست از تکروي و بازيچه ي دست کافران بودن برداشته و راه وحدت و پيغمبر اسلام را پيش گرفته و با کافران بجنگيد نه با يکديگر.
اي مسلمان جهان! نماز را به پا داشته و در مساجد شرکت کنيد که راه شکست دشمنان اسلام در آن است.

شهيد محمد علي سعيديان ( 1366-1344 برخوار و ميمه )

نام اسلحه اي که در دست بنده حقير در سنگرهاي حق عليه باطل بوده است و داراي مشخصات زير مي باشد:
1- نام اسلحه: جمهوري اسلامي 2- محل ساخت: سنگرهاي نماز جمعه و جماعت 3- طول لوله: کل ارض 4- نوع انفجار: مرگ بر آمريکا 5- برد اسلحه: بدون دوربين تا قلب آمريکا و شوروي با دوربين تا نصف النهار زمين 6- [ فرمانده ] تيراندازان: امام خميني 7_ - تيراندازان: 40 ميليون جمعيت 8- ضامن اسلحه: قرآن کريم و اسلام عزيز 9- فرمانده آن: امام خميني 10- مسلح شدن: اسلحه به حرف الله اکبر [ مسلح و ] با خون شهيدان خنک مي شود و به مقاومتش افزوده مي شود. 11- سبيل تقريبي براي يادگرفتن اسلحه: اسرائيل غاصب 12- مقر اين اسلحه: حوزه ي علميه و دانشگاه 13- تعداد خان: متعدد است سپاه، بسيج، عشاير و ارتش مکتبي 14- نوع چاشني: گفتار و کلام امام 15- نوع فشنگ: مشت هاي گره کرده و دعاي وحدت و کميل 16- اقدامات حفاظتي اين اسلحه: از برادران و خواهران خواهشمند است در نگه داري اسلحه تا انقلاب حضرت مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) کوشش کنند. (16)

شهيد محمد حسين سلمانيان ( 1366-1345 تهران )

برادران! بياييد اين تکليفي که بر دوش ماست [ را به نحو احسن ] انجام دهيم (17)، خداي نکرده نکند که خود را جاي * (18) قرار دهيم که نه از وحدت چيزي مي ماند و نه از عزت اسلام.

شهيد محمد علي سليماني يزدي ( 1361-1339 تهران )

از ابتداي جهان خلقت که هابيل به دست قابيل کشته شد و قابيل کسي بود که آيه ي « أرأيت من اتخذ الهه هواه (19) افانت تکون عليه وکيلاً »(20)؛ « آيا ديده اي آنکه هواي خود را خداي خود گرفت يعني به اطاعت از هواي نفس مخالفت و معصيت خدا نموده در موردش کاملاً صدق مي کرد؟ » از آن زمان تا به حال هر روز قابيليان زمان، هابيليان را زير دست و پنجه، خرد کرده و خون آن ها را مي ريزند و چون رسالت پيام خون شهيدان بر دوش همه ي مسلمين است؛ از خون هابيل، سيدالشهدا ( عليه السلام )، ائمه اطهار ( عليهم السلام ) و تا تمام شهيدان جنگ اخير که جسم و تن خود را براي تکه تکه شدن، سوختن و گلوله هاي داغ و سوزان کفار، مهيا کرده و مي کنند [ دفاع مي کنيم ] و اين خون جوشان، پاک و مطهر است که در ما بايد جرقه اي ايجاد کند و باعث انفجار و حرکت ما شود تا با ايجاد وحدت کلمه، مشت هاي گره کرده، شمشيرهاي تيز براق، و سپرهاي فولادين [ را ] بر سر خصم خيره سر بکوبيم و براي هميشه، ظلم را از صفحه روزگار محو کنيم.

شهيد مهدي سليمي ( 1361-1344 قم )

من از تمام ملت ايران، مخصوصاً مردم شهر خون و قيام مي خواهم که بر اساس آيه ي « و اعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا »(21) وحدت خود را حفظ نمايند؛ خون شهيدان براساس تفرقه ي شماها پاي مال مي شود. به سخنان امام و رهنمودهاي ايشان گوش فرا دهيد که از دهان اين پير بزرگوارمان در مي بارد و ديگر اينکه از ياوران امام پشتيباني کنيد؛ همين طور که مي بينيم تمام شهيدان پيامشان همين بود و هست. هرگز اجازه ي نفوذ منافقين به صف متحد و متشکل خود را ندهيد؛ زيرا اين منافقين براي رسيدن به خواسته هاي خودشان دست به هر کار پستي مي زنند.

شهيد منوچهر سيف ( 1361-1345 جهرم )

از تمام شما مي خواهم که وحدت را فراموش نکنيد؛ اسلام را حراست نماييد؛ چون اگر همگي در خط اسلام باشيم، ابرقدرتي خواهيم بود که هيچ قدرتي نمي تواند با ما مقابله کند؛ نمازهاي جمعه [ را ] که سنگر تبليغات اسلام است، از ياد نبريد.

شهيد محمد رضا شاه حسيني ( 1364-1340 تهران )

حزب اللهي ها! استوار و مقاوم و صبور باشيد و در مقابل خصم دون بايستيد که دست خداي تبارک و تعالي [ بر ] سر ملت ايران است و تا وقتي که وحدت اسلامي داشته باشيد، خدشه اي به انقلاب عزيزمان نخواهد خورد.

شهيد مصطفي شاه رجبيان گرگابي ( 1363-1342 برخوار و ميمه )

و در آخر از شما مي خواهم که وحدت خود را حفظ کنيد و ملي گراها و ليبرال ها و منافقين و دشمنان داخلي و خارجي را از صحنه ي انقلاب بيرون کنيد و شرشان را از سر انقلاب اسلامي کوتاه کنيد. به اميد پيروزي حق بر عليه باطل و به اميد برقراري حکومت اسلام در سرتاسر جهان و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوري اسلامي بر تمام کاخ هاي استکباري جهان شرق و غرب ان شاء الله .

شهيد محمد علي شاه مرادي ورنامخواست ( 1365-1338 زرين شهر )

ما پاسداران اسلام به خاطر اسلام و دفاع از آن زير تانک و خمپاره رفتيم و توهين ها شنيديم، بي حرمتي ها ديديم، در بند خصم افتاديم تا اسلام از بندها آزاد شود. تن به مرگ سپرديم تا اسلام زندگي را از سر گيرد. ما از اسلام دفاع کرديم با زبان، با تفنگ، با دست خالي و با چنگ و با دندان؛ آخرين رمق خود را در اين راه باختيم. [ از ] موجودي خود مايه گذارديم. در هيچ حال يگانگي و اتفاق و وحدت کلمه ي خود را از دست نداديم. به انديشه ي نيش زدن ها، بي توجهي ها و عدم جلب و جذب ها نبوديم.
... تمام بچه هاي بسيج را به خدا مي سپارم و اميدوارم که هر چه بيشتر در راه انقلاب و اسلام فعاليت کنند و هميشه وحدت خود را حفظ نمايند. دوستان عزيزم! يک يک شما را به خدا مي سپارم و اميد است با وحدت خود، انقلاب اسلامي خود را تا انقلاب مهدي ( عجل الله تعالي فرجه الشريف ) ادامه دهيد.

شهيد محمد رضا شفيعي (1362-1344 نجف آباد )

برادران و خواهران عزيز! بدانيد که شرق و غرب براي ما کار نمي کنند؛ اين کشور ما کشوري است مستقل و چون مستقل است، همه مي خواهند به او ضربه وارد کنند. منافقين از يک سو [ و ] کشورهاي مرتجع از يک سو تهديد مي کنند؛ ولي مي بينيم (22) که اين انقلاب که با اين همه شهيد و اين همه تهديدات و تحريم اقتصادي استوار مانده و روز به روز رو به بهبودي مي رود و اين مطلب با وحدت [ و ] يکپارچگي شما امت قهرمان بوده است.

شهيد مسلم شوشتري ( 1364-1345 کرج )

آري! اين آمريکاي جنايتکار به ناوها و جنگ افزارهاي خود مي نازد، ولي ما به خداي خود و قرآن خود و ايمان خود و وحدت خود دل بسته ايم و به جنگ با اين ستمگران و به قول خود ابرقدرت هاي زورگو ادامه خواهيم داد.

شهيد محمد علي شه قلي ( 1364-1337 گناباد )

سلام و درود بر امت شهيدپرور و هميشه در صحنه ي ايران که با حضور گسترده ي خود در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل، پوزه ي ابرقدرت هاي شرق و غرب و ايادي آن ها را به خاک ماليدند و با وحدت و انسجام و با چنگ زدن به قرآن و انبيا که مايه ي پيوند انسان ها است، با خون سرخ خود همانند اباعبدالله الحسين ( عليه السلام )، سرور شهيدان، اسلام و قرآن و انقلاب اسلامي را ياري مي کنند و مرگ باعزت را بر زندگي باذلت ترجيح مي دهند و کساني که براي چند صباح زنده ماندن، تن به هر ذلت و خواري مي دهند، آنان مردگان تاريخ و جامعه ي بشري ما مي باشند.

شهيد محمد علي شهرياري ( 1361-1342 نائين )

برادرانم! من به عنوان برادر کوچک شما به شما سفارش مي کنم همچنان که امام امت فرمودند: « مردم جنگ را فراموش نکنيد »، تا جايي که مي توانيد نام نويسي کنيد و عازم جبهه هاي جنگ شويد؛ هر چه بيشتر وحدت خود را مستحکم کنيد (23) و گوش به حرف ضد انقلاب و قشر انگل جامعه ندهيد.

شهيد محمد رضا شيخي زازاني ( 1362-1342 تهران )

اين حقير کوچک تر از آنم که به امت آگاه توصيه کنم، ولي برحسب وظيفه ي شرعي ام چند توصيه به شما دارم: که دست بيعت با امام محکم کنيد و حسين زمان خود را تنها نگذاريد تا اسلام و مسلمين پيروز شوند. هميشه به ياد خدا باشيد تا خدا به ياد شما باشد. راه شهيدان را ادامه دهيد تا خون آن ها پاي مال نشود. وحدت خود را حفظ کنيد تا بتوانيد بهتر با منافقين و ضد انقلاب ها مقابله کنيد. با ايمان بر عليه تمام ضد اسلام ها بجنگيد که پشتيبان شما حق است و شما پيروزيد. « فان حزب الله هم الغالبون ». (24)

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: که
2- سوره محمد؛ آيه 7
3- در اصل وصيت: خدمتگزار و دوستان و
4- در اصل وصيت: خواهد
5- در اصل وصيت: به
6- سوره رعد؛ آيه 28
7- در اصل وصيت: ندهيد
8- در اصل وصيت: کنيد
9- در اصل وصيت: بخشيد
10- در اصل وصيت: هاي
11- در اصل وصيت: اين
12- در اصل وصيت: است که
13- در اصل وصيت: به آن ها
14- در اصل وصيت: با
15- در اصل وصيت: به ديگر رواج دهيم کشورها
16- در اصل وصيت: از آن نگهداري کنيد
17- در اصل وصيت: بپيماييم
18- در اصل وصيت: ناخوانا
19- در اصل وصيت: هديه
20- سوره فرقان؛ آيه 43
21- سوره آل عمران؛ آيه 103
22- در اصل وصيت: مي بينيم
23- در اصل وصيت: کنند
24- سوره مائده؛ آيه 56

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب، (1391) وحدت «دفتر چهارم» گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (7)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.